Friday, December 12, 2008

Bermula sekali lagi

Assalamualaikum w.b.t

Saya berhenti memblog menggunakan blog, www.hanisumayyah.blogspot.com dengan tajuk 'dunia pentas sandiwara' pada September 2007, bukan kerana keinginan saya tetapi kerana ada kalangan orang sepejabat yang mengadu sehingga ke pihak atasan, malangnya kerana saya terlalu banyak bercerita hal pejabat yang dikatakan sulit dan rahsia, maka saya gagal pertahankan blog saya untuk dikekalkan.





Maka atas dasar simpati juga pengarah saya ketika itu mengarahkan saya menutup blog itu, itupun setelah dia mendengar cerita saya, sambil menangis saya mengatakan yang saya bukannya berniat utnuk mendedahkan apa-apa, sebaliknya hanyalah untuk melepaskan perasaan saya.





Katanya pihak atasan telah dimaklumkan kewujudan blog itu. Kononnya ada benda yang rahsia telah saya dedahkan, puas juga saya meneliti isi kandungan blog saya, dan saya dapati tidaklah ada benda yang rahsia sangat yang saya dedahkan, cuma hal bekerja sehari-hari.



Bila saya tanya boss saya apa yang rahsia, dia cuma kata saya ada cerita pasal pistol. Hah Pistol??? Yanga da gambar postol sempena latihan menembak. Kalau kerana gambar pistol saya ada baca blog budak satu jabatan dengan saya lagi selalu letak gambar pistol, siap gambar2 budak2 pejabat di ibu pejabat lagi. Dia lagilah update di pejabat pulak tu.


Tapi apakan daya, biarlah berlalu tu semua. Beban tugas saya masa tu mengkin menyebabkan saya tertekan kot dan saya terlebih luah di blog. Maka saya pun berhentilah serta merta berblog dan akhirnya atas gelodak jiwa yang meronta-ronta ingin berblog maka saya buatlah satu blog yang baru atas nama 'melangkah ke hadapan' url nya http://www.hijrah1429.blogspot.com/ yang mana blog itu saya mulakan tepat pada 1 Muharam 1429 Hijriah.



Dengan kata lain hanya 3 bulan lebeh sahaja saya tidak berblog. dan kini say merasa berblog di Hijrah 1429 tidak lagi memberi kepuasan, saya tidak dapat meluah apa yang saya rasa. Cukuplah saya rasa saya kadang-kala menjadi lain pulak, saya rasa gaya penulisan saya bukan yang sebenar. Saya lebih emngikut gaya orang lain berblog.



Maka saya pun fikirkan untuk membuka sebuah lagi blog. Blog khas untuk saya sepertimana blog pertama yang saya buka dulu. Bagi saya blog yang pertama itulah gaya penulisan saya yang sebenarnya. Tudak hipokrit dan tidak juga mengikut rentak orang lain.

No comments: