Monday, September 6, 2010

Baru terfikir dah meleleh air mata saya~!!

Assalamualaikum w.b.t


Sebagaimana yang dirancang (oleh ayahnya),


Insyaallah lepas raya hani akan ke madrasah


Bukan madrasah yang dekat2 tapi madrasah di Penang


Dari sini mau 5 @ 6 jam


Saya dah cakap dah tak perlu hantar dulu, kecik sangat lagi


Tapi ayahnya cakap, buat apa duduk rumah, buang masa tengok TV jer


Kalau cepat masuk, cepat dapat jadi hafizah dan cepat boleh keluar madrasah


Pastu nanti nak beri pendidikan biasa, boleh teruskan


Tapi saya maknya ni, bila terfikir jer nak berpisah ni


Dah bergenang air mata


Kalau dilayan meleleh2 air mata


Terbayang2 macamanalah dia kat sana, saya kat sini


Sedangkan tiap2 malam nak tido dialah yang duduk bawah ketiak ni


Dialah yang mencium saya, sayalah yang mengacau dia


Bergelak2..bergurau2....bergaduh2...berbaik2...bertekak....


Membayangkan ajer dah abuat saya rasa sayu...


Macamana ni?


Haruskah secepat ini saya nak merelakan dia pergi?


Baru jer 7 tahun saya mengecap nikmat memanjakan anak...


Terasa macam lebih banyak marah2 dia dari manja2kan dia


Kalau tanya hani, apa perasaan kakak nanti kalau kat madarasah?


takkan tak rindu mammie nanti?


tau apa dia jawab...


Alaaah ammie ni, tinggal kat rumah sorang2 pun kakak dah berani, tak kisah pun....


Inikan pulak kat madrasah, ada kawan2, ada ustazah...


Yer..saya dah beberapa kali tinggalkan hani sorang2 kat rumah (tapi tak citer kat blog takut kena smash pulak!)


Terpaksa tinggalkan sebab dia taknak gi rumah pengasuh dan saya pulak taknak bawak dia gi office....


Saya nak masukkan children islamic centre dia kata taknak....malah lebih rela duduk rumah sensorang...


So, hani memang tak kisah nak duduk madrasah..maknya jer ni...


Lagi hiba bila tau kak aza akan duduk Penang....makanya dialah yang akan lebih dekat dengan anak saya dari saya sendiri!


Sedih..sedih...dan sedih!

Wassalam

2 comments:

kakLuna said...

yang ini lagi sedih dr entry sebelum..kita dh selalu bercerita meluah rasa...perasaan beranak tunggal kita dh kongsi, kesedihan akak utk berjauhan tu, amat2 lah saya fahami..walau pun anak tu berani, berdikari, tetapi sebagai ibu mana boleh berpisah semudah itu..mmg hani kecil lagi tapi fikirannya matang..tp itu tak bermakna dia sesuai dipisahkan pd usia ini!

Zareda Norman said...

salwa

ya allah.. tak dapat kak zar bayangkan berpisah dengan anak sorang.. kalau kak zar memang tak sanggup biarlah susah payah harung sama sama. lagipun kecik lagi.. tak puas manjakan dia, dodoikan dia.. mmg lah ada positifnya tapi kecik sangat nak dipisahkan dari kasih sayang ibunya.. sok sok bila dia dah besar, kita yg menyesal sebab terlepas saat saat dia membesar bukan didepan mata kita..