Monday, October 21, 2013

Tak tau nak kata apa dah...aza carik gaduh nampaknya!

Assalamualaikum w.b.t


Beberapa hari lepas ada berbalas sms dengan aza

Saya dapat tau anak aza, uda aka Elyas lari dari rumah

Dah beberapa madrasah dia kena buang

Akhirnya yang terakhir kena buang dari madrasah Kubang Bujuk

Balik rumah duduk rumah kemudian dia lari balik ke PD

Rumah tok melah dia, merangkap mak aza

Semua ni saya dapat cerita dari iza

Kan baru ni iza masuk hospital

Saya ada beberapa kali ziarah dia

Jadi saya ada sms aza....sekadar menyatakan simpati

Then entah macamana kemarahan saya atau lebih tepatnya

Rasa tak puas hati saya terhadap dia yang bersisa dari zaman bermadu dulu

Terluah juga akhirnya...

Saya bagila ayat, yang antara lain membawa maksud...

Meminta ayahnya laksanakan tanggungjawab pada Hani

Selagi tak laksanakan tanggungjawab pada anak ni bermacamlah ujian

Tapi saya takdelah tulis straight macamtu

Tapi kalau tengok pada keadaan anak2 aza nampaknya macam tak berapa menjadi

Tak macam 3 anak bini pertama

uda sampai tak terbilang dah berapa madrasah tukar keluar masuk

Anak yang perempuan berdua tu pun iza cerita dah berulang madrasah-rumah

Pergi pagi, zohor balik rumah

Kata iza sekadar belajar akhlak, sirah...bahasa arab takdelah sangat

Bab2 tu iza kata panjang masa untuk belajar lagi

Nampak macam main2 lah banyak sebab duduk rumah

Iza ada bagitau juga ayahnya naik kereta kancil,

Menurut ayahnya kereta tu dibeli guna duit khairin anak aza dr suami pertama

Umur khairin dah cukup dan boleh ambil lump sump duit amanah raya rasanya

So dia guna duit khairin beli kereta tu kot

Ada lah balik Port dickson pakai kereta tu

Saya yang tak berapa pandai agama ni pun rasa amacam cuak

Bolehker atas nama khairin dia gunakan beli kereta sedangkan yg gunakan kereta tu hj sidek?

Masalahnya saya sekadar dengar jer...iza pun agak pelik di situ

Tapi malas nak campur

Balik citer aza, bila saya sampaikan kata yg anak saya pun berhak dapat nafkah

Dia kata saya busuk hati...saya nak tuntut RM dari dia laki bini

Walhal kononnya laki saya 'grand' katanya








 Wassalam

No comments: