Tuesday, December 10, 2013

Tukar madrasah ker tak....

Assalamualaikum w.b.t


Perkembangan terkini 3 beranak

Pada masa ini masing2 kami masuk tahun kedua duduk berasingan

Baru2 ini saya terfikir nak pindahkan hani

Ke madrasah yang lebih longgar sedikit tempoh masa percutian

Setelah survey maka dapatlah madrasah yang agak ok

Akademi Darul Huffaz, ya allah dekat giler dengan rumah

Kalau nak jalan kaki pun masih boleh jaraknya tu...

Sebelum Hani masuk madrasah di Banting saya suami isteri ada ke sini

Tapi malangnya ketika tu ianya tutup, maka kamimpun tutup cerita

Baru ni timbul semula cerita ADH ni

Dua kali saya pergi ke pejabatnya untuk dapatkan info

Kali kedua terus buat lawatan dan borak dengan ustazah

Melihat suasana pembelajaran dan kelasnya, tempat tidurnya juga

Yang buat saya berkenan adalah cutinya dan aktiviti outdoor nya tu

Ada swimming, paint ball, memanah dan kerap lawatan luar

Dua minggu sekali boleh bercuti dari jumaat petang hingga ahad

Tu paling saya syok tu

Yurannya macam Hani ni RM840

Mula2 dulu rasa mahal jugak tapibila difikir rasa berbaloi dan sesuai

Cuma bila bincang dengan Hani bab yuran mahal tu dia tak berapa setuju

Abbi dah setuju nak bayar yuran untuk hani

Katanya berapa pun asalkan sesuai dengan Hani dia akan bayarkan

Tu lah saya bagitau hani, bila dia komplen mahal sangat

"Allah nak bagi abbi pahala tu sebab allah hantar abbi dalam hidup kita untuk bantu kita"

Biarlah abbi bayar tentu banyak pahala anni dapat nanti...

Menurut hani yuran madrasah banting  RM200 jer sedangkan kat situ berkali ganda 

Mula2 beekobar saya nak tukarkan dia sebab memikirkan banyak cuti

Dalam sebulan dua kali lah dapat bawak balik dia

Dapatlah masak2, jalan2 dan buat ativiti bersama dia








Wassalam

3 comments:

Irfa said...

bagus jugak tu ADH..masa kanak2 dia takkan berulang kembali.akak takkan dapat kembali masa bersama dia bila dah besar nanti.semoga yg terbaik utknya

Anonymous said...

Kalau ina, go 4 ADH....

Zareda Norman said...

nanti kalau hani dah masuk adh.. review dia punya KBSM ya