Saturday, September 15, 2012

Hidup berumahtangga

Assalamualaikum w.b.t

Kesimpulan yang saya mampu katakan

Adalah analoginya seumpama

Mereka yang capek diberikan tongkat

Yang lapar diberi makanan

Yang bisu diberi suara

Yang haus diberi minum

Yang bujang diberi pasangan

Begitulah rasanya lehidupan saya sekarang

Serba lengkap macam terasa takde kekurangan dah

Apa sahaja yang kurang sebelum ini semuanya telah ditampung

Disempurnakan seorang lelaki bernama suami

Sangat bahagia dan sangat lengkap hidup saya terasa

Datangnya umpama membawa seribu cahaya

Menerangi hidup saya

Walaupun saya sedar hakikatnya dua2 kami berbeza

Amat berbeza sekali gaya saya dan suami

Ada ajer yang saya buat tidak kena dimatanya

Begitu juga dia, ada sahaja perbuatan dia pada saya ta kena

Bukanta kena pada dia hakikatnya

Tapi saya letakkan diri saya yang belum mencapai tahap sempurna

macam saya beritau dia tersangat rajin

Tersangat kuat semangat dan motivasinya dalam membuat sesuatau sentiasa pada tahap maksimum

Dia jauh sangat beza dengan saya

Dia takkan bertangguh barang sesaat pun

Otaknya ligat sahaja berjalan

Andai ada sesuatu yang dia kata akan buat

Tidak akan bertangguh sedikitpun

Janji dikota

Andai dia dia berjanji pada saya, saat dijanjikan itu tepat dia tunaikan..

Kagum saya

Beberapa kali dia bertanya saya apa kelemahan dia

Dan saya terpaksa mengambil masa lama memikirkannya

Sukar mencari kelemahannya pasa masa ini

Mungkin masa akan buat saya mengenalinya lebih lagi di masa depan

Yerlah benda baru dapat....hati sedang melonjak girang agaknya

Syukurlah....itu sahaja saya dapat luahkan...

Moga alla memberi jalan hidup yang baik buat suami dan saya serta hani

Hingga sampai syurga

Amiiin...

Eh tetiba macam syahdu jer pulak

P/s: entry lama sambung dua tiga baris.....terus post, dan saya di hotel grand blue wave..keboringan tanpa en suami....menunggu dia balik...kalau ada hani bestnya jalan2 berdua..bila sorang segalanya takde mood...


 Wassalam

4 comments:

Anonymous said...

👍👍👍 agaknya boleh baca x simbol tu?

Ina paka

Anonymous said...

Mmg x keluar lah... Simbol "thumbs up"

Hanisumayyah said...

Keluarlah ina...saya nampak simbol thumbs up tu...eh dah bersalin ker ni?

Anonymous said...

Belum. Saapen betul. Dah x sabar...hehe