Friday, September 14, 2012

Musafir mencari suami

Assalamualaikum w.b.t

Saya dalam bas ekspress

Plusliner tepatnya

Dalam perjalanan ke johor bahru

Naik bas jer, suami tak cadangkan bawa kereta

Penat memandu katanya

Lagipun disana suami dibekalkan kereta juga

Ikutkan tak nak ke sana juga

Tapi tak ke sana boring juga lepas tau isnin tu pun cuti berganti rupanya

Maka marilah ke jb ajer

Sebenarnya suami kerja full 14 hari xde cuti 12 jam sehari

6 pagi ke 6 petang

Malam jerlah ada

Di sana syarikat sewakan grand blue wave hotel

Sebenarnya punyalah dah banyak kali saya stay di hotel sendirian

Dari sebesar2 bilik di China

Sampailah ke konsep resort ala bali di bandung

Tu tak masuk hotel2 di semenangjung sepanjang kursus, mesyuarat dll

Mesti saya terbayang kalaulah ada suami bersama kan nyamN gitu....

Jadi kononnya nak melunaskan impian sendirilah ni

Saya gagahkan juga ke JB ni

Ditambah dengan niat suci murni kalau diizinkan allah

Sedang berusaha mendapatkan zuriat

Ikut saya ada okay takde tu taklah kecewa sangat2

Tapi mak mertua saya yang beriya2 suh saya beranak lagi

Susah juga hati memikirkannya

Nak tak nak kenalah berusaha

Saya akan stay sana sampai isnin malam.

Tiket balik dan siap2 ambil dah

So siang saya dok sorang2

nak berjimba pun buatlah kamu sorang2

Malam baru suami balik dari pasir gudang

Oh yer...

Lepas kerja dua minggu ni

Dia akan off dan tak kerja untuk dua minggu

Best kan?

Nsib badan lah....gaji jalan pulak tu

Pergi balik ditanggung naikmkapal terbang

Sampai airport kereta sewa dan menunggu

Hotel pun duduk sorang2

Dua tahun corak kerja suami akan begini

Dua mggu kerja dua minggu off

Company nya sewa hotel untuk dua tahun

Masa suami off dua minggu satu lagi manager check in bilik sama

Gitulah...keter pun sama....

Sewa satu bilik dan satu kereta utk kegnaan dua manager

Katanya Lepas dua tahun perojek pelangar minyak di pasir gudang siap

Pelantar tu akan dipindah ker sabah (gumisut kakap)

So corak kerja akan kekal tp ulang alik dari kk pulak

Akan kerja offshore

Tapi suami ada bincang dengan saya untuk tukar kerja

Tp bidang sama juga oil n gas

Sebab dia nak kerja dalam pejabat jer...

Tapi gaji akan kurang beberapa ribu...

Terpulanglah bang oi...

Mana baiklah....asalkan abang bahagia....saya on ajer...

Ok nanti sambung lagi yer...

Hebat , dalam bas jer buat entry ni...

Wassalam

No comments: