Saturday, November 3, 2012

Ke JB lagi

Assalamualaikum w.b.t


Saya ke JB

Naik ekspress petang semalam

Pagi ni dah bermalas-malasan di bilik

Tapi being me saya memang tak reti tido lepas solat subuh

Ni menonton tv sambil membrowse news baru
  
Saya rasa suami saya tak baca blog saya, tak sempat kot

Yerlah kalau kerja di jb ni jam 6  pagi dia dah gerak ke pasir gudang

Jam 6 petang baru abis waktu kerja

Balik tu dia cari makan

Then dah maghrib and isyak, terus tido...penat

Malam kadang saya berviber sorang....mula2 reply pastu senyap jer....

Sentap.....tapi sebab fikir dia penat maka diam2 sudahler

Kerja 12 jam sehari non stop untuk 14 hari.....penat lah kan...

Cari rezeki gitulah....

Eh hari tu saya kemaskan doc dia masuk file holder

Then bila nampak slip gaji, kami bincang pasal tolakan tax

Kesian orang gaji banyak ni... Baik gaji or bonus

Tolak tax sebulan jer antara 5-7k

Setahun puluh2 ribu kena cukai

Tapi kemudahan dia dapat sama jer dengan saya yang tolak cukai 200-300 sebulan

Takde apa keistimewaan pun walaupun bayar cukai banyak...suami saya complaintt

Saya pun baru terfikir.....heheee

Tapi kalau orang kaya2 bisnes tu mmg bayar cukai banyak tp masuk pun banyak

Sebab dapat projek dari government

Tapi yg kerja kuli bukan owner (mcm suami) di sektor swasta ni malang sketlah....gaji tetap

Maka menyumbang











 Wassalam

1 comment:

Irfa said...

telan air liur baca jumlah tax yg patut dibayar..saya belum layak membayar pun ;) so bygkan berapa gaji saya.hehe