Thursday, September 29, 2011

fasa baru dlm hidup saya

Assalamualaikum w.b.t


Dua minggu ini saya melalui fasa baru dalam hidup

Selama ni pening jugak tengok boss pening handle itu ini

Now saya punya turn pulak

Boss saya ke india semingu ada Present paper di sana

Sementelah dah dia mmg kena tukar jd pengarah bhgn admin so xde apa dia tolong saya dsini

Now setiap mesyuarat saya kena hadir

Sebab org komunikasi korpprat perlu tahu semuanya (kononnya lah)

Baik meeting dalaman mahupun luaran

Meeting sikit punya banyak

Terpaksalah hadir meeting peringkat tertinggi

Meeting dwi mingguan pengarah2

Meeting pengarah2 secara bulanan

Meeting JK transformasi (lepas kuar laporan kes teoh beng hock)

Meeting ICT, meeting itu meeting ini

Tambah kronik sebab saya jadik pengurus pasukan bola jaring utk konvensyen okt ni

Dan juga jadik peserta tarik tali

Mana kerja di pejabat yg rutin

Buat talking points@teks ucapan lagi

Minggu ni buat teks utk sultan perak, MB Perak dan KP kami

Utk perasmian pejabat sprm perak 1 oktober ni.

Kami skrg hanya ada 4 org shj

Polis korp comm dia ada beratus org

Dua hr lepas meeting saya kena bantai dgn KP

Sebab semalam tu dia kena dengan KSN

Ni semua pasal 3 penyamun money changer di KLIA lah

Baper banyak habis masa utk buat press release

Keputusan sarbaini xkeluar lagi tiba2 dan krisis baru plak

Saya tension sampai dato tkp dgn pengarah saya perasan

Dua2 cakap ni proses belajar

Tapi bagi saya belum masanya lagi. Entahlah xtaualh

Sekarang KP asyik panggil saya dan dia boleh datang ke bilik carik saya

Tu yg xtahan tu

Dulu saya senyum gelakkan boss sebab tengok dia pening bila KP asyik panggil dia

Now merasalah saya

Skrg apa yg paling utama saya kena belajar berani cakap dan bagitau perkara sebenar

Meeting hari tu saya menjawab juga

Nampaknya dato' sri dah taulah sikit sebanyak saya ni takdelah pak sanggup

Lepas saya menjawab alhamdulillah pengarah bahagiaya bela unit kami lagi

Saya bela unit kami dan hentam pengarah2 bahagian lain

Mana boleh unit kami berdiri sendiri kami perlukan sokongan bahagian lain

Dengan 4 org apa kami dah buat pun cukup baik dah.

Last week dan interview 3 org utk masuk unit kami

15 hb insyaallah mereka masuk sini

Sorang tu Nik mmg org yg dicari2

Saya nak dia handle PR kami

Dengan degree dari US dan master dari spain

Dan pwngalaman kerja dari Oman 4 tahun

Pasti dia boleh handle unit perhubungan awam

Akan dibantu oleh sorang peg yg saya import dr trengganu

Boleh berbahasa inggeris dan cina

Now ceranmah pun kena bagi

Dulu bagi ceramah utk induksi peserta jabatan lain

Tp skrg bagi utk peserta dalaman

Tajuk pun lain : penghayatan aspirasi sprm

Biar semua org berkerja bertindak atas satu aspirasi yg sama

Ok sambung lg nanti

Wassalam

2 comments:

dayangbest said...

heheh saya baca pun penat..

Zareda Norman said...

duduk kat hq, portfolio plak dekat ngan KPmemang gitulah salwa.. tapi betuulah.. ini proses pembelajaran.. hardcore ni.. sok sok bila bertugas kat tempat lain, masalah masalah besar tu dahbiasa dan boleh handle dah..