Saturday, June 16, 2012

Ini berita gembira untuk saya

Assalamualaikum w.b.t


Saya telah menemui prince charmling saya

Sekurang-kurangnya itu yang saya rasa

Saya mencari suami bukanlah mencari yang terlalu sempurna

Biar yang sederhana dan sesuai dengan saya

Lama juga menanti

Akhirnya saya rasa saya telah temui hari ini

Hashim Minhat, 52 tahun itulah orangnya

Tua, tetapi berpengalaman

Itulah yang saya boleh katakan

Dah mungkin jodoh saya dengan orang tua

Apa boleh saya katakan, saya sangat selesa dengan orang tua

Beza umur kami 14 tahun

Kalau banding dengan pak hj maka pakcik (gelaran untuk hashim) muda 4 tahun

Saya harap jodoh kami telah ditentukan sejak luh mahfuz

Buat masa ini pakcik ni adalah duda

Bercerai secara taklik,

talak jatuh Kerana ada perkara yang ditaklikkan telah dilanggar oleh isterinya

Katanya memang telah bermasalah dengan isteri

Kerana hormon yang tidak seimbang

Nak menapouse agaknya

Sebelum tu katanya memang ada bermasalah pun

So dalam bulan mac dia bawa isteri mengerjakan umrah

Balik umrah tak selesai juga, masih bermasalah

Tapi saya tak tanya apa masalah sebenarnya

Maybe itu akan membuka aib isterinya

Bagi saya, demi anak-anak biarlah mereka bersatu dulu

Saya sebenarnya sangat tak sedia untuk melayan suami setiap hari

Saya suka ada masa saya sendiri

Masa untuk saya spend dengan hani

Saya bukan kaki masak

Saya juga bukan kaki kemas

Pakcik ni kerja manager di anak syarikat shell

Gaji dia masa dia tunjuk pada saya slip gaji tadi 28k

Gaji pokok jer 21k, elaun 7k

Tolakan RM8,700

Giler banyak

Tolakan dia pun tak dapat menyamai gaji saya

Tapi soal gaji bulan isunya

Isunya dia serius u tu kengambil saya sebagai isterinya

Sebenarnya lepas kes saya dikomen di blog pasal pakwe melaka tu

Saya berfikir semula, maka saya telah meminta penjelasan dia

Sejauh mana keseriusan dia dalam hubungan kami

Sejujurnya saya telah dua kali menerima pelawaan dia untuk ikut dia memancing

Tak taulah kenapa saya bersetuju

Tapi allah memelihara saya

Allah akan beri sesuatubikut apa yang kita mau

Sejujurnya saya memang tidak mahu mengikut dia, saya boleh bezakan lagi dosa pahala

Dan allah menggagalkan kedua-dua rancangan tersebut

Dengan alasan yang cukup remeh tapi sangat bermakna untuk saya

Kali pertama, hampir dia bergerak dari melaka

Tapi jorannya terpatah semasa proses kemaskan crv nya

Kali kedua, dia nak datang bawa merc yang dia baru beli

Cantik giler merc tu, memang saya berkenan sungguhlah, kaler merah menyala

Tapi anak dia yang umur 9 bulan pulak demam malam tu

Sebab mak mertua dia beri makan durian

So akhirnya niat tak berapa nak elok tu memang tak dilaksanakan

Saya sangat bersyukur....

So janganlah andaikan yang bukan-bukan hubungan saya dengan dia


Wassalam

No comments: