Friday, June 19, 2009

kami bertiga punya cerita

Assalamualaikum w.b.t

Kalau saya kata sungguh manis bermadu nanti ada yang meluat pulak, dan kata saya hipokrit. malah suami saya pun selalu pesan pada kami jangan tunjukkan lebih2 kemesraan dan kebahagian rumahtangga kami. Nanti datangkan fitnah atau tanggapan yang sebaliknya.


Selalunya bukan saya yang nak tunjuk lebih tapi apa sahaja yang kami buat itulah hakikat yang berlaku sebenarnya. 3 hari lepas suami balik dari 'out station' di penang, rumah saya menerima tetamu iaitu jemaah masturat (wanita) yang keluar 2 bulan iaiatu sebulan di Malaysia dan sebulan di Singapore seramai 7 couple, 5 dari Sri Lanka dan 2 dari KL.


3 hari mereka duduk di rumah saya, masing-masing pun menunjukkan terkejut dan curious nak tahu macamana kami boleh sangat berbaik dan takde masalah. Tapi itu semua Allah punya kerja sebab Allah yang pegang hati2 kami. Berbalik citer jemaah Sri Lanka ni, banyak benda baru yang saya belajar dari mereka, wanita2 ni sangat2 menjaga zikir mereka, pagi petang dengan Al Quran dan bila meeka tahu saya ni sebenarnya bekerja mereka memberi semangat untuk saya teruskan amal....


Dan lagi banyak juga teguran mereka terhadap saya seperti sticker2 yang hani tampal di dinding dan banyak tempat dengan gambar princess diminta saya tanggalkan sebab malaikat rahmat tak masuk rumah....maka kebaikan pun susah untuk masuk sebab banyak kemungkaran yg ada dalam rumah. Baju2 hani yang banyak kartun Pooh, tigger pun kalau boleh jangan dipakai...bagi saya no hal...betullah tu...sebab banyak benda pengaruh Yahudi dan Nasara yang ada dalam rumah orang2 islam sekarang....nauzubillah...rumah kita jadi macam restoran {lebih aktvt makan2}, macam panggung wayang {banyak menonton TV, DVD} dan aktiviti lagha...patut rumah kena jadi macam madrasah tempat utk didik anak2....

Cemburu

Tiada satu saat pun saya merasa cemburu pada madu saya kecuali dalam satu perkara. iaitu apabila saya dapati madu saya mandi wajib. detail ceritanya tak perlulah hebahkan. Tapi cemburu itu saya tidak pernah tunjukkan depan dia. Hanya suamilah yang tahu cemburu saya dan hanya dialah yang boleh mengubat semula cemburu saya. Seharian itulah maka gurauan saya dan suami berbaur sekitar persoalan itu...lama2 cemburu itu pun hilang....dan yang peliknya madu saya langsung tak pernah menunjukkan rasa cemburunya pada saya....


Sepanjang dua minggu lebih berkampung di rumah saya, giliran agak caca merba. Walaupun suami dah maklumkan pada kami masing2 secara berasingan yang selang semalam tapi selalunya keadaan akan diluar kawalan kami bertiga. Suami macam biasa tetap tidur di bilik dia dengan putaran kipas malsimum kelajuannnya pada 2 sahaja. Dalam musim panas ni sapalah yg mampu bertahankan? So malam giliran tu, pandai2lah ikram [tunaikan hak] suami...sebab kan amalan suami malam perlu diurut...


Ehhh..tak payahlah citer panjang2 bab ni,senang2 nanti saya citer lagi kalau ada yang minat nak tau...banyak citer lain ni....sebab nanti ada plak yang kata saya ni suka "kongsi kote"...walhal mereka tak tau hikmah sebalik poligami selain dari kongsi tu....singkat betul pemikiran mereka ni...disamping menentang hukum Allah dan sunnah....


Rumah tumpangan

Semalam lepas hantar hani dan Zubair ke sekolah, saya dan suami terus ke KL, ada urusan pasal tandatangan perjanjian dengan JPA berhubung Bayaran Hadiah Latihan Persekutuan....isyaallah hanpir setahun barulah HLP ni hampir2 selesai...minggu depan barulah dapat elaunnya kot? Lepas settel tu terus kami ke Port Dickson, ke rumah suami yang dulu disewakan tu. Sebab petangnya perabot nak masuk.


Suami asalnya sewakan rumah tu, tapi dua kali penyewa keluar dari rumah sebab 'ada orang tertentu datang' approached dengan bersungguh2 kata nak beli rumah tu, walhal suami takde tandatngan S&P semua tu....disebabkan penyeewarasa terancam diorang pun keluar jer....kali ni dah 3 bulan takde penyewa.


Tu sebab kami bertiga mesyuarat, mula2 kak aza tak setuju jadikan rumah tumpangan tapi lepas bincang punya bincang barulah kata sepakat dicapai. Yerlah pandangan kak aza kena dengar juga sebab dia lama kerja bahagian receptionist Ilham Resort PD sebelum kahwin dengan suami. Dan kak aza yang dahulukan dana dia bagi membeli perabot...banyak duit juga madu saya tu....lepas ni untuk touch up dalam rumah macam beli langsir, jahit langsir, comforter saya pulak akan sumbang dana....kita untung nanti untuk anak2lah....


So semalam ruang tamu dah ada sofa, dapur pun dah masuk meja makan 6 kerusi dan 3 bilik pun dah penuh, dua bilik katil double dan satu bilik dengan dua katil single. Letih juga nak mengatur sorang, sebab tau2 jerlah suami kan OKU, sayalah yang kehulu kehilir tunjukkan budak kedai perabot tu mana nak letak barang....bagi penjimatan, sebahagain barang dibeli dari kedai second hand yang jual barang hotel, katil dan tilam beli baru...sofa dan meja TV jer 2nd hand.

Mungkin bulan depan baru boleh disewakan sepenuhnya mengikut hari, sebab saya cadangkan pada suami baiki toilet dan dapur dulu, yerlah tau2 jerlah rumah yang disewakan manalah sama mereka menjaga dengan rumah sendiri....dan saya juga rasa perlu dicat semula bagi berseri sikit....suami pun dah setuju...lagipun bulik2 semua tu akan dipasang aircond dulu....semalam lepas selesai semua tu, tengok2 jam 5.47....bergegas saya dari PD ke Seremban sebab terlambat ambil budak dua beradik tu....

So saya nak buat pengumuman pada sesiapa yang baca ni, anda bolehlah menyewa rumah berkenaan untuk bermalam, rumah teres satu tingkat setengah, end lot dengan sebuah bilik tingkat bawah dan dua bilik tingkat atas. Ada dua bilik air, ada kawasan parking yang luas sebelah rumah dan anda juga boleh buat barbeque...

Kemudahan bilik kira sama macam hotel juga, ada dressing table, ada side table dan lepas ni mungkin akan masukkan TV kat hall dan peti sejuk kat dapur...kadar sewa masih dalam perbincangan, menurut suami dia nak letak sebuah rumah RM 250 sahaja semalam....bayangkan dengan 3 bilik dengan dapur dan ruang tamu hanya RM 250 ajer....kira boleh masuk 3 keluarga serentak....saya kira agak murah juga, cuma takde swimming pool jerlah....kalau nak sewa sebilik pun ok jugak kot...nanti saya bincang dengan suami.....kira kalau datang PD hotel dah penuh bolehlah hubungi saya yer....tapi mula bulan depanlah....


Oh yer lokasi lupa pulak nak beritahu....rumah ni terletak di Taman Seri Pinang, di batu 4, kalau anda lalu dari bandar menghala ke Teluk kemang (batu 8), mesti lalu Batu 4 ni, yang ada stesyen Petronas tu, rumah ni terletak belakang syesyen petronas tu jer, dekat dengan tapak pasar malam masa malam minggu dan juga dekat dengan bandar...dan banyak kedai makan kat situ...bagi percutian keluarga atau kawan2 dengan bajet yang terhad saya rasa rumah penginapan ni sesuai dengan anda...wah dahsyat promosi nih....


Wassalam

No comments: