Tuesday, August 1, 2006

Tempoh peralihan

Assalamualaikum w.b.t

Tuesday, August 01, 2006



Saya perlu menyesuaikan diri dengan kehidupan baru. Suami yang sakit pada masa ini, dan saya masih sihat tetapi saya rasa sekarang pun saya sudah mula sakit-sakit kerana belum ada masa berehat lagi sejak suami diserang stroke. Setiap hari Jumaat petang saya akan ke rumah Kak A dan setiap Isnin pagi pula saya akan bertolak seawal 6.15 pagi untuk ke pejabat. manakala hari-hari bekerja saya terpaksa menghabiskan kerja walaupun kadang-kadang terasa tubuh sahaja berada di pejabat sedangkan hati dan perasaan asyik teringatkan suami sahaja.


Sejak Sabtu lalu saya sudah mula mengalami sakit pinggang yang pernah saya hidapi dulu, besar kemungkinan kerana mengangkat suami yang agak besar badannya dan juga mengangkat kerusi roda seorang diri semasa nak memasukkannya kedalam bonet kereta kembara yang agak tinggi. Tapi apa pilihan yang saya ada, kerana saya hanya seorang diri bersama anak kecil yang belum mampu untuk menolong apa-apa. Selain itu, mengangkat barang-barang untuk berpindah dan juga membeli beberapa peralatan baru juga serta memindahkan/menyusunatur barang-barang mungkin menyumbang kepada sakit pinggang ini. Saya terpaksa ke klinik bagi mendapatkan pain killer. Walaupun agak berkurang tapi sakitnya masih ada.


Pada jumaat lepas selepas saya mengatakan saya mahu memegang prinsip "if u love him let him go" tak dapat saya laksanakan kerana pada pagi jumaat itu suami menelefon saya dan meminta bantuan saya untuk membawa adiknya yang sampai dari London untuk menunjukkan jalan ke rumahnya. walaupun saya tidak dapat memenuhi permintaannya tetai dia ada bertanya samada saya akan datang petang itu. Walaupun hanya soalan itu, ia sudah cukup membuatkan saya terharu dan terus mengubah keputusan untuk pergi juga ke ruamh Kak A petang itu juga. Malamnya saya berdebar utnuk melihat siapakah yang akan bermalam bersama abang, rupa-rupanya mungkin abang dah cakap dengan kak A meminta saya bermalam dengannya. Selesai satu masalah.


Nak baliklah, nanti cerita lagi. Ni hah... dah banyak kali cuba call hp abang tapi masuk mesej... geramnya....langsung takde mood nak menulis lagi.



Suara hati dan pemikiran siti detik 8/01/2006 05:45:00 PM 0 cetusan hati
Cerita tentang; Stroke


Wassalam

No comments: