Monday, July 16, 2012

Semuanya dipermudah Allah...sungguh2 ni

Assalamualaikum w.b.t


Kenal tak sampai sebulan

hari ke 28 menikah

pagi nikah period

sampailah ke hari ni, hari ke 9 (normal saya 11 hari)

saya masih period

yer...sungguh sedih sekali

tetapi tetap bersabar

tetapi suami saya sangat sabar, ituah kelebihannya

saya yang jiwa kacau, dipujuknya saya....

tapi itu bukan hot topik saya kali ini

yang saya nak cakap, selepas seminggu baru saya rasa saya benar2 telah menjadi isteri

jika tidak saya rasa seperti terawang2, macam mimpi, xpercaya sebenarnya

sebab tiba2 saya dah ada suami yang tidur di sebelah saya

dahlah tu...suami yang normal, tak OKU seperti suami sebelum ni

suami yang sentiasa memeluk saya dengan penuh kasih sayang (ini base dari apa yg saya rasalah yer..hehehe)

meloya yer? hahahaaa...biasaler, ni proses transisi

lepas ni bakal banyak lagi cerita meloya dari saya

meloya utk anda, tapi bahagia untuk saya

wakakakaaaaaa...meluat baca ek?

lantakler

dah memang trade mark blog saya telus dan transparent

Ya allah puan-puan....sungguh ni kali ni sangat2 saya yakin janji allah

yakin setiap cubaan, ujian allah tu ada hikmahnya

yakin bahawa doa kita sentiasa allah pandang

yakin bahawa allah akan bagi kita apa kita nak bila sampai masanya

yakin amat sangat bahawa andai sudah jodoh kita ia tidak akan lewat atau cepat barang sesaatpun

yakin bahawa kita lemah tiada daya dan usaha dalam membuat keputusan dalam hal jodoh

hal jodoh ini semata2 adalah urusan allah, janganlah sibuk nak campur tangan

yakinlah juga andai nak dapat jodoh yang baik, doalah

dan yakinlah kalau anda baik, berusaha menjadi baik, allah akan hantar orang yg baik2 sekeliling anda

yakinlah bahawa doa sahaja, lain2 itu urusan allah

dan bila telah dapat bersyukurlahm berterma kasihlah

janganlah kufur nikmat

yakinlah bahawa ujian yang dberi itu pasti ada sebab ada hikmahnya, semasa diuji laluilah ujian itu dengan hati yang ikhlas,

yakinlah dalam hati dan anggaplah orang yg menguji anda itu perantara sahaja, ujiannya adalah semata2 dr allah

bersihkan hati, maafkan mereka, dan terus ke hadapan, lupakan sahaja apa salah mereka pd anda

kerana mereka itu perantara sahaja

serahkan bulat2 kepada Allah swt

yer itulah yang saya lalui selama ini

banyak masalah melingkari hidup saya

sampai rasanya tak boleh nak uruskan seorang diri dah

bermohon kepada allah menghantar seseorang membantu saya

sungguh dah tak tahan...tp sya tak cerita di blog masalah2 lain saya

yang saya cerita banyak masalah jantan/lelaki yg hadir dlm hidup ini

walhal banyak masalah hidup sejak menjanda

hanya pada allah saya mengadu

dan allah itu maha mendengar

allah itu maha mengetahui

maha mengasihani saya, diuji saya sejak umur awal 20 an lagi

tak pernah allah lupa menguji saya....saya diuji tanpa henti (saya rasa)

saya tak pernah mengecap waktu senang yang betul2 senang hati

ada2 sahaja ujian melanda

rupanya allah pandang saya

rupanya allah kasihan dan sayang saya

allah dah janjikan sesuatu untuk saya

cuma allah minta saya bersabar

malah janji allah tu, apa yang allah beri itu jauh lebih baik dari apa yang saya telah korbankan

sungguh ni

setiap perkara yang saya lalui selepas seminggu menjadi isteri ini satu2 trsingkap dlm benak saya

segala2nya yang berlaku bagaikan melunaskan impian saya selama ini

segalanya bagai datang bergolek sama seprti apa saya impikan

rasa macam puteri impian......

sebenarnya memang rasa macam dalam filem/drama/novel

rasanya pnut bolehlah buat skrip drama....hahahaa

entry ini saya bagi ukadimah jer

detail apa yang saya maksudkan dengan tulisan di atas nanti saya crita yer...

yang pasti, saya sangat sangat sangat bahagia

dan noktah!


Wassalam

3 comments:

oren said...

selamat menempuh hidup baru kak..saya doakan akak ketemu impian yg selama ini dihajatkan..

selamat pengantin baharu..kut ada rezeki, hani timang adik plak yer..

Luna said...

terima kasih akak wpun x share semua tp begitu telus dalam bercerita..sehingga akak rasa happy pun terasa diri juga happy sbb apa yg akak tulis ttg ujian Allah, kesabaran, keyakinan, doa tidak putus sgt sy fahami.mmg sabar itu indah..dan ujian itu tanda kasih sayang Allah.mudah2an terus Allah memandang akak dan menunjukkan akak jalan2 yg benar. Amin..

cik tudung senget said...

terima kasih akak kerana jemput saya.saya sgt terharu baca entry ini.entry ni bukak mata saya pada kuasa doa.sbb sy pernah berhenti berdoa tapi dato fadzilah kata kurang berdoa punca lambat jodoh.alamak.tak reti nak explain.yg pentig sy nak terima kasih utk entry ini