Wednesday, July 22, 2009

Masa berehat sudah tamat

Assalamualaikum w.b.t


Kelas dah mula semalam. Semester ni agak menyampah sikit sebab dua hari kena ulang alik ke Jalan Duta, semester lepas dah ke Bangi yang ambil masa setengah jam je dari Seremban, jadinya berulang ke Jalan Duta dua kali seminggu ni rasa jauh sangat pulak!


Dahlah keter merc masih tak renew road tax atas masalah teknikal, saya terpaksa bawa MPV gedabak tu ke kelas, suami plak nak bawak kembara saya sebab senang nak parking takkan nak suh dia bawa MPV plak setakat 5 kali sehari ulang alik masjid sehari...hishhh menyampah betul rasanya...


Bulan Syaaban ni suami akan kelura 40 hari lagi. Pertengahan ramadhan baru balik semula. Tak taulah camana suami takde ni Zubair pulak ada? Selama ni kami dua beranak buka puasa makan simple2 jer...pastu rehat lebih selang seli dengan ke masjid solat terawikh..bila ZUbair ada ni tak pasti lagi jadualnya camana nanti...


Malam tadi kan, Zubair asyik cakap kat saya, yang dia rasa nak balik rumah umminya, rindu dengan ummie, pastu saya suh suhailah call rumah ummie, tapi apa yang dipujuk ummie dia okay semula. Pastu sekejap lagi suh suhailah call kan lagi...lamaaa dia cakap dengan umminya...dalam hati saya doa biarlah ummienya terfikir ataupun terasa kesedihan anaknya dan ambil balik zubair ni...rasanya itu yang terbaik....



Saya sendiri nak cakap suh ambil zubair semula tak berkemampuan. Sebab selama ni mesti kak aza fikir yang saya suka Zubair ada di sini temankan suhailah....walhal saya takdelah suka mana, biasa jer. Sebab selama ni dah terbiasa duk berdua dan selang dua hari ayah ada, bila ada tambahan sorang ni rasa banyak benda berubah.


Saya dah kurang berkomunikasi dan bergurau juga bergaduh dengan suhailah, sebab masa dia banyak dengan zubair jer....tu yang saya rasa agak renggang sikit dengan anak sendiri.


Eh...hari ni nak ke UKM jumpa supervisor lah...nak bincang proposal tesis. Kena cepat ni....


Oh ya, rumah tumpangan dah siap dah....weekend ni touch up, pastu bolehlah mula minggu depan kalau ada yang nak menumpang bolehler....


Wassalam

No comments: