Friday, July 24, 2009

Seperti telah ditakdirkan begitu

Assalamualaikum w.b.t


Selepas pelbagai usaha mempengaruhi emosi Zubair agar memujuk ummienya untuk tinggal di PD gagal. Saya kini berserah jerlah kepada takdir. Selasa lepas satu malam tu bila zubair teringatkan ummienya saya pun suruh dia call, sebelum tu saya pesan kat dia suh nangis2 sungguh 2supaya umminya terkesan dan ambil dia semula. Tapi bila saya bagi signak amcam org nangis masa dia cakap dengan ummienya dia bantai gelakkab saya pulak. Gagal!


Dua malam lepas supper kat kedai dengan ayah dan zubair, ayah kata :agaknya engkau ni dah memang ditakdirkan untuk bela zubair ni..." Kenapa? saya tanya. Dia kata, kau tengok rupa pun dah sama, tengok, hani rupa abangm zubair rupa engkau...


Yer tak ya jugka, minggu lepas masa keluar masturat tu kak aza ada datang nusrah dan kakak yang kle;uar sama tu terpegun tengok hani rupa kak aza dan kata mereka tak musatahil kalau kata zubair tu anak saya sebab ada rupa dengan saya. LOL!


Baru saya sedar yang saya dan Zubair banyak persamaa, masa makan roti canai keluar malam tadi, kami semua cuba menggulung lidah, rupanya ayah dan hani dua2 tak boleh gulung lidah. Dan telinga saya pula jenis telingan capangan [mak saya panggil jenis telinga tadah embun] dan zubair punya sebijiki telinga macam telinga saya. Kak aza yang mula 2perasan hal telinga ni.


Okaylah, cam biasa ju, Jumaat petang jer saya akan berkampung kat PD kat rumah tumpangan ayah. Sebab saya akan kemaskan untuk dan weekend ni last touch up sebab semua dah siap dah. Patutnya nak buat bahagian depan siap betulkan tembok dan pasang tiles tapi sebab kosnya RM6,500 saya cancel jer dulu...sebab pasang tiles dalam rumah jer dah dekat rm4k.

Ok salam...

Wassalam

1 comment:

Irfa said...

redha jelah ..ada hikmah akak bela zubair tu kot