Tuesday, July 12, 2011

yaya n kerja

Assalamualaikum w.b.t


Yaya kan kalau demam sebijik macam abah saya

Mesti dalam tido cakap merepek

Cakap bukan2 and kejap2 panggil ammie, ammie

Nampak sangat dalam kepala dia ingat ammie jer

Walhal saya punyalah zalim

Sungguhpun dia demam saya takdelah bagi layanan istimewa

Macam biasa jer

Suruh dia jalan sendiri walhal memang saya nmpk dia letih

Takde hati nak dokong

Tapi kalau hani demam

Badan dia yg berat tu pun saya gagahkan dukung

Tapi semalam mmg mcm nak hilang sabar juga

Tapi xhilanglah takat telan jer

Lepas ambik yaya kat sekolah (cikgu call)

Terus bawak klinik dan breakfast

Dan bawak masuk pejabat

Mula2 elok main sebab baru makan ubat

Pastu dah letih mulalah baring atas sofa bilik saya

Pastu terus tido, bangun pun sekadar panggil ammie...ammie

saya pun sesekali pergi kat dia jugak meraba kotler panas naik mendadak

Sekali pergi terbau macam hancing

sah....sure dia kencing ni

Saya lak terlupa nak pakaikan pampers

Lagipun dr sekolah terus ke klinik kan

Tanya dia, tak ngaku geleng kepala

Dah demam dia pun tak perasan dia terkencing kot

Saya lak terus rana seluar dia sebab ,acam tak caya dia terkencing, memang bassah

Pastu sahkan lagi saya dekatkan hidung..hmmmm memang hancing yg amat

Yerlah budak 4 tahun, mana tak hancing

Sudahnya saya dia, kan ajer

Nak jerit @ marah kat pejabat...sabar jerlah

Pastu on off saya keluar bilik uruskan kerja

2 kali orang carik bgtau yaya nangis

Mula2 pegawai khas KP saya masuk unit kami tengok sapa pun takde

Yang ada yaya tengah nangis carik ammie

"salwa, amboi kau tinggalkan anak awak yer, saya pulak kena jadi ayah dia kejap"...hahaaaa

Pastu petang saya turun level 4

Pastu boss saya turun kebetulan nak jumpa boss level 4 bagtau anak saya dah nangis

Memang haru betullah semalam

Semalam jugak saya dengan boss jer tinggal berdua

Miss conquer buat hal lagi

Suka suki tak datang

bagitau boss thru bbm malam sebelumnya tapi boss cakap takde pun

Sudahnya semalam saya cakap jer dengan boss

Tuan, saya tak tahanlah tuan tukarkan jerlah

Selama ni saya lagi boleh pertahankan dia saya pertahankan

Saya taknaklah keluarkan mereka yang berpotensi

lagipun dia paling senior dalam unit ni

Kami emua datang kemudian lepas dato' Abu ambik alih kuasa

Dia dah mula sejak zaman dato' ahmad said jadik KP

Memang banyak dia yang setup dan banyak dia yang rintis jalan

Kami follow jer

Tapi kalau perangai dah macam ni

Suka suki tak datang

And selalua hilang

tak datang satu hal call tak jawab sms tak balas apa kes????

minggu lepas saya ada marah dia

Bukan marah direct tapi saya cakap serius jer dengan dia

Sebab saya tau belakang saya

Masa saya gi hongkong dia ada mengata saya

Katanya saya tinggalkan banyak kerja pada dia

taik lah.....

Kerja dia sendiri banyak tak selesai, apa nak cakap

Kerja yang saya tinggalkan tu pun dia tak buat jugak

Sudahnya saya ambik balik semua tu

dan lepas tu saya malas nak layan dia saya cakap selamba dan serius dengan dia

Tapi balasan yang saya dapat sebaliiknya

Dia kutuk saya dalam wall fb dia

Bukan kutuk hal kerja

Dia kutuk fizikal saya

Kehodohan saya, sebab dia masuk kategori lawa lah jugak

Saya simpan jer, malas nak panjang cerita, tapi memang ah dia kutuk secara berjemaah dengan husband dia

tapi minggu ni saya cerita kat miss sinar

Suh miss sinar tengok wall dia

Miss sinar sahkan memang status tu tentang saya

Sangat terkilan sebab cara kutukan tak profesional sebab dia kutuk cara penampilan dan wajah saya

Bodoh kan?

Kalau saya salahpun perlu ker babitkan kehodohan wajah saya?

sangat menjengkelkan

Kalau nak kutuk dia berkodi2 bolehlah

Tapi dapat apa?

So, pendek citer hari ni kena cuti yaya demam lagi....

boss saya sms pun tak reply

marah agaknya

ntah erba salah lah

yaya ni banyak buat hal lah

Asyik kena emergency cuti sebab dia

Rasa nak pulangkan jer

Mak dia ada call baru2 ni kata nak ambik bulan 12

Saya nak serahkan jerlah....

Habi citer

tapi sayang gak tau....

Tau tak untuk raya ni dah 7 lai baju dia saya belikan sehingga ini

Setakat ni baju2 tu semua yang saya suka

Tshir n seluar 3 pasang, gown 2 pasang dan kurung 2 pasang

So kalau mak dia ambik, memang banyaklah pakaian si yaya ni mak dia dapat...

Tapi untuk anak buah kan halal kan jerlah

apapun entry dah mula merepek ni...hahahaaa

dah lama xbuat entry pakai laptop



biasa pakai hp jer saya update xde gambar kan....ni pakai laptop gambar budak 2 org ni

Sekarang ni asyik kemana2 bawak kasut roda dan mana sempat mesti main kasut roda

Kiranya dua2 orang dah pakar dah takde jatuh2 sesekali jerlah jatuh

hani n yaya masing2 kasut yg berbeza

hani utk org baru belajar punya

Tapi yaya utk yang jenis slolem yg aksi belok2 celah kon tu

So yaya punya memang susah sikit untuk main

Tapi being yaya yg berani xde masalah

Kita tengok rasa takut tapi dia yg handle kaut tu okay jer pulak 

Mana-mana pergi kalau bawak yaya main kasut roda tak sah orang tak pandang

pasal dia dahlah kecik pastu laju pulak tu dia meluncur

Dan dia pulak memang kat mana oada org kat situ lah yang dia nak tunjuk skill

Semua terkagum tengok cara meluncur dia yg laju tu siap belok2 bagai pastu kaki kejap ke dalam pastu keluarkan...memang ekyen nya style kalau dia berkasut roda....

Dia tak tau ammie dia ni geram jer tengok....sebab dalam eksyen2 tu kadang2 jatuh berdebab....

Hari ntu ingat dah patah hidung sebab jatuh kena muka kat lantai dan dia menangis mendayu2

Tanya nak stop tak..dia jawab taknakpulak

tapi xberhenti nangis sampai kehujung (depan masjid putra) dia nangis pegang hidung (dahlah hidung tu besar dan mancung)

sampai org lain lak tegur kata kuat dia jatuh tu kak, agaknya hidung dia dah patah kot

Sera, dengar terus bawak balik nak pergi emergency

yaya memang style dia lagi org tegur (simpati) lagi dia nangis

masuk keter dapat makanan teru gelak senyap dan cakap2 macam biasa

dari kesian sakit ati lak rasanya gelagat dia tu menakutkan saya jer...








Wassalam

1 comment:

Irfa said...

oh baru tahu sapa yg akak marah sgt kat fb tu ari..