Sunday, April 15, 2012

Garang

Assalamualaikum w.b.t



Lama tak cerita pasal kerja kan

Sekarang ni kesibukan kerja takdelah teruk sangat beban dia

Maybe sebab ada boss baru, azmi

So beban tu dia yang pikul

Tapi now saya ada berani sikitlah

Banding dulu

Dah berani jumpa KP suarakan pandangan

Bagi pendapat

Ada empat datuk, sorang ketua pesuruhjaya dan 3 timbalan ketua pesuruhjaya

Timbalan operasi (datuk shukri), timbalan pengurusan dan profesional (dato zakaria) dan timbalan pencegahan (datuk hjh sutinah)

Tiga2 timbalan tu saya dah biasa amat boleh masuk kategori bergurau dah

Cuma dengan KP tu masih jaga protokol

Kalau bercakap dengan dia, masih rasa ada gap

Gap cara dia berfikir dengan cara kita masih tak sama

Tapi hampir menyamai kot...

Walau ada gap tapi tetap dia cari dan minta pendapat kami juga

Saya seronok ada boss bermisi macam Dato' Sri Abu Kassim

Tapi dengan ketua unit saya, memang saya agak cuak

Cara dia berfikir memang tak sama dengan saya

Selalu berselisih pendapat dengan saya

Cuma kadang saya letih nak memabantah

Asyik bantah jer

Sebab dia pernah cakap, anak2 buah mesti ikut cakap boss

Macam dia tegur saya secara halus lah

Kadang dia lerli saya juga

"macamanA nak buat isteri ni, kau ni garang sangat lah salwa"

Kadang dia panggil saya wawa, sajer bila dia tengok saya dah mula xsetuju

Dia mulalah cakap lembut dan elok2

Payah dapat boss style sweet talker ni

Belum sempat nak marah dia panggil nama kita dengan penuh kelembutan

Tu kelebihan dia sampai dapat jadi ketua unit komunikasi korporat tu

Banding saya yang garang ni

Dah berapa lelaki dah tegur style saya yang garang ni

Saya cakap memang jenis straight forward

Tak reti nak buat style sweet talker

Hari tu biss bahagian saya tegur benda sama juga

"eh salwa ni, garang bukan main...cuba lembut sikit, ni malam2 pun mesti garang ni..."

Yer begitulah nasib perempuan kalau kerja keliling lelaki

Takleh kata apa dah!

Memang baik anak dara, isteri orang, janda memang kena perli sesajer jer....

miss sinar pun dah naik kerja

Lepas3 bulan cuti berpantang

Pun di menegur gaya saya yang makin garang

Katanya masa sebelum jai ibu tunggal saya lemah lembut sikit

Sekarang garang terlebih pulak

Saya taklah garang, maybe cara saya keras sikit sekarang

Tak suka main2

Itu di pejabat

Kalau buat kerja luar, naik kereta sama2 pegawai saya

Saya yg banyak gelak, buat lawak

Kadang saya jadi bahan

Sebab semua peg saya muda2 belaka

Boss 40 an

Anak2 buah semua 20 an

Saya jer 30 an

Tapi bercampur mesra dengan budak 20 an

Jadi baham kadang sebab apa diorang cakap saya tak tau

Pastu tanyalah...tu yg diorg gelakkan saya tu

Ceria juga kawan dengan orang2 muda ni

Idea mereka pun segar2 belaka

Tu yg kontradik dengan idea boss tu..

Eh entry buang masa namanya ni

Sajer buat untuk menutup sesuatu cerita lain..


Wassalam

No comments: