Monday, April 16, 2012

Pindah lagi

Assalamualaikum w.b.t


Saya akan berpindah dari rumah sewa di bangi

Bukannya apa, saja cari suasana baru

Saya Rasa duduk di bangi tu macam rasa sunyi sangat

Saya duduk sorang diri, takde teman takde kawan, rasa lonely yg amat sangat

Bila saya fikirkan, takde guna saya duduk menghukum diri

Sedangkan banyak benda saya boleh buat juga

Secara lahiriah orang pandang memang saya normal jer

Takde masalah hidup

Tapi dalam hati allah jer tahu

Betapa rasa nak menjerit hidup keseorangan

Rasa nak lari, tapi xtau kemana nak pergi

Selalu ada rasa gelodak dalam jiwa nak drive laju2

Bawa jer kereta kemana hala yang nak dituju

Tak payah fikir apapun...

Selalu rasa macam tu, rasanya saya dah nak masuk kategori depress kot

Dulu kuat, sekarang rasa jiwa lemah, rasa hiduptakde tujuan

Saya rasa macam ujian hidup saya ada2 sahaja

Dulu ujian hidup berumahtangga

Sekarang ujian hidup kesunyian

Dapat tak bayangkan kesunyian saya?

Hari bekerja saya takde masalah

Lagi boleh lewatkan balik, saya lewatkan

Sebab saya taknak sunyi terlalu lama di rumah

Selalu saya solat maghrib dan lepak di surau pejabat

Kadang sampai isyak, kadang lepas maghrib saya chow

Tapi pun, lepas maghrib saya akan singgah ke kedai

Pun dah macam orang tak betul, saya akan duduk lama2 dalam keter

Kadang tak buat apa pun, browse lah apa2 dalam ipad

Teman saya paling akrab ipad, sasun galaxy tab dan blackberry

Semua anak2 buah kat pejabat tau yg saya skrg tak boleh hidup tanpa gadjet

Punyalah rapat kan?

Dalam ipad lah ada quran, ada segala mak nenek di download

Kadang punya boring, boleh chat dengan simsimi pulak, macam budak2

Bayangkan....bayangkanlah hidup saya yang boring di luar waktu pejabat

Kalau berterusan gaya hidup saya, takut saya masuk hospital sakit jiwa pulak

Sedihnya hidup saya, balik2 tu jer perasaan yang menerjah dalam kotak fikiran

Dalam hati turut rasa macam tu, kenala semua orang happy, kenapa aku jer yg sedih ni?

Sampai terbawa2 pada fizikal

Kadang sabtu saya tak makan langsung, dari jumaat tengahari makan

Sampai sabtu petang baru saya keluar makan semula

Saya rasa macam saya menganiayai diri sendiri

Mental dan fizikal torture

Bukan orang torture, diri sendiri yg torture diri sendiri

Ahhh,..... Apa saya cakap ni?

So lepas saya fikir dan fikir, saya rasa saya perlu buat satu anjakan

Walaupun tak tau anjakan apa, tapi saya rasa saya kena hijrah

Hijrah status, hijrah rumah, hijrah pemikiran

Apa sahaja.....

Maka untuk kali ni, yang saya mampu buat adalah hijrah rumah

Selalu bila boring weekend saya balik rumah serembAn

Memang kadang2 saya balik melaka juga

Tapi tetap boring bila balik melaka

Sebab saya masih akan duduk sorang2kat rumah baru yang saya buat tu

Perasaan boring+sedih+sayu tu follow saya balik kampung juga

Apatah lagi hani takde, rasa tak tau nak buat apa...

Ah, saya cakap pun bulan korang dapat rasakan?

Tapi takper, asalkan saya dapat lepaskan...

Tu sebab saya lama diam....tak buat blog, takde apa nak cerita

Melainkan keboringan hidup saya

Tahun inilah yang paling terasa

Lepas projek rumah siap ni saya kan dah tak sibuk

Juga lepas dapat boss baru ni kan saya kirang beban dah

Tu sebab dari kesibukna, kesedihan pula ambil tempat dalam hati

Kalau balik melaka, pakwe melaka tu pulak buat saya boring

Selalu nak ajak keluar, dating, saya menyampah

Sebab saya tak suka sebab dia suami orang pada dua isteri

Saya tak suka dengar cerita pasal isteri2 dia (walhal dulu saya yg kepochi tanya itu ini)

Sekarang rasa menyampah, annoying sangat, bila dia nak keluarkan cerita jer saya rasa loya

Selalu bergaduh dengan dia via hp

Kadang dia kata diatak faham saya

Dia call saya dengan panggil rimantik, cakap lembut2

Saya balas dengan kata2 kasar

Dia call terus cakap, "buat apa tu yang..., rindulah"

Saya plak jawab, "alah tak payah nak yang...yang...meluat, hipokrit"

Macam2lah saya jawab, kadang saya kata, "tu diana tu panggil yang, panggil saya watper?"

Tu yang dia marah saya balik, " saya cakap lembut awak marah, saya cakap kasar awak kata sayatak sesuai dengan awak, cakap kasar....

Serba salah saya,mana satu saya nak buat, saya ni bukan main rindu kat awak, teringin nak jumpa...

Bla...bla...bla....macam2 dia cakap

Saya boring yang teramat2 nak teruskan hubungan (eh adaker hubungan, rasa cam takde)

Memang takde pape perasaan pun kat dia dah

Sangat clear....tapi dia kejar dan kejar saya

Balik dari KL (meeting) singgah bangi ajak jumpa

Sebab sayatak balik2 melaka

Malas nak layan....asyik cari alasan jer

Tapi chemistry saya dengan dia mmg kuat

Bila masa saya sunyi, rasa sedih, ada masalah, masa tu juga dia lah tak semena2 yang call saya

So masalah hidup masih juga share dengan dia

Masalah sunyi tulah

Tapi syukur, setakat ni call jerlah

Dah 3 bulan xjumpa, sejak rumah saya siap

Walaupun dia tuntut saya hadiah kan dia kasut dengan nilai 300 sebab kes saya bagi mejartentera tu kasut clark 300

Tapi sampai hari ni saya tak beli2kan dia kasut

Asyik perli saya kata, dah bantu tampung kos rumah 6k, nak kasut 300 pun tak dapat2

Askar entah dari mana saya percaya pulak tu, tu jerlah ayat dia bahankan saya

Yang saya nak citer ni, pakwe melaka ni xde apa peranan dalam hidup saya

Dulu yer ada lah juga letak harapan mana tau dapat jadi isteri dia

Yerlah bercinta lama giler

Dari 1999,sekarang 2012

Memang terputus tengah jalan sebab saya kawin, tapi oada dia katanya cinta dan sayang pada sayatak pernah berubah

Etah hapa2!

Kadang dia tanya saya apa kurang dia di mata saya....

Selamba saya cakap, tak cukup tua! Kan taste saya orang tua2

Bahasa kasar, nak marah saya kadang tu ayat2 dia memang manikam kalbu

Tu yang kalau dia call, dia akan cuba cakap selembut2nya, romantik konon

Walhal meluat lagi ada

Kadang saya pandang jer dia call, saya tak pick up

Sebabtau at the end perbualan tu akan jadi gaduh

Saling salah menyalah

Sebab saya suka cabara dia, kalau sayang, kalau rindu saya, mehler kita nikah

Hah, memang dia xberani, paling berani dia cakap

"sabarlah....belum sampai masanya..."

Dulu ada juga makna ayat2 tu, sekarang jadi bahan gelak saya jer"

So kesimpulannya, pakwe melaka adalah NOTHING, takde paper perasaan dah

Kalau boleh nak nyahkan watak dia dalam hidup saya...tp dia adalah degil

Watak dia juga buat hidup saya depress, sebab menyampah!

Menyampah sebab kau dah tau kau suami orang apa jadahnya cari saya janda ni...

Nak2 saya dah kenal diana, isteri kedua dia (yg baik dan sangat kasihan)

Ada lagi seseorang yang mengisi hidup saya

Yang hari2 sms, ym dan call

Pakcik singapore

Jujur saya katakan kalau pakcik sngapore dekat, duda dan available

Saya pilih dia jadi suami saya

Tapi dia suami orang

Malah tembelangnya ada berhubungan dengan saya pun dah terbongkar

Isterinya dah tau (panjang citernya)

Hampir nak bercerai tapi akhirnya alhamdulillah xjadik (syukur ya allah)

Sangat selesa dengan pakcik singapore, hampir setahun kenal

Tak pernah jemu ym, sms dan call wpun sekadar tanya soalan2 pendek

'salam wa, dah solat?'

'salam wa, dah makan?'

'salam wa, sibuk ker ni hari?'

Hari-hari, tanpa jemu

Kadang saya yang jemu dan tanya dia tak jemu ker hari2 tanya soalan sama

Dia kata buat untuk orang yang dia sayang, apampulak nak jemu

Dan dia sanggup top up value hp dia beberapa hari sekali semata2 nak call saya

Walhal saya kadang menyakitkan hati dia

Kalau saya ada masalah, dengan dia juga saya lepaskan

Kalau saya boring dengan hidup, dengan dia juga saya marah2

Kalau saya rasa rindu kat dia, pada dia juga saya bebel

Bebel entah apa2

Saya marah saya kata, kenapa hubungi saya lagi?

Dah tau takde jalan keluar pada hubunganni

Dah tau, yang wa takkan jadi isteri abang

Boleh tak buat tak tau pada hidup wa

Tak payah nak sms, call, ym buang masa jer

Dia senyap jer, dia kata dia pun sedih

Dia kalau boleh nak saya jadi isteri dia

Tapi dia tak mampu, dia tak berani

Hanya doa dan solat hajat jer yang boleh

So, takpayah carik wa lagi,boleh tak

Jangan buat wa sampai rasa seksa boleh tak

Saya ni pakar provoke

Tapi dia tak balas, kadang balas dengan icon sedih, icon nangis

Tu jerlah yang dia mampu

Saya pun memang xletakkan apa2 harapan

Now tak rasa apa2 kat dia, syukur

Saya doa supaya dia nyah dari hidup saya juga

Memang kadang teringat2 kat dia

Sebab dia call saya bukan sekadar call suara

Tapi ber video call

Memang terbayang2 senyum dia tu...

Kn dah cakap saya taste orang tua

Lagi orang tua tu sabar dengan kerenah saya lagi saya jatuh hati

Mujur dia jauh, bila geram jadi menyampah nertukar jadi tak suka

Maka dengan cepat boleh lupakan dia

Dengan bantuan dia juga saya boleh lupakan pakwe melaka

Yang saya suia pak cik singapore ni dia sangat positive

Dan aura positive dia tu selalu dia transfer pada saya

Dan dialah orang yang paling tak jemu ingatkan saya untuk solat, makan

Dalam saya sunyi sebenarnya allah hantar watak2 ni dalam hidup saya

Juga ada watak anak buah baru di oejabat

Yang juga ambil berat hal ehwal saya

Laila, 25 tahun dari sarawak

Selalu bbm saya, sabtu ahad

Just tanya, 'puan buat pa tu?

Sebab dia tau saya keseorangan

Dn tak lupa juga boss saya yang mewarnai hidup saya

Sebab boss tau saya takde komitmen lain

So anytime dia bbm saya, call saya

Tak kira masa

Kadang stress dengan dia

Tengah shopping dengan hani pun kena ganggu

Kadang dia puji saya, katanya...

Saya jer yg kalau dia call tak pernah tak jawab

Jawab dengan cepat lak tu...

Bagus betulllah salwa ni...katanya lagi

Yerlah mana tak bagus, dah memang kerja saya belek hp...

Bila bunyi dan2 tu ker jawab

Eh dahsubuh...

Bebel tak abis2

Saya cuti hari ni

Sebenarnya saya nak cakap sikit jer tadi

Saya nak bagitau

Saya nak pindah balik rumah seremban ni

Sebab keindahan dan keseronokan duduk rumah sendiri tak dalat dibeli dengan wang ringgi

Tapi ada pulak yg nak menyewa rumah saya ni

So kasi peluang penyewa masuk jerlah

So saya xde rumah untuk bulan mei ni

Sebab bangi sayabakan keluar bln ni jugak

Maka saya sedang menacri2 bilik utk diseaa

Xde apa barang dah

Pindah dengan membawa sekeping hati yang sunyi jer

At least ada teman serumah maybe tak rasa sunyi sangat

Kalau mati keras or sakit ada gak yang ambik tau

Ohhhh sedihnya rasa bila membayangkan kesunyian hidup saya

Prudential saya dah slow down

Sebab rasanya prudential menyumbang kepada tekanan darah saya yg naik tu

Sekarang sedang dalam misi mencari bilik sewa

Dalam pada tu recce rumah2 murah atau aprtment dalam kemampuan

Rasa nak beli jer rumah area dekat2 putrajaya then sewakan bilik2

So kira2 sama jerlah....

Gaji baru pun dah naik...harap2 mampu beli rumah satu lagi....:)




Wassalam

No comments: