Wednesday, April 18, 2012

Hijrah

Assalamualaikum w.b.t


Kan saya cakap saya akan pindah dari bangi

Masuk semula ke rumah saya di seremban

Tapi lepas dah janji dengan owner rumah sewa bangi

Tiba2 ada pulak penyewa baru nak sewa rumah seremban

Penyewa yang boleh dipercayai

PTD, kerja Pejabat agama Negeri Sembilan

isteri kerja jururawat klinik pergigian seremban

So, macam di atur-atur, jiran anak bekas mufti

Isterinya pulak kerja pejabat mufti

Yang ini pulak kerja pejabat agama

Nampak macam orang baik-baik jer

Dari sewa 550 saya kurangkan kepada 500 jer lepas dia minta kurang

Dia pun nak duduk dalam setahun macam tu

Sebelum rumah yang dibeli siap

Maka, saya pun setuju jerlah

Walhal cuak jugak dalam hati

Sebab saya sendiri takde rumah

Semalam bakal penyewa dah datang tengok rumah bangi

Datang dua kali dah

Mula2 sorang then datang dengan tunang

Setuju nak menyewa nampaknya

So by hook @ crook saya terpaksa juga keluar

Saya janji dengan tn rumah bangi nak keluar april

Sebab april lepas ada sorang lelaki dari sabah nak menyewa

Beriya-iya benar nak sewa katanya

Lelaki tu orang kuala pilah tapi duduk di sabah

Lelaki ni rajin komen di FB SPRM

Saya sebagai admin add lah dia sebagai friend sebab nak jawab soalan2 dia secara direct

Tapi penipu rupanya, xde hubungi saya pun

so, setelah berkali-kali sms xde respond, saya pun cadang saya jer pindah balik seremban

Niat asal tu sebab sayangkan rumah seremban ni lah

Tapi bila penyewa baru ni call beriya2 nak sewa

Jadi kesian pulak

So saya terima jerlah persetujuan nak menyewa rumah saya ni

Dalam hati fikir, elok saya duduk menyewa bilik jerlah

Hidup sorang diri, balik untuk tido jer

Duduklah mana-mana bilik dalam area putrajaya ni

Tai dalam hati memang dapat rasa aku ni tak sesuai duduk dalam bilik

Tak pernah umur duduk sewa bilik dan share rumah ramai2 ni

Mesti akhirnya jiwa aku memberontak nanti

Survey gak dalam mudah.com dan iBilik nak cari bilik sewa yg agak mahal

Macam sewa bilik rumah banglo @ teres dalam dua tiga orang serumah

Tapi masih berkira2 mencari yang sesuai

sewanya pun dalam harga 200-300 jer

Tiba2 ditakdirkan Allah terjumpa kawan lama

Dia diarahkan berpindah jauh dari rumah dia

Rumahnya baru renovate pulak tu

So dia sayang nak sewakan pada orang

Takut rumahnya punah

So semalam keluar makan dengan dia

Bila dia dengar masalah saya yang tak berumah bermula mei ini

Terus dia offer rumah dia untuk saya sewa

Rumahnya area seremban juga, di seremban jaya

Lebih dekat dengan tol senawang banding rumah saya tu

Dia nak sewakan 500 sebab berperabot

Tapi dia bagi diskaun 300 sebagai upah saya tolong jagakan rumahnya

So sewanya dalam 200 jerlah

Malah ada 2 bil kosong lagi

Yang dia cadangkan saya sewakan pada orang bujang lain

Boleh pulak dapat income

Good deal jugak tu...

So saya masih berfikir2 ni nak terima tawarandia atau tidak

Saya dah tengok pun rumahnya tu

Nampak okay

Saya suka duduk seremban ni

Tambah2 hani pun ada di sini

Memang setiap minggu saya balik seremban pun

Walaupun tak ambil hani bermalam

Tapi memang saya datang rumah seremban saya ni sekadar melepak2

So nampaknya rezeki saya masih di seremban rasanya

Saya niat tolong kawan jagakan rumah dia jerlah

Mana nak cari rumah double story 20x70 dgn sewa 200 sebulan kan?

Siap perabot pulaktu...

Tv ada dua, peti ais dua pintu

Wah seronok pulak rasanya....


KWassalam

6 comments:

Irfa said...

okeylah tu..rm200 siap perabot sume :)

kak wa..
hani kat melaka ke kat seremban?

Hanisumayyah said...

Hani kat seremban, irfa.

dayangbest said...

wahhh best giler
takyah sewakan bilik kat org pun takpe..

Anonymous said...

salam, wa,

hani dah pindah dari kelantan ke?

Hanisumayyah said...

Hani dah pindah ke seremban, eh saya tak citer ker sebelum ni?

Irfa said...

akak ada citer tapi tak detail sgt.cuma kata hani dah ada kat sini,dulu akak penah citer nak ambik dr kelantan dan hantar kat melaka.so sy igt hani dah sekolah kat melaka.rupanya kat seremban..lagi dekat yer

hani okey ker pindah2 sekolah ni?