Monday, April 30, 2012

Hijrah

Assalamualaikum w.b.t



Saya sekarang tinggal di seremban semula

Perasaan?

Happy dan tenang sekali

Tapi saya bukan tinggal di rumah sendiri

Rumah saya sendiri saya sewakan pada orang lain

Dan saya sendiri menyewa dekat2 dengan tol senawang

Dari tol senawang ke tol bangi setengah jam jer driving

Dari tol bangi ke putrajaya dalam 14 minit

So perjalanan saya lebih kurang 45 minit

Sebab agak jauh sikit maka saya gerak lebih awal

Jam 7 dah keluar rumah

Rumah saya duduk ni jenis teres dua tingkat

Saya duduk sorang2 jer

Walaupun macam nampaknya sunyi

Tapi dalam hati enjoy jer, so saya proceed duduk situ

Saya setuju sewa atas dasar tolong kawan,

Kawan lama sebenarnya, dia pun takde sapa2 nak diminta tolong jaga rumah dia ni

Kebetulan kami berjumpa dia tawarkan pada saya

Sewa 500, sebab rumah baru renovate dan perabot/alat eleketrik baru2 belaka...

Tapi atas dasar kawan dia minta saya bayar 200 jer sebulan

Saya anggap seminggu 50 sebagai sangat murah, tu sebab saya setuju duduk situ

Sebab rumah saya sendiri saya sewa 500

Agak tak berbaloi dan rendah sgt sewa 500, tp tulah rate seremban

So baki 300 guna utk kos minyak dan tol, tu pun xcukup rasanya...

Kawan saya tu bertugas di luar negara selama setahun berula 23 april lepas

Makanya tahun depan saya akan pindah lagi....huhuuuu

Nampak macam kelam kabut jer

Tapi bagi saya berpindah/berhijrah satu proses yang perlu dalam hidup saya

Barulah berwarna-warni sikit hidup ni

Maybe tahun depan saya pindah masuk rumah sendiri semula kot

Penyewa pun kata rumah mereka akan siap pada febuari tahun depan

Kawan saya ni pula akan balik Malaysia hujung april tahun depan

So ngam-ngam jer....

Keputusan drastik duduk seremban ni juga dibuat atas dasar adanya hani di sini

Juga melunaskan hasrat hani duluuuu yg teringin duduk rumah dua tingkat

Tambah2 rumah ni sudah berkelengkapan asas yang lebih dari mencukupi bagi saya

Perkakas dapur telah ada

Peti ais, mesin basuh, blender, Oven, toaster

Tv, aircond, katil, tilam

Pendekata segalanya yg asas ada

Sofa L shape, meja makan mini

So xyah bersusah payah apapun

Masuk cuci kaki jer...

Syukur pada allah dah tulis jer perjalanan perpindahan saya lancar

Saat saya sedang berfikir untuk mencari satu pembaharuan selepas genap setahun penceraian

Allah datangkan satu suasana baru untuk saya

Memberi saya semangat untuk memulakan perjalanan tahun kedua hidup sebagai ibu tunggal

Hidup lebih bersemangat dan ceria

Tahun pertama adalah tahun yang mencabar

Tahun kena tipu, kena perdaya, masih gagal sesuaikan diri dan emosi yg tak stabil

Tapi tahun ini insyaallah lebih berani, bersemangat dan bercta2 tinggi

Dan saya menetapkan hala tuju hidup juga..

Ada sesuatu yang ingin saya capai....insyaallah

Wassalam

4 comments:

Irfa said...

dah dekat la tu..boleh la hujung minggu jalan-jalan umah akak.hehe

Zareda Norman said...

all the best wa

Luna said...

InsyaAllah, perkara baik berterusan

Unknown said...

Insyaallah ade jodoh tu.. Ada no telefon x