Tuesday, May 10, 2011

entry sebenar ada dibawah yer, pi baca kat situ dulu....

Assalamualaikum w.b.t


Ya Allah, punyalah tersangatlah tak sensitifnya


Hari ni harijadi saya lah weyyy...


lepas posting entry yang saya taip sebelum entry ni


tengok view post baru terperasan 10 mei daaaa...


harijadi saya lah beb


wah....dah tua dah


tahun ni diumumkan sekali lagi saya dah masuk umur yg sangat2 tua (itu pd persepsi saya 10 tahun dlu lah)


tapi bila lalui sekarang takdelah rasa tua sangat, tapi dah bergaul dgn orng muda2 yg umur 20 an nak taknak terasa juga ketuannya...


tak terbayang saya yang saya masih ada ruang untuk bernafas di bumi Allah


sedangkan ramai seusia ini telah pergi meninggalkan alam fana ini


malah ada juga seusia ni masih merasa diri muda, masih terleka dengan dunia


Seingat saya umur saya sebaya dengan Rozita Cik wan, ning baizura, Erra Fazira...(wah bandingkan dengan artis jer yer...walhal nak banding tumit kaki artis dengan tumit kaki saya pun jauh sangat bezanya...haih!)


Apapun, syukur, diusia ini saya masih sihat, belum didiagnos dengan apa2 penyakit


Sudah punya anak yg comel, cerdik dan matang


walau tak punya suami (sedangkan kalau bercerita masih saya tak dapat nak biasakan diri bekas suami saya, asyik tersasul suami saya..suami saya)


Almaklumlah miss conquer and miss sianr kan dua2 masih di alam bulan2 awal perkahwinan, so cerita rumahtangga masih hot topic, nak taknak si janda ni tersasul jugak cerita tentang suaminya tu, walhal ex husband dah...ahaksss


wah...apapun keburukan pak hj masih ada juga sisa2 kebaikan dia yg tersemat dimemory saya ni yg begitu sukar dipadam


Dan dalam usia ini juga, saya telah menjanda (ibu tunggal istilah yg sopannya), satu keputusan yang sangat sukar dibuat dalam perjalanan hidup saya tapi berjaya juga saya laksanakan hasil suntikan semangat pembaca blog ini (sejujurnya saya akui tanpa 'anda semua' yg beri komen2 pedas, pembakar semangat, penyentuh jiwa dan perangsang utama.... saya pasti bukan ini keputusan yang saya akan buat, dan saya percaya anda turut merasakannya)


Jauh dalam lubuk hati saya serik untuk berumahtangga lagi, sangat serik sampai saya rasa takde lelaki yang mampu jadi suami yang baik...


Berita robohnya rumahtangga saya rasanya mula diketahui oleh pegawai2 di bahagian saya....mungkin bergerak dari mulut ke mulut....dan saya pun tak berniat nak sorokkannya


Sapa yang tanya saya jawab dengan jujur kalau tak tanya saya tak bercerita


Timbalan pengarah bahagian saya tuan zainal yang memang suka menyakat saya dari dulu (masa saya masih seorang isteri) pun dah tau


nampaknya asyik cuba mengusha saya persoalan untuk berumahtangga lagi


Geram rasanya sampai berbalah2 saya dengan dia...sungguhpun dia boss tapi saya lepas cakap jer dengan dia, saya kutuk lelaki2 yg ada hari ni yg rata2 tak sama seperti yg diharap oleh isteri


saya syak dia nak provok saya....so saya malas nak layan....untuk pengetahuan, ada seorang duda di bahagian saya ini...


baru kematian isteri 2,3 bulan lepas rasanya....saya takut benar bila diorang tau diaorang akan cuba nak kenenkan saya dengan pegawai anak 3 tu...pada saya sakit hati, pecah hati di alam rumahtangga yg sebelum ni sangat susah utk ubat


walaupun di sudut hati yang satu lagi saya merasakan yang saya juga tak boleh nafikan yang saya ada keinginan utk ada teman berkongsi masalah, berkongsi hidupberkongsi katil (~_^), tapi hakikatnya saya rasa snagat selesa buat keputusan untuk diri sendiri, dan saya bahagia sangat hari ini (kecuali sex yg aya akui hakikatnya derita menahannnya.....DERITA beb!~ MA, kak Salmah dll sila jangan kutuk coz saya tetap SALWA yg dulu jugak.....sukar nak buang sesuatu yg kita suka tiba2..bagi masa sket lagi)



Sempena penambahan usia ni saya ada beberapa perancangan besar dalam hidup aya, taknak selamanya macam ni, nak ada peningkatan dalam hidup dan jauh dalam hati saya ada keinginan untuk menukar kerjaya jika ada kemampuan...harap2 menjelang umur 40 saya tidak di dalam SPRM lagi....ada 3 tahun lagi utk saya bina azam tersebut....wish me luck!


Sebenarnya saya ada azam utk balik ke melaka, bertukar ke SPRM melaka yang jaraknya dengan rumah tak sampai 10 km...saya nak duduk dengan emak dan nak buatkan emak rumah di tanah yang mak saya bagi saya tu (nak jual rumah seremban) tapi baru bukak mulut dengan pegawai khas KP, sekali kena sembur daaaa..siap kena leter panjang...sakit telinga kena motivasi...) diorang pandai cakap jer...malas nak citer yg saya baru cerai...tak pasal2 jadi berita hangat plak...so bersabar jerlah dok kat Unit Komunikasi korporat ni.....


Apapun, syukur banyak perubahan berlaku akhir2 ni, harap saya akan terus sabar dan kuat dan juga sihat untuk besarkan hani dan yaya (aiyoo tetiba teringat citer yaya banyak pending, nanti2 senang saya citer kay)


so, tu jer entry hari jadi, no more sad story....be happy salwa! :) :) :)



Wassalam

10 comments:

oren said...

saya gumbira akak hepi...

Mutiara said...

Enjoy your life Salwa. Bahagiakan diri dulu bersama ibu dan anak2. Plan mesti ada, tapi take your time :)

MOKCIK AZWA said...

Salwa... HAPPY BIRTHDAY!!

Saya baru habis mesyuarat dgn orang2 SPRM..ada kes di JB hehhe.. mungkin dorang tu kawan2 Salwa. Sambil bermesyuarat tu, tiba2 sahaja teringat kat Salwa... hehehe ropenya birthday girl hari ni...

Kalau duda..apa salahnya Salwa... risik2 la macam mana orangnya.. sometimes org lelaki ni nak yang muda2.. tapi Salwa pun muda lagi...belum 40 lagi.. hahaha

All the best in all your future undertaking... aminnn

Pnut said...

tahniah Salwa dan happy birthday

tahniah sebab berjaya harungi semuanya dengan tabah bravoooo

Irfa said...

muda lagi.hepi bday kak wa.

kelakar je baca gi salon 3 hari berturut2..ingat org berurut lepas bersalin je kena 3 pagi beturut.
hehe

apa2 pun sy hepi baca akak dah hepi..

Zareda Norman said...

manalah pulak tua sangat. umur macam kita sedang sedang aje.. ehheh lepas ni kita wat pedi dan medi plak ok..

Amir Syafiqah said...

Happy birthday salwa..semoga berbahagia disamping anak2

MA said...

Belum masuk 40 kira still trang tang tang tuu....;)

Happy Birthday Salwa, moga semua kebahagiaan dunia dan akhirat menjadi milik Salwa, Hani dan Yaya selamanya.

Ameen...

Anonymous said...

Wa, Happy birthday wa....mmuahhhh...kiss sket...Ya Allah, berkati lah Salwa, Rahmatilah Salwa, Redhailah Salwa & selamatkanlah Salwa dunia akhirat..... InsyaAllah, jln2 di hdpn wa akan lebih menyinar & penuh dgn kegembiraan...spt yg sahabat2 blog tulis, bukan hanya dgn kawin je akan happy...dah tempuhi 10 thn asyik air mata aje... skrg mode: hepi2 aje insyaAllah...

ina

payarumput21 said...

Alhamdulillah..

Suka aka baca tone cerita Wa.. Happy je.. InsyaAllah.. mudah2an cerita2 yg seterusnya pun akan kekal ceria.. Semoga segala2nya diberkati Allah dalam baraqah.. :)Aminn..

And selamat menyambut ulangtahun yg ke.. berapa? 25 ye? ;p