Friday, October 28, 2011

Entry tergantung semalam sebab cursor/touch pad biol

Assalamualaikum w.b.t


Entry kebebasan yang aya buat semalam sangat tergantung sebab cursor nak ke atas jer

dia pening kot

jenuh turunkan ke bawah dia tetap gila-gila nak ke atas jer

kejap baik kejap bengong

lappy lama...almaklumlah

beli second hand dari mudah.com jer

hasil pak hj nya idea lah ni, kebanyakan barang beli kat mudah.com jer

dahlah key pad dia huruf  's' sangat susah nak keluar, kalau xde huruf s tu halal jerlah yer, sebab tekan kuat pun usah nak kuar (usah tu sbnranya susah<--tu cntoh saya tekan s xkuar jgk)

okay sambung entry semalam

sementara mood tengah mari ni

rajin ni bukan apa sebab kat office ada relax sikit

KP dan boss saya emua ke Morocco

kalau KP takde dapatlah bernafas sikit

kalau tak hari2 jam 9 kena mengadap dia

briefing analiis berita semalam (malam) dan pagi berkenaan apa isu, dan apa cadangan untuk repair image SPRM

kami ada media monitor, yang mana dia akan catch berita tntg Sprm dari alternatif, mainstream dan all over the world (internet)

Mula2 dulu pakai media banc, saya terkejut sebab everyday beratis berita rupanya pada rasuah ni

tak semestinya rasuah, isu integriti, ketelusan dan penyelewengan, salah guna kuasa semua yg relevan dia akan bagi

Blackberry yg dibekalkan pada kami tujuannya adalah utk media monitoring jugak

every 8 am kami akan dapat first berita utk hari berkenaan melalui email

kemudian 10 pagi, tengahri dan petang media monitor akan send lagi berita2 baru, so maklumat mmg hujung jari

Boss pun dapat email yg sama, yg mana rajin bacalah, yg tak tu memang kami lah kena update

KP saya pun mmg bizi so kami juga kena update kan

Sungguhpun dia bergerak laju macam keretapi letrik dan kami macam train KTM lama tu

Tapi tetap dia nak dengar juga pendapat unit komunikasi korporat

Bertuah sebenarnya post saya sekarang kalau saya nak market diri

Sebab idea saya KP akan gunakan

Tu tak masuk slide yg disediakan, teks ucapan dan talking point dia

Hampir emua idea asal datang dari kepala saya dan my team

dia akan olah lepas baca tu dan give some input baru

So, sejauhmana saya boleh jual idea pada dia sejauh itu dia akan melihat saya sebagai aset utk organisasi

Sound so good right?

So dalam keadaan itu mampukan saya bebas?

Hahahahaaaaa

Memang dunia saya kerja saja maaaa

Xde boleh selit hal lain langsung

Maybe cakap telefon sebelah malam bolehlah

Siang memang busy jerlah

Kebebasan saya maksudkan lebih pada membuat keputusan

Macam pindah rumah, buatkan rumah mak,

Menyumbang untuk kenduri kahwin abang saya baru2 ni

Ingat kalau pak hj ada dia akan setujuker

Kalau dia tak tarik muka tak taulah

Ikut rekod kalau saya menyumbang kewangan pada keluarga saya mmg sesuatu yg dia takkan happy

Now nampak gaya saya bebaslah buat benda tu

Buat pulak sampai tahap melampau2

Tu yang saya maksudkan akibat keputusan saya tu....

Sudahnya saya gak kena menanggung hutang akibat benda2 tu semua

Asalnya saya buat personal loan utk buat rumah mak sahaja dalam 40 k lebih

tapi sebab abang saya kawin bujet rumah kena tarik

dah tu gatal2 pergi beli rantai mak dan rantai tangan saya - mahal lak tu emas masa nak raya tu

So abis ler kat situ banyak n padan muka saya, nak kata boros taklah sebab

(ok kena cepat taip dia dah buat hal dah....

saya ada sambung tulis kat komen entry ni...tadi lama wat hal...adoi ai xleh nak taip cursor naik atas)

Ni sambung sat ....

nanti dah ok saya citer lagi, ada banyak nak citter

antaranya sebab2 saya hantar hani, ada sebab2 yg saya tak citer lagi

tunggguuuuu wah dah macam apa pulak ni....

whatever happen i'm still the same salwa....malah makin bersemangat utk hidup....

Wassalam

3 comments:

Hanisumayyah said...

sorry semua, key pad buat hal lagi, xnak beri kerjasama tetap nak ke atas sahaja, so entry xabis...tu jer sempat....nanti dia tenang saya sambung lagi...jenis virus apakah yg menyerang ebegini....aduh pening....oh yer dah 2 mggu lebih dapat bujet dari boss besar no 2 (dato' shukri) suruh saya beli ipad...dia bagi 2500, xsmpat gi beli lagi....dari borak2 dengan bos no 3(dato zakaria) dan dia pasal ipad terus jer dia luluskan peruntukan ipad utk saya ebagai ketua komunikasi korporat SPRM, bertuah badan kan? tu semua nikmat allah bagi...diatrik nikmat rumahtangga banyak nikmat lain diberi...syukur...ingat weekend ni nak gi beli ipad lah...xtau nak ajak sapa yg mahir benda2 gajet ni...tetiba teringat pak hj plak dia mmg pakar gajet2 ni....susah beb nak lupakan dia dlm keadaan2 tertentu....terutama masakan dia...layanan dia atas katil(waaahhhh, over disitu)...bila dengar citer miss sinar yg asyik berebut makanan dgn hubby dia (makanan dia selalu kena curi, dihabiskan tanpa sedar dan order kat kedai suami dia asyik nak rasa sikit) saya bertuah sebab pak hj kalau makan kat kedai tak pernah miss offer saya hidangan dia malah minta izin nak ahabiskan makanan dia takut mana tau saya nak rasa ker makanan dia, tambah2 kat rumah kalau makan dalm dulang isi2 ikan @ part tulang2 ayam yg saya suka pasti dia ikram (tunaikan) apa yg aya suka dulu....manalah nari uami ada ciri2 camni lagi ek? hmmmm skadar luahan jer yer bukan kata nak rujuk balik pun....:)

Irfa said...

hahaha..bukan nak rujuk bali yer?
kak wa..sbb tu suka baca blog kak w..tak de kover2..telus je

Irfa said...

seronoknya dapat offer beli ipad..
saya mampu beli pad je sekarang.

kak.diberi nikmat itu tapi diberi nikmat yang lain..saya setuju tu