Tuesday, October 25, 2011

Minta Pandangan

Assalamualaikum w.b.t


saya tak taulah kenapa saya ni

bukan gatal sangat nak kawin

tapi allah asyik jumpakan saya dengan orang yg nak ajak saya kawin

dah 3 bulan macam tu saya kenal sorang ni

tapi tak pernah jumpa

dia kenal saya pun hanya baru2 ni

lepas dia search nama saya dan jumpa gambar dalam facebook

saya sendiri pernahlah mms gambar saya dengan hani baru2 ni

dia pun ada hantar gambar pada saya

saya pun sekadar mengenal dia sebab dia berkali2 cuba nak kenal saya lebih dalam

2 bulan gitu sekadar bertukar mesej sesekali

mengetahui perkembangan masing-masing

sampailah ramadhan lepas (katanya)

melihat gaya hidup saya dan hani buat dia nak tau lebih lanjut pasal saya dan hani

kebetulan pulak saya ibu tunggal

takde halangan pada dia utk kenal saya lebih lanjut

saya pun open minded, orang tanya saya jawab

dia minat betul tengok kegigihan saya setiap hari berbuka dgn bergegeas dr pejabat ke masjid

then 10 akhir ramadhan ke masjid / tidur masjid utk qiyamulail

dengan hani dan yaya pulak tu

dia sangat impressed agaknya

masa tu takde apalah, bila dia YM saya jawab jerlah saya kat sini, kat situ

hampir semua aktviti saya masa ke arah beramal ibadah

ramadahan kan banyak amsa habi dengan mengaji

then raya dan lepas raya saya sibuk pulak urus abang nak kahwin

saya pun bila ditanya buat apa saya cerita jerlah

pergi pasar pergi mydin beli itu beli ini

pendek kata apa aktiviti saya dia follow

Dia bertanya juga sikit sebanyak kenapa saya buat itu ini

maksudnya berkorban sana berkorban sini

pada masa sama dia tau saya nak hantar hani masuk madrasah

kira banyak perkembangan hidup saya dia follow

sementelah pulak saya bertanyakan juga pendapat dia tentang beberapa hal yg berlaku dalam hidup saya

minta pandangan orang berpengalaman

dengan umur 40 an banyak benda dia boleh berfikir dengan matang

pada saya kadang2  banyak benda dia fikir saya tak terfikir

good for me to have second opinion

dipendekkan cerita selepas raya baru2 ni

dia open dengan saya katanya nak buat saya isteri dia

mengejutkan juga

sebab dari sekadar bertukar2 pandangan dan saya minta pendapat dia tentang beberapa perkara

dia boleh bertukar hasrat nak memperisterikan saya

saya pun bukan anak dara yg baru gatal nak kawin

saya bincang betul2

sebab tak nampak jalan keluar untuk bernikah dengan dia

dia bermastautin dan bekerja di singapura

Saya di sini

walaupun cadangan dia suruh saya berpindah di SPRM Johor

pada saya bukan waktu ini

makanya saya beri masa 6 bulan utk berfikir lebih detail

pada masa ini dia serah pada allah dan berdoa

puasa sunat isnin khamis

saya akan istikharah 

walaupun dalam hati saya nampak sangat kesukaran kalau bernikah

nampak dua2 pihak akan menemui kesukaran

tapi dia positif utk terus berdoa katanya Allah akan tunjuk jalan keluar terbaik

pada saya takde hal saya positif jer

Ada jodoh adalah takde saya takkan terluka

biar Allah tentukan

saya angat positif untuk hidup berumahtangga

dan saya juga sangat positif untuk teruskan hidup menjanda

kedua2nya saya kini punya kekuatan

jiwa saya yang kosong kerana hj sidek takde nak beri peringatan dan ingatkan segalanya kini dah tak terasa

saya dah dapat menyesuaikan diri

takde apa masalah, kerja pun bertambah2 sibuk

dengan mengetuai Unit Komunikasi Korporat

segala meeting besar saya kena attend

takde alasan lagi dah

so saya share kehidupan saya kat sini bukan sebab saya suka2 share

saya percaya pembaca blog  saya suka nak tau apa perkembangan yg berlaku dalam hidup saya selepas menjanda

saya makin kuat dan saya takde fikir hal bukan2 lagi

namun seperti dulu saya sebagai perempuan punya fitrah

katalah beribu kali bahawa wanita tak perlukan sex

tapi ebagai wanita normal saya perlukan itu

tetapi bukan itu sahaja saya tetap perlukan suami yg boleh membimbing

dengan cara bersesuaian dengan situasi saya

orang singapore tu nampaknya ada ciri-ciri berkenaan

tetapi jarak memisahkan

pada saya kalau itu terbaik menurut allah, saya terima (walaupun mungkin susah payah juga akhirnya)

dan hubungan saya dengan bekas pakwe di melaka yg bantu nak monitor projek rumah saya tu

kalaulah allah kata jodoh dengan dia saya terima juga

dan saya tak pernah berahsia samaada dengan pakwe melaka atau yang singapore tu

saya bagitau pakwe melaka org singapore ajak kahwin dia kata proceed

saya bagitau org singapoire kata pakwe melaka nak topup bajut buat rumah

orang singapore kata takper biar dia bayarkan, saya menolak

makanya biarlah semuanya berjalan sepertimana yang allah akan tentukan

saya malas nak merancang beriya2

4 nov saya akan ke kelantan ambil hani

cuti hingga hujung tahun

saya akan survey madrasah yg seuai

tapi kalau hani nak terus sek di sana saya on jer

cuti ni pun sya akan letak dia di kelantan

kalau di kampung memang hanyut

main dan main sampai solat pun tertinggal

kalau di rumah kak aza suasana madrasah memangada di situ, tak perlu risau

ok chow.

ambil yang baik dari apa yang saya tulis

jangan ada prasangka dan jangan pandang dari sudut negatif

saya mash disini sedia mendengar pandangan anda pembaca blog saya yangs setia

malah dah jadi kawan baik pun ebahagian dari kita ni

kalau nampak ssaya gatal mengenyam nak kawin nyatakan ajer xmarah pun

kalau rasa keputusan tu tak berapa bagus elok saya menjanda terus katakanlah juga

saya open xemosi dah

usia dah macam ni apalah lagi yang saya nak cari dalam hidup...??? 












Wassalam

7 comments:

Irfa said...

yg singa pura2 tu bujang ke kak?
kalau bujang okeyla kot..hehe

saya tak rasa akak nak 'itu' semata2 sbb nak kawen..mgkin nak berteman tapi dalam ikatan sah.

kan?sori kalau silap

MA said...

Soal jodoh pertemuan tak ada sapa boleh persoalkan - cuma dalam hal ini saya minta Salwa lebih berhati2 esp perkenalan yg melalui internet, byk yg tak betul dari betulnya...jadi risiko agak besar di situ. Sementalh Salwa belum pernah berjumpa 4 mata - anything is possible. People can be anybody they want on the Net.

Apa kata gunakan kelebihan yang Salwa ada sekarang ini untuk menyiasat dgn lebih mendalam pasal pakwe di Spore it. Siapa dia, mcmana org dia, rekod dia etc. tapi jgn lah pulak Salwa bagitahu kat dia that u want to know more about him - just compare apa yg dia ckp dan apa yg Salwa dapat maklumat secara rahsia.

Biar everything is transparent. Zaman sekarang byk penipu on the Net - diorang dok aim lonely ladies with big monies...tu yg byk kes kat paper kena tipu beribu2 $, dia start modus operandi mcm ni lah, godak cara pelan2, ajak kawen etc...?mungkin dia cakap dia kat spore, ntah2 dok balakong aje ( ni sangka buruk ajer ni)

Apa2 pun - berhati2 Salwa.

dayangbest said...

Setuju cakap MA
kalau tak masakan ada pompuan kerja hebat2 boleh kena tipu
skeptikal skit kalau online nih

akak suruh datang rumah dulu ke jumpa mak akak hehehe

tapi apa2 pun semoga yang terbaik untuk akak

Mutiara said...

Lama saya tak baca blog Salwa. Salwa pun tau saya ni jenis straight to the point, tak tahu nak berlapik. Saya setuju dengan apa yg mak Andeh cakap. berlambak2 orang macam tu kat internet ni. waspada. Ini bukan kali pertama salwa hampir percaya cakap2 "jantan" di internet ni. Waspada. Do your homework ok.
Kove u.

Zareda Norman said...

kak zar pun setuju dgn MA. mmg fitrahlah kita pompuan ni kalau muda lagi haruslah berkahwin semula sbb bergetah lagi kan.. hehe.. lagipun utk elakkan fitnah pun tapi hati hati wa..

zaman sekarang perampuan single dengan big income mmg jadi ssasaran.. dia follow life kita.. kalau kita ni kuat amal, dia pun berlakon ala ala imam muda utk tarik perhatian kita.. lagipun salwa x pernah jumpa dia pun kan... so hati hati dalam membuat keputusan, kalau nk jumpa nanti pun pastikan ada yg temankan.. manalah hati orang.. black magic pun mudah aje sekarang ni.. dengan bagi salam pun kita dah boleh terpukau..

MOKCIK AZWA said...

Rasanya tak ada apa salah pun dengan perasaan yang Salwa luahkan itu.. itu memang lumrah.. *wink*

Azwa pun sependapat dengan kawan2 lain mengenai teman tapi mesra dari singapore itu..Salwa ada kepakaran menyiasat, so gunakannya demi untuk kebaikan masa hadapan. Jangan mudah terpesona dengan sikap ambil berat dan bak kata Zar, gaya ala2 imam muda. Ini semua memang tektik penipuan terbaru di alam siber. Berprasangka sekarng adalah lebih baik daripada menyesal kemudian hari.

Apapun, sekiranya benar sidia itu memang baik budinya, semoga kebahagiaan menjadi milik Salwa..

Luna said...

buat yg terbaik.walaupun kadang2 keputusan terbaik tu tak semestinya betul..(apalah sy ckp ni..hehe)