Monday, April 26, 2010

Road block

Assalamualaikum w.b.t


Saya kan macam lupa pasal tesis ni tau.


Sebab tekanan kerja dan kena make sure program Kempen hari ni berjalan lancar so saya tertumpu pada kempen ni.


Hari ni kempen ni akan berjalan, lepas tu barulah lega....


Walaupun saya bukan floor manager, setiausaha sahaja, tapi banyak kerja kena uruskan juga...


Hahaaaa...macamler busy sangat ....


Orang lain lagi bizi kan, tapi takper, saya citer bizi saya jerk...


Semalam seharian di Auditorium Kompleks D, memantau susunatur dan membuat rehearsal...


Walaupun hanya KSN yang melancarkan, bukan PM atau TPM ker, tapi bagi saya KSN lagi penting, ketua semua penjawat awam...


Tambah2 VIp ramai, semua ketua agensi penguatkuasa akan dijemput....PDRM, APMM, KPDNKK, Perhutanan, DBKL, Imigresen, Kastam, JPJ...


Dah...dah...lepas program petang ni lega lah...



Semalam balik seremban, doktor yg kata nak sewa tu katanya nak tangguh dulu pulak. Pelik!


penat jer saya balik seremban.


Huisshhh semalam geram betul dengan McD Senawang. dah dua kali saya drivu thru situ tapi service lembab.


Saya kena tunggu dekat setengah jam baru order sampai....nama jer drive thru....eiii geram nya.



Lagi satu kan, pasal pak hj ni, tak taulah bila ada masalah apa2 dalam hidup selalu dia takde....macam sekarang ni, rasa nak kena ada seseorang nka bercakap tapi dia takde.


Dahlah call pun jarang. Adaker hari tu dia sms kata kredit abis, suh bank in duit pastu saya buat tak tau jer.....


Tapi fikir dalam2 bagus jugak, bukan dia keluar buat apa2 kan dia keluar buat dakwah.... banyak pahala tu....saya ni kena belajar redha, lagipun masa dia takde ni takde ujian besar2 saya tempuh pun...selamat jer...


Oh yer, saya punya lesen memandu dah tamat tempoh, pastu suh pak hj renew kan....dah lama dah bagi....sebelum dia keluar 40 hari lagi...


Pastu saya terus terlupa, tak ambik....


Sekarang ni kan OPS PATUH sekitar Putrajaya ni...seram gak sebab memandu takde lesen....


Hari sabtu saya nak balik seremban, masa nak keluar dari putrajaya, nak ikut tol kajang tengok2 kat depan ada road block Polis. mampussss!


Mujur ada selekoh depannya tu, sya pusing masuk balik Putrajaya....cadangnya nak lalu ikut gate 1...hahaaaa punyalah takut nak kena tanya polis...hani pucat muka dia, gelihati saya bila dia tau mak dia takde lesen dia takut saya kena tangkap...


Mujur kat gate 1 takde polis,....lepas satu masalah..kalau tak mau kena saman dan kompoun 300 ringgit tu...


Ingat masalah lesen selesai, sebab sabtu malam tu ada suh pak hj balik rumah jap hantarkan lesen tu...tup2 dia x jadi balik...


Ahad masa nak balik putrajaya saya lalu tol senawang...eh ada polis road block lagi...



Saya dan hani doa jer...nak patah balik memang tak boleh dah.....pasal lorong sehala ke lebuhraya mana boleh pusing kan...


Bukan lesen jer takde, tali pinggang belah pemandu pun dah stuck takleh tarik...jammed...


Hahahhaaaa....dalam hati saya lantakler...teruskan ajer, kalau kena tahan jawabler tali pinggang saya dah stuck lah....kalau nak saman saman jerlah...


Tapi tulah.....polis tu tak tahan pun....dia lepas kan ajer....tanya pun tidak....





Wassalam

No comments: