Tuesday, April 20, 2010

Tiba2 rasa serabut sangat

Assalamualaikum w.b.t


Tiba2 saya rasa macam taknak kongsi dah apa saya rasa. Sebab saya tengah serabut!


Saya rasa down dan saya rasa tak cukup masa nak hadap blog hapa2 ni.


Blog hapa2 ni utk saya baca dan luah utk saya telan semula. Itulah ceritanya. Sengaja saya benarkan diri sendiri jer buka.


Tapi ada beberapa sahabat tanya kenapa takleh masuk, maka saya tiba2 rasa pula, takpe bagi masuk semula lah, nanti2 kalau saya ada masalah saya boleh citer, tanya pandangan dan minta nasihat kayt kawan belog yg beberapa kerat ni....kalau tak bagi nasihat sekadar dengar(baca) cerita saya pun jadiklah...


Yerlah akan datang kalau ada cerita baru, yang macam 'terkejut' punya cerita macam 'Suami saya dah mati", "saya kini menjadi janda", "Rezeki saya naik pangkat mendadak" atau 'tiba2 saya jadi kaya" atau "saya pergi kerja pakai purdah", atau "saya kini jadi mak mertua" atau lebih gempak, "hani makbulkan cita2 saya menjadi nenek"....ada juga yang boleh berkongsi kisah dengan saya kan?



Akhir2 ni selalu terbayang pasal kematian, eh bukan kematian saya, saya terbayang kematian pak hj, macam teruk jer perasaan tu,kan? Yerlah terbayang tu bukan apa, senang buat persediaan. saya dengan pak hj selalu cakap2 hal kematian...dialah selalu cakap tak sabar nak tunggu mati...(w.pun amal ckit katanya) .


Yerlah kalau dia mati, segala kesakitan dan susah payah dia di dunia ni berakhir sudah...itulah agaknya yang dia nak kot?


bagi saya kalau pak hj mati, kehidupan macam biasa jer...teruskan dan mungkin ada terasa sedikit kekosongan, lagi2 hujung bulan takde tempat nak mengadu minta bank-in kan duit....


Entah..macam simple sangat konsep kasih sayang kami suami isteri, masa hidup ni nikmatilah, kalau dah mati terima jerlah....kalau orang lain cerita hal suami bakal mati ni..mampussss merah2 mata nangis kot tak sanggup terima kenyataan, tu suami xmati lagi tu, baru terfikir2 jer...saya ni lainler dah keballlll!



Ahad hari tu Miss sinar, ayahnya accident, masuk hospital, so isnin dia cuti. Isnin saya ada call tanya khabar, katanya ayahnya okay...takde patah riuk cuma tulang belakang retak. So semalam petang dia balik sini (putrajaya) semula, sampai sini pakwe dia call kata mak dia suh bawak miss sinar balik Tapah semula. Pastu pakwe dia suh tunggu smapai petang sebab nak tunggu adik dia dari Miri pun nak balik jugak.


Tu yang Miss sinar terkejut badak...sebab amsa tinggalkan ayah dia tu keadaan ayah dia okay...boleh bercakap, rupanya bila sampai putrajaya, kata doc buah pinggang dan paru2 ayahnya mengecut...xtau kenapa....tambah2 ayahnya ada asma....saya call dia petang semalam..mengongoi2 nangis...sian miss sinar...pagi ni nak call lagi apa cerita....


Tulah kematian ni sekejep jer nak datang. tak tangguh barang sesaat dan tak juga tak cepat barang sesaat....


Hah..kalau ada salah silap tu cepat2 minta maaf...


Hal kerja.


Tak sangka banyak kerja sungguhlah bahagian Komunikasi korporat ni, sangka saya makin mahir kerja makin kurang....rupanya makin banyak yg datang....


Itupun dah bedak2 kerja dah....


Sekarang ada penambahan 2 peg, satu perempuan cina, ex wartawan malaysiakini dan satu lagi lelaki, ada kelulusan diploma grafik (design) macam tuler....hal2 komputer design ni...dia tengah design blog utk SPRM. lepas ni bolehler saya minta dia rekakan header blog saya ...ahakss....


So, skrg ada 4 perempuan dan 4 lelaki...fuhhh ramai tu....tapi orang makin ramai, kerja pun makin banyak.....best buat kerja ni kalau boleh siap cepat....ni boss asyik lalu depan bilik tanya dah siap ker...dah siap ker...huh tension rasa nak sepak jer...


Sibuk ni mungkin bermusim sebab 26 april ni ada kempen "bersama lakukan perubahan, perangi rasuah' dikalangan agensi penguatkuasaan utama negara, KSN akan launch, sibuk tu sebab saya setiausahanya....


Oh ya, 26 ni semua jemputan kena pakai uniform kami pun samaler...pastu saya cubaler review order (baju seragam tuler) saya yg dibuat pada 2007, tup2 tak muat..langsung takleh kancing pnggang dia beza dalam 4 jari gitu! Wah sungguh membesar bahagian perut saya. dan tak sangka 2007 tu saya kurus juga rupanya, rasa2 macam tak pernah kurus pun! esoknya tu dan2 puasa....konon nak bagi muat jugakler...pastu sehari jer puasa dah muntah2...pastu hani lak seperti diketahui kan kuat makan nasi, jawapnya kenalah masak, dah masak jawabnya makanler sama2 hani...punah ler nak kurus dan punahler jugak hajat nak pakai review order tu...seluar tu kasi gantung konon nak bagi motivasi sudahnya saya yg gantung diri!!!!


Ni topik lain.......Nurul Syuhada Nurul Ain pun khabarnya akan masuk kerja kat sini (secara kontrak) tapi dia akan diletakkan bawah Bahagian Pendidikan Masyarakat...bahagian kami dah penuh dah (takde bilik kosong). Masuk2 gred 48...siap dengan segala elaun...bagi saya tinggilah gajinya tu (banding ngan sy heheee) ...kat tv3 tak taulah dia dapat berapa....agak2 dapat tak lebih RM7 K ++, atau mungkin dia dpt lebih sebab ada elaun lain macam kerja luar..pastu dapat benefit makan angin buat tugasan di luar negara....hmmm xtau kenapa dia nak ke sini...bapak dia yg bawa dia hr tu masa datang bincang2...


Dah...


Wassalam

5 comments:

KV said...

byk2 topik bab nuruk syuhada tu yg mek nak sibuk. Hehehe. Dia tak seronok ka keje ngan tv3? Haha.;P

oren said...

tengs sudi invite balik..terkejut last week bila takleh bukak...

takpe, blog peribadi nih, luahkan apa yg terpendam..sbb org pompuan mmg gitu, suka luahkan supaya tak terbuku di hati..

mcm saya pun, selalu pikir, kalo suami mati dulu, hidup saya pasti akan seperti biasa, cuma sesekali akan teringatlah sbb nak suh kasik duit..ihihihi..

seriuslah ckp, ada buat beberapa entry ttg perasaan saya terhadap suami yg seakan-akan mati gitu, tapi tinggal dlm draft ajelah..tak berani nak publish post walopun blog tak open..ntah..

saya carik gak puncanya napa saya berperasaan begitu pada dia? mgkn sama mcm akak jugaklah..sbb semua benda kita buat, smpai kadang2 rasa sakit hati (tak redha la kut?)penat kita berkorban sana sini, tapi dia?? kadang ada gak pikir, dia dh ok skit dari yg dulu2 but still, kesan apa yg dia buat tu kami masih tanggung hingga hari ini..dan bukan sbb dia aje, sbb family dia pun bleh jadi isu bagi saya..(menantu hantu saya nih..ini saya mengaku..)

ntahlah..cuma saya harap, saya takkan mati dulu, sbb saya nak jaga anak2 smpai depa bleh berdikari..kalo saya mati dulu, sian kat anak2..saya siap pesan pada mira, kalo ibu mati, pi balik duduk ngan maktok di penang..bawak adik2 sekali..jgn duk ngan ayah sbb ayahnya siang2 dh cakap, kalo ibu mati ayah kawen baru..saya tak heran bab dia nak kawen,lantak dialah.. tapi lebih susah hati ttg nasib anak2 (kut kena dera ngan mak tiri..maklum, mak tiri nak laki ja, bukan anak2 yg merenyut nih..), sbb selama ini saya yg support depa..suami support bab kasih sayang (sikit) dan peranan sbg punching bag (utk anak2 esp the boys main tumbuk2 dsbg)

huhuhu..panjang lah plak..

Jiji said...

kak wa.. ni walo tak komen kita kat sini tetap sedia menanti danmendoakan eceh!

Busy sgt ke?

MOKCIK AZWA said...

wah bakpo plak c nurul syuhada sanggup tinggalkan tv three utk join sportrim ek??? korek korek korek...err...korek rahsia skett..tu pun kalau salwa ada masa la hehehehe

oh ya akak dah pindah rumah ke p 8...lebih kecik, rumah lama, smelly tapi dekat dengan bas stesen (mudah anak sedara cik abe pi kerja, balik kerja), dekat tempat makan, kedai runcit, bank, domino pizza hmnnn...boleh la. Kunci tu kira burnt jer la tapi kunci mangga tolong simpan sebab masih boleh guna hehehe..jemput la melawat kalau ada masa ya.

tentang perasaan kecewa terhadap suami tu, normal. ada ups n down.

jom sesama menguruskan perut hahahha

Najah Farahin said...

citer bab2 mati ni,saya rasa la kalo saya mati dulu mesti suami saya kawen cepat. cari isteri baru.mck2 jim kat sini mesti matchkan sesapa/anak dara yang ramai kat sini.hahaha
tapi kalo suami mati dulu,saya mesti hanya hidup bersama anak2 dan jalani idup seperti biasa2 aje.dan selalu sedih2 teringatkan suami da banker.huhuhu
-najah-