Wednesday, September 20, 2006

Kerja semasa

Assalamualaikum w.b.t

Wednesday, September 20, 2006


Hari ini

Semalam jam 2.15-4.15 ptg saya berceramah lagi. Kini setiap minggu saya dapat ke PD, dua setiap sabtu sejak dua minggu lalu saya berceramah di PD dan sambil-sambil ceramah dapat juga menjenguk suami. Selain itu dapat juga duit tambah. Hanya dua jam saya boleh dapat RM 240.00 kerana Kump A dinilai RM 120/per hour. Walaupun nampak mudah nak dapat duit dengan ceramah tapi kalau orang yang tak berani dan tak tahu pasal tajuk terketar juga jika diberi peluang berceramah.



Tapi saya setakat ni, berdasarkan borang penilaian ceramah yang diisi oleh audien setiasa dapat score 7-8-9/10 point. Kira cemerlanglah tu, bukan nak menunjuk tapi itulah hakikat sebenarnya... he he he. Walaubagaimanapun, maklumat semasa sentiasa kena terkini beserta contoh2, baru penonton tidak mengantuk dan bosan. Hari ni kena ceramah kepada pelajar, IPT, saya memang seronok ceramah pada mereka berbanding kepada penjawat awam. Kerana mereka ni masih segar otaknya dan banyak isu yang mereka tak ambil tahu.


Apapun, matlamat duit ceramah yang saya perolehi bulan ini daripada 4 ceramah, saya harap dapat saya gunakan untuk membayar kos untuk membawa suami dapatkan rawatan fisioterapi swasta. Harap niat baik saya dipenuhi dan doa saya suami tersayang cepat semubuh dan pulih seperti biasa.


Hal suami

Pada masa ini suami sedang menunggu untuk melanjutkan rawatan dan urutan daripada seorang tukang urut yang didatangkan khas daripada Bangkok oleh anak tiri saya, Angah. Nampaknya selepas 2 kali urut tangan kiri sudah boleh digerakkan sedikit dan masalah pembuangan air besar sedikit selesai. Hujung minggu ni dia akan datang lagi dengan membawa ubat dari sana. Tapi dah berlaku rampasan kuasa ni tak tahulah dia lepas atau tidak balik ke sini. Berdoa sahajalah. Saya juga bercadang nak bawa sumai balik kampung hujung minggu ni.


Suami cadangkan kami bermalam di Chalet Kuala Sungai Baru milik kawannya tapi tak tahulah saya samaada dia dah buat tempahan atau belum. Sebelum ni kalau hujung minggu saya keluar wang untuk cari tempat bermalam di PD, saja2 malas nak balik rumah sendiri sebab nak ikram suami supaya dia dapat solat di Surau taman dia tu sebab mudah dan jemaah di situ boleh tolong ikram dia.


Almaklumlah dengan bertongkat dan masih tergigil2 jalan bukan semua orang faham, ada yang kata dah sakit duduk rumah sajalah. tapi suami macamana pun tetap nak berjemaah di surau untuk 5 waktu dan solat jumaat di masjid. Jadi kami isteri kenalah ikram hantar dan ambil dia. Minta-minta Allah berilah ganjaran yang besar pada suami dan asbabkan suami Allah datangkan hidayah pada orang lain untuk solat jemaah di masjid. Amin.


Suara hati dan pemikiran siti detik 9/20/2006 11:19:00 AM 0 cetusan hati
Cerita tentang; Periuk nasi



Wassalam

No comments: