Wednesday, March 25, 2009

Angan-angan gila?

Angan2


Asslamualaikum w.b.t


Saya, sejak dua menjak ni menjadi sangat berangan-angan. Teringin sangat nak mendapatkannya. Terutama sejak berulang Seremban-KL-Bangi. Rasanya kena ada juga angan-angan yang ini. Angan-angan nak kenderaan yang selesa.



Yerlah hidup kita kena juga ada targetnya. Suami yang baik dah ada, rumah yang seadanya pun dah memadai, anak pun dah besar, cuma kenderaan jer yang masih rasa macam hmmmmm...letihlah nak membawanya.




Maka disebabkan banyaklah juga masa kita dihabiskan dalam kenderaan untuk tempoh sepanjang kerja dan selagi tak mati ni, kenderaan yang baik dan selesa sangat2 memberi motivasi untuk bekerja dan untuk senangkan hati.




Maka saya ingin meletakkan wawasan untuk ada kenderaan yang selesa selepas kerja dan habis belajar ni. Tak perlu rasa rugi bayar kereta mahal2. Sebab saya rasa perasaan membawa kereta yang selesa lagi bergaya itu sangat mengujakan. Bukan sahaja bagi yang membawanya, tapi bagi orang yang membawa disebelah kita pun teruja melihatnya.




Bunyi macam nak eksyen jer ni....heheee takdelah tapi bila tengok kawan2 semua bawak kenderaan yang selesa terasa pulak....walhal sendiri yang tak mampu dan tak nak beli dari dulu. Tu yang lepas ni kena ada targetlah hal2 kenderaan ni.





hari tu, bulan november masa gaduh tu sikit lagi saya nak order Nissan sentra baru tu..tapi alhamdulillah dalam sibuk2 PTk tu berapa kali tokey nissan call suh datang kedai saya plak sibuk. Bila pak haji tertengok gambar dan spec keter nissan kat meja study, terbukalah citer saya hampir2 nak terorder...tergelak dia...katanya wah tiap kali gaduh ada jer 'benda' saya akan buat...heheheheee mujur juga tak beli lagi...sebab sekarang saya dah ada pilihan hati keter yang saya suka dan ingin.....





Semua cinta dunia jer ni tapi ada kenderaan yang baik pun satu sunnah juga....dan untuk keselamatan dan kesihatan juga ni, sebab bawak kembara tersangatlah terasa sakitnya pinggang saya ni....tambah2 bagi pemecut tegar macam saya ni....kalau bawak keter cc kecik sampai gagar saya tekan minyak...tak sedar, dan tak perasan, bila gegar..eh eh..baru terperasan...tapi kalau keter pak haji tu...sedaplah pecut....tu yg makin rasa saya ni perlu kereta yang okay...pecut hanya utk lebuhrya ya..jalan biasa saya sangat bersopan....banyak kali jugaklah kena jerit/hon dengan keter belakang sebab saya bawak slow....tak perasan kadang tu.



Tapi kalau di lebuhraya, kebanyakan masa saya di lane kanan sekali, sesekali jer lane tengah...melampau tul! tapi siapler minyak macam org haus dibagi air..kejap jer surutnya....




Berangan-berangan-berangan...katanya free...tapi kena ada plan of action juga macam kata alex lacey...okay mula kerja hujung tahun ni buat plan lah ni....walauapun beli kereta ni ada susut nilai tapi tak larat wooo mula kerja 2000-2005 pakai kancil, sampai sekarang dah 2009 pakai kembara jer...dua2 second hand plak tu...dah 9 tahun kerja kenderaan tak upgrade...silap percaturan masa tu...




Syukur juga dengan kembara banding org takde knderaan langsung. Cuma nak juga da peningkatan...hehehee...Apa kereta yang diangan2kan nanti dah beli saya citerlah. Waahh lamaaaaa lagi belinya tapi dah war2kan. takper katanya angan2 dulu....dah bagitau angan2 ni kat pak haji dah dan dia setuju jugak....suka2...

3 comments:

oren said...

saya pun berangan nak amik avanza..besar dan rasanya selesa skit utk ahli keluarga yg akan bertambah nih...doakan saya juge yer...

Zareda Norman said...

salwa

selain dari selesa dan mengujakan, keselamatan juga penting. Kak zar perasan kereta import memang mengutamakan aspek keselamatan. Sebab tu mahal sedikit ek.

Kereta kak zar sekarang sangat jimat minyak dan jimat kos maintainancenya.. firt service hanya RM98 dan seken service RM60 dapat voucher rm20 pulak lagi..

Hanisumayyah said...

Oren...


Okay tu sebab anak pun dah bertambah..akak ni teringin juga beli MPV tapi anak sorang...tak berbaloi...beli kereta jerlah....ok akak doa..


Kak zar...

wah murah juga yer..hehee...yerlah kadang beli kereta ni kena banyak perhitungannya...saya ni lambat lagi sekadar berangan jer dulu...