Saturday, March 28, 2009

Kehidupan saya

Assalamualaikum w.b.t


Dah lama saya tak cerita hal rumahtangga. Yerlah takde isu apa yang nak dicerita. Semuanya berjalan lancar ajer. Cuma saya bersyukur juga sebab kepala saya tak dipeningkan dengan isu-isu rumahtangga yang remeh temeh tapi boleh buat porak peranda dalam rumahtangga.



Akhir-akhir ni saya rasa juga macam letih nak gaduh-gaduh. Berlapang dada jer dengan apa yang ada. Semalam suami dalam bilik air. Saya cek hp dia, ada dua mesej kak aza yang belum buka. Ada lah 2, 3 cerita termasuklah cerita zubair nangis msa ayah nak datang rumah saya, hal suami yang nak keluar 3 hari ni, dan hal kak aza dah ke rumah tok[mak dia], dan kenapa suami tak tinggalkan RM kat dia....




Bila suami keluar jer saya bagitau hal mesej tu, macam biasa suami saya tak kisah sebab dah tau dah perangai saya suka cek mesej....dia pun takleh buat apa dengan perangai saya yang satu ni. Bila baca mesej tu saya boleh tau apa perkembangan kat sana, bleh juga tau apa respond suami terhadap mesej2 kak aza tu.




Itu supaya saya tak ulang benda sama. Tapi saya gelak2 juga, saya kata , "eh abang...wa nak RM gaklah..." heheheee tergelak dia. Pasal mesej tu kan, kalau mesej saya, mesti suami delete takut kak aza terbaca, sebab kadang2 mesej saya daring sikit....ada jer mesej2 kuning+biru....yang kalau kak aza baca mau naik tersentuh naluri ke'isteri'an dia....




Kak aza kalau mesej selalu hal anak2, hal rumah, saya pulak selalu mesej hal kami berdua, sebab hani jarang buat hal, nak teringat ayah pun payah...takde isu hani yang perlu diketengahkan sampai kepengetahuan ayah.




Saya pun kadang takde isu jugak, takde sebab nak di sms, agaknya sebab dah terbiasa berdikari kadang rasa masalah yang ada terlalu remeh nak bagitau ayah. Lagipun tak sempat nak terfikir hal ayah, dia dah datang semula. Kadang terasa juga kerap sangat ayah datang. Bukannya apa, bila dia ada mengadap dia jerlah...




Akhir2 ni sejak sakit kaki ni sya tak masak langsung. Suami pulak balik selang sehari. Mesti keluar makan, suamilah yang bayar, mahal betul kos makan sekarang,kan? 3 oran punya makan anggarana kami 20-50, tulah range kos kami makan...pastu sejak hujung2 bulan ni asyiklah minta bantuan kewangan. Entahlah asyik tak cukup jer....tu yang suami cakap nafkah saya tu....fikir2 betul jugaklah tu..kadang tak perasan. Banyak gak menyumbangnya dia pada saya ni...yerlah daripada takde adalah jugak....




Apapun syukurlah hati dah diberi ketenangan, takde nak mengamuk bukan2 dah... hanya pak haji jer kadang tegur saya.... alah biasalah ada yang dia rasa saya buat tak berapa betul tu....tapi saya pun tak kisah sangat dah.... tegur cara saya mendidik anak, cara saya urus rumahtangga...tapi saya tak kecik ati pun....dah tugas dia....

No comments: