Friday, February 11, 2011

Cukup2 ler!

Assalamualaikum w.b.t


sms yang saya citer saya hantar bg jelaskan dia tak balik pun takper kalau xde duit and why i don't want to give him that 1,000;


"Takperlah. Saya tunggu dengan sabar jer. Ada duit baliklah takde duit dokler diam2 kat sana. Kalau saya bantu nanti at the end makan ati jg dgn keputusan abg yang xfkr perasaan saya dan anak. Elokler sy bersabar dr berkorban tp akhirnya makan diri. Yg bahagia org lain. Yg menderita tetap saya. Skrg emosi dah ok, sex pun xjadi keutamaan so abg balikler bila sesuai jgn smpai blk sini semata2 bwk blk b*tang jer"


Ayat yang last tu memang lepas geram sungguh dan dalam maknanya, tapi being me selalu taip sms (macam buat blog juga)~ taip dan terus send, terlajak taip dan send takleh buat apa...


Sedar yg ayat tu power sungguh bila pagi tadi (Khamis) baruler dia balas; (baru baca @ top up kot)


"Cakap jgn ikut perasaan laki susah tak boleh bantu kalau anak buah semua kau bagi? jgn cari masalah lagi"


Jawab tetap jawab;


"Saya dah buat apa yang mampu yg saya rasa tak ramai isteri lain sanggup melaluinya. Biar Allah menilainya"


Dijawab juga dalam masa yang cepat;


"Ok kalau gitu hubongan ni tiada nilai lagi sekali je minta tolong dah jadi macamni ALLAH memang mengetahui"


Malas nak layan, jawab ringkas jer;


"Allah berkuasa makhluk langsung takde kuasa"


STOP!


Takyah citer panjang bela diri saya, anda semua pun kalau saya suh citer boleh huraikan sendiri jawapan berkajang2 yang saya boleh jawab balik kalau nak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sessi membodohkan diri sendiri sekali lagi kalau saya memanjangkan perang sms ni dan malas nak dera perasaan sendiri lagi.


Jujurnya saya menyampah dengan diri sendiri, terfikir nak jadi orang lain plak rasanya, nak ada semangat macam ibu2 tunggal yg ada kat luar sana, nak serap keberanian yg ada pada mereka dalam memulakan langkah yang 'itu'!


Apa ke hei nya bengap sangat dan bodoh sangat saya ni????? tu mgkin yg anda fikir?


tau, tau...sangat tau.....tak yah bagitau saya dah....


baca jer ler takyah komen, understood!


Wassalam

5 comments:

oren said...

bila tak kasik duit, terus ckp takmo tolong..apalah pak haji nih..

saya smpai skrg, kalo suami nak pinjam duit, hatta rm50, mmg manjang ckp takde..mcm phobia..sbb takut tak bayar balik (dia masih hutang 2K dari saya, buat bayar ceti haram,tapi 2 hari lepas dok cakap duit bonus dia nak beli kancillah, hapalah..)

saya diamkan je..cuma ckp, beli keta 2nd hand, byk risiko..sok2 rosak, jgn nak bebel plak, siap ungkit kata takde duit belanja anak2..tu pon saya tak cakap utang dia yg 2K kat saya..saja nk tgk, berapa lama dia nak ingat kata2 manis dia time nak pinjam hari tu..tp mmg, kalo saya mati pon, saya tak halalkan 2K tuh..

ngan adik beradik, saya tak berkira..sebab depa mmg jenis yg bayar balik..

so, sendiri mau fahamlah..

Cool said...

bukan bodoh la kak wa oeii... hish.. kadang bila gaduh pon boleh bikin diri rasa content.. alakah bak kata org putih.. just go with the flow.. whatever floats his boat gitu.

kalo dia nak carai kan akak.. dah jatuh dah.. kalo dia taknak.. kalo tak efek akak secara teruk.. buat dunno je la

Cool said...

bab pinjam duit laki bini.. sy sejak awal kawin, dah didik laki (terbalik konsep) duit pinjam pulangkan.

Cool said...

btw kak wa.. aku tak perlu bela diri akak dlm diri.. just be yourself time menulis... i dunno about others.. but i wont judge u.

kakLuna said...

saya pun nak buat mcm tu juga. kot mana pun kona baring buat muka sedih, psiko2, tgjwb cari rezeki tu fitrah suami bkn isteri.titik.