Sunday, October 8, 2006

Assalamualaikum w.b.t

Bismillahhirrahmanirrahim

Lokasi : Dalam Bilik
Watak : Saya dan Abang
senario : Saya sedang mengurut kaki suami

Saya : Abang, saya dah siapkan dan akujanji yang abang nak tuu...
Abang : Tersenyum simpul (mata terpejam)...

Saya : Abang nak baca tak?
Abang : Simpan jerla... baca sendiri

Saya : lahh... abang kata nak?
Abang : Buat akujanji dengan diri sendiri jelah...

Saya : Abang bacalah jugak, akujanji saya buat tu bukan untuk saya je, untuk abang jugak!
Abang : Tersenyum-senyum lagi..

Saya : Abang, tak naklah gaduh macam ni berulang... saya rasa saya dipihak yang teraniaya...
Abang : Mata pejam tapi telinga dengar...

Saya sambung lagi...

Saya : tapi sebab abang sakit saya fahamlah... mungkin tabiat orang sakit agaknya.
Abang : Diam... diam... tidur..

Saya pun teruslah bebelan dan tanya isu semasa perkembangan diri dia sejak 3 minggu lalu. Belum berhenti kerja lagi katanya, hanya cuti tanpa gaji sampai Disember. 13/14.10 ni nak keluar 3 hari. Alhamdulillah, agaknya ramai sahabat akan ikram dia tulah agaknya kuat semangat dan berani dia nak keluar. Apapun saya doakan agar dia cepat sembuh dan everything back to normal. Bila saya tanya macamana urusan "toilet" sebab banyak jugak surau/masjid yang tidak ada toilet duduk. katanya, dia akan beli kerusi yang ada bowl tu.. sya pun nak ikram suami terus offer nak belikan dan dia hanya mengangguk aje...


Apa agakya hidangan nak berbuka petang ni? tanya pandangan suami, katanya pergi bazaar Ramadhan jelah...Abang nak apa? senyap jer.."Abang nak tak ikan bakar? Senyap lagi... "Ada macam-macam kat situ, abang nak ikan bakar terubuk, cencaru ke pari?" Baru bersuara, "Pari..". "Ok, saya pergi lepas asar,lah.., tapi hari ni kat TV cakap ada artislah kat situ, mesti ramai orang hari ni, malaslah nak bersesak-sesak. Sumai kata, "pergilah pukul 4...". Giliran saya pulak senyap...


Nak test masuk gambar

Suara hati dan pemikiran siti detik 10/08/2006 03:54:00 PM 0 cetusan hati
Cerita tentang; Baiti jannati


Wassalam

No comments: