Wednesday, February 18, 2009

Rindulah pulak

Assalamualaikum w.b.t


Benci tapi rindu.

Macam tulah agaknya perasaan saya pada kerja saya. Takdelah suka sangat kerja ni tapi bila dah lama tak kerja ni terasa pulak rindunya.


Rindu dengan suasana terkejar-kejar ke sana-ke sini. Rind dengan perasaan berdebar mengadap bos dan mengadap OKT [yang berjawatan ler khususnya]


Rindu dengan suasana dalam court dan keseronokan amsa in chief, seronok masa cross dan ragu-ragu masa re cross...memang sesuatu pengalaman yang berharga.


Rindu dengan suasana semasa sessi taklimat bagi setiap kes yang saya berikan, dengan pertelagahan, perselisihan pendapat, gurauan dan gelak tawa pegawai2 unit saya.


Rindu dengan kepuasan bila dimaklumkan oleh anak2 buah bila OKT berjaya ditangkap dengan barang2 kes yang ada, dan dokumen yang dikehendaki dapat dikesan,


Rindu dengan suasana morning prayer depan OC yang berbaur dengan rasa bangga bila OC memuji dan mengucap tahniah kerana berjaya handle case dengan jayanya.


Ohhhh...rindunya suasana tu, suasana makan di pantry tengah2 malam buta lepas dengan pegawai2 lelaki yang muda2 yang bercerita tentang adegan yang berlaku semasa tangkapan ~ tentang susas payah dan adakalanya tentang kelucuan dalam berdepan sesuatu kes.


Banyak lagi dan rindunya untuk makan2 dalam jamuan, sekarang jamuan pejabat semua tak libatkan saya dah...huhuuuu...sedih jugalah, last jamuan perpisahan 30 januari kat hotel hari tu boleh saya terlupa pulak. Aiseyman...


Jamuan perpisahan saya tak juga kunjung tiba juga, penat dah melabur. Kiranya saya antara terlama di N9 ni. Manakan tidak dari tahun 2001 setiap kali ada yang nak berpindah saya kena bayar RM 25 kos jamuan dan hadiah, punyalah ramai dah berpindah tak terkira2 dah, sejak 2007 [naik pangkat] kena bayar RM 30 pulak...saya rasa dah melebihi 50 orang sejak 2001 keluar masuk, dan setiap kali itulah saya kena bayar..tapi turn saya entah bilalah agaknya....dah 4 pengarah dah saya kerja.... Bayaran ni ikut rank terendah RM 3 [PAR dan Jaga] so tahun ni walaupun dah tak ke pejabat, sekali ke pejabat ada jer bayaran yang diorang minta, dermalah, jamuan harijadilah, pindahlah...sekali pergi jer sure RM 50 ke atas kena sumbangkan, wajib lak tu- :(...[macam tak ikhlas jer hehehehe]



Berdiri depan, Zul [ketua unit siasatan B, dah pindah ke bintulu], saya Salwa Ketua Unit siasatan, Tuan Razi Ketua Unit Perisikan, Tuan Jas Ketua Unit Pendakwaan, Tuan Sevan Timbl Pengarah [telah pindah ke HQ], Dato' Seri KP Ahmad Said, Tuan Khusairi Pegawai Khas KP, Tuan Roszaini Pengarah saya, org HQ, Tuan Sabri Pengarah Keselamatan HQ, Tuan Fauzi Ketua Cawangan PD [telah berpindah ke Kedah]....barisan belakang kiri sekali Tuan Ting ketua unit siasatan B lain2 semua orang HQ...kelakar gambar ni tak ikut susunan tinggi rendah sebab masa gambar ni diambil kira main ambil jer lepas gambar formal yang diambil photografer...masing2 ada tongkat tau...heheeee tongkat semua kepit bawah ketiak...

Sekarang dua orang kuat siasatan takde, timbalan dah takde KC Pd pun dah takde....sian OC saya....ni gambar kenangan pakai uniform, gambar ni bertarikh 15 november 2007 sempena perasmian pejabat kami, dan lepas perasmian nilah pegawai khas dato' seri KP, Tuan Khusairi tu hubungi saya tawarkan untuk sambung master...gituler rupanya uniform kami. Tentu tau mana satu saya kan, yang paling rendah tuler....cam biasa, kerja dikelilingi lelaki... sekarang ada 5 uniform dan uniform kaler ni jer ada 3, mess kit, no 1 dress...dengan accessoriesnya...sesungguhnya saya sangat tak suka beruniform...rasanya baju ni dah ketat kot....lepas 2007 ni tak pernah2 pakai dah....orang kat pejabat setiap isnin semua kena pakai uniform....saya takdelah dah tak kerja, nampak gayanya body kena jagalah takleh dah naik kena maintain jerlah...mengarut betullah berunifor bagai semua ni...tak sesuai....




p/s: Takdde benda nak diblogkan..angah macam tu gak, masih carik ayah pin...mungkin kena usaha berubat kat mana2 ustaz jugak kot...hani demam, saya plak ada kelas hari ni....mujur ayah ada hari ni, nampak gayanya kenalah dia melayan anak dara demam tu hari ni..jap lagi nak ke klinik plak

No comments: