Sunday, March 14, 2010

Luahan hari minggu

Assalamualaikum w.b.t


Sangat sedih tinggal seorang diri. sangat takde mood nak ke mana-mana seorang. Nak balik rumah seremban pun alang-alang. takde motif apa nak balik sana.


Nak ke pejabat buat kerja pun takde keghairahan. Duk keseorangan kat floor paling atas adalah sesuatu yang pelik bagi saya. kalau pejabat dulu takper, sempoi jer sebab dua tingkat dan takdelah tertutup dan sulit sangat.


Oh baru perasanlah, rumah di level 7, pejabat pun level 7....patutlah masuk lift takde pandang nombor lain dah...semedang tekan no 7 jer...


Pagi ni bangun, saya terus teringat nak buat cekodok ikan bilis dan bawang. Kebetulan semalam masak asam pedas. Masak asam pedas pun pakai perencah adabi dalam paket, sonang baitu, beli ikan selar dua ekor kat kedai bawah....campur tomato...selesai...sedap gaklah...


Sebab dok sorang2 saya makan sempoi jer....makan cekodok pun dah cukup dah....minum lak dengan Milo satu mug...petang nanti baru masak balik kot....mujur juga pak hj ada bawak mobile dapur yang pakai gas dalam tiub tu....dapatlah jugak goreng cekodok....setakat ni masak2 saya guna microwave sayang nanti gas cepat habis....fuuuh..malas nak ke Mydin beli gas tu....


Setakat ni microwave buat hiasan setakat bakar ikan sekali sekala....dah pindah ni barulah dimanfaatkan ke tahap maksimum....


Tadi saya gaduh dalam hp dengan pak hj...geram betullah...adalah halnya malas nak cerita kat sini...hani plak ah berjalan ke rumah tok (mak kak aza)....semalam uda, 11 tahun baalik dari madrasah di penang..tu yg berjalan2 rumah tok tu..kata pak hj ada makan2 tok buat samnbut cucu dia yg lama tak jumpa tu...


hani sejak tau uda nak balik seminggu..merengek2 nak ikut ayah balik PD nak jump Uda..."kakak cinta uda" tu perkataan yang diulang2nya...memang dia memang ngam dengan uda...sebab uda tu pandai layan adik2 main....


Pada saya elok juga hani ikut ayah balik, saya tak kisah sangat cuma rasa sedih dan bosan duk umah sorang2....




Wassalam

No comments: