Tuesday, March 16, 2010

Musim gaduh agaknya?

Assalamualaikum w.b.t


Hey....tengahari tadi gaduh lagilah.


Pasal mudah jer...hal rumah seremban ada orang tanya nak sewa...saya bagilah nombor kat pak hj suh dia deal.


Saya baru buka mulut jer..suh bincang belum suh sampai tahap orang tu datang serta merta tengok rumah.


Saya nak ada sama masa orang tu datang....sebab saya cadang April baru sewakan...nak tengok rumah tunggulah saya kosongkan dulu...


Mana larat nak kemas wey....sorang nak buat semua tu.....



pak hj pergi deal petang ni gak ajak orang tu tengok rumah...siap tengok dalam lagi...


Walhal rumah memang tak kemas abis lagi...yerlah baru bawak pindah barang sikit2 kat sini....


Baju2 basuh lepas angkat memang peruk jer atas katil....


Manalah tau ada spender ker coli ker terpampang atas katil tu....


dah tu billik air pun saya tak check lagi...tau2 jerlah rumah balik sekejap setakat basuh baju jer....kot ada yg tergantung dalam bilik air tu....tau2 jerlah subuh2 sapie lepas mandi saya gerak balik sini 2 minggu lepas...tak ingat dah apa ada kat rumah sana.....


yang tukang buat sepah pak hj dan hani...yang buat kerja semua saya sorang....


takkan dan.dan nak bawak orang luar masuk rumah...aurat semua tu ...macam takleh fikir lak pak haji ni....



Saya kata tunggulah weekend ni atau weekend depan saya ada boleh saya join sekali...


Alih2 dia bengang marah saya...sampai cakap takyah sewalah apalah...


Eh....apahal? salah saya ker?


Saya suh bincang jer bukan suh jemput tengok rumah lagi pun....


eh dahlah sakit jiwa layan orang tua ni....


Sakit kepala jugak dok fikir macamana nak angkut barang banyak2 rumah tu bawak kuarters tingkat atas ni....kerja gila!


perabot semua saya tak kisah...yang saya kisah buku2 melambak2 tu..plus kain baju dan pinggan mangkuk....


kena carik kotak jawabnya ni....kena bungkus elok2 suh diorang angkat....

Tiba2 rasa macam rumah kuarters ni sempit lak


haruskah mencari rumah sewa luar?
Wassalam

3 comments:

oren said...

kalo susah nak angkut semua tuh, kenalah bg upah kat org lain tolong angkatkan..kalo panggil kengkawan, lagi jimat..lps berangkut semua, belanja depa mkn..itu yg kami dok buat selama nih :)

Zareda Norman said...

kak zar pindah dulu memang panggil mover. Dorang kerja cam hilang akal.. semua benda besor dorang hangkut sekejap aje. kat rumah baru kita tunjuk jer nak letak mana.. mover ni 2-3 org jer dah cukup

Hanisumayyah said...

Oren...


Takde kawan2 lah..kalau ada pun malu gak nak suruh...jauh gak seremban tu...baik panggil orag lori tu angkut sekali


kak zar...

Ha'ah memang nak panggil pun...cuma masih tak buat keputusan samaada nak sewakan rumah tu ker tidak...