Friday, March 5, 2010

Pindah lagi

Assalamualaikum w.b.t



Malam tadi secara rasminya keluarga kecil kami berpindah lagi. Betul2 tak rancang pindah secepat ni.

Semalam saya mohon cuti satu hari, nak ke Jabatan pengurusan hartanah hantar semua resit2 yang mana saya dah selesaikan bayaran2 deposit untuk masuk kuarters. Cadang untuk ambil kunci jer, minggu depan baru pindahnya.


Malam tu dari rumah kak azwa, pak hj datang dari PD datang ambik saya sebab salah satu dokumennya iaitu S&P rumah yg dibeli dengan government loan kena disertakan. Walaupun ada yang kata S&P tu tak perlu saya ambik jugak, malas nak hadapi risiko kalau2 perlu nanti satu kerja juga nak hantar S&P tu.


Sebelum subuh kami dah gerak ke Putrajaya sebab hani sekolah pagi tu. Selesai hantar hani, sarapan pastu terus cari setem hasil dan buat copy s&p....terus ke JPM, dalam setengah jam dah dapat kunci kuarters.


Lepas urusan ke sekolah hani suapkan makan nasi tengahari dan siapkan dia untuk kelas KAFA petang, kami dua orang ke kuarters. Bila sampai tengok letrik okay, air takde. Saya piun called syabas....katanya tak janji boleh pasang hari tu juga sebab saya baru bayar semalam petangnya..kena tunggu queue....okaylah....nak buat camanakan?


Petang tu, kami gi ambik hani bawak dia tengok rumah tu....pastu tengok2 air dah ada dah....meter pun dah berpasang. Pak haji kata elok pindah jer...pastu kami terus ke rumah kak azwa ambil barang2 yang seciput tu.....tunggu juga kak azwa balik...lambat pula....kami chowww jer....


Sedih juga nak meninggalkan rumah kak azwa yang selesa tu cuma tak bolehlah berlama2 menumpang rumah orang..dahlah dua beranak..malam2 siap jerit2 buat bising..kadang2 suara saya jerit marahkan hani kadang suara kami bergurau.....pagi2 lagi kami dah buat bising....yerlah nak siapkan hani ke sekolah tau2 jerlah modd dia selalu swing jer...


Semalam memang gamble jer.....dengan satu benda pun takde, perkakas dapur pun tak bawa dari seremban...sudu sebatang pun takde. Yang paling teruk, terpaksa beli air mineral....dahlah pak haji dan Hani dua2 memang macam hantu air kalau minum air masak.....dua2 tu cukup kuat minum air masak.....


Malam kami makan di taman warisan....kali pertama lah saya ke situ....kalau pak hj takde saya pun takdelah rajin berdua nak ke sana.....


Masalahnya sekarang saya nak hantar hani ke sekolah agak jauhlah pulak...nyesal juga hari tu tak sekolahkan dia di Presint 16....pak hj suh tukar ke presnt 16..... pak hj kata kat tepi surau presint 17 ni ada tempat transit dan ada kelas KAFA....


Buat masa ni, dua hari yang takde KAFA saya hantar hani ke rumah pengasuh di presint 11...tapi nampak gayanya macam tak berapa nak happy pulak hani ke sana...mungkin sebab ada 4 baby (lingkungan umur 2 tahun) yang dia turut jaga dan juga perangai Qistina yang sebaya dengan hani..anak pengasuh tu. Kata hani budak2 tu suka kacau dia..tarik2 rambut dia khususnya anak tuan rumah tu sendiri dan yang sebaya hani tu pulak macam ada masalah emosi.....selalu merajuk dan taknak kawan hani...


dan mak dia langsung tak boleh layan hani...nanti dia jeles....bila mak dia layan hani macam buat tocang atau borak2 dia akan menangis dan tiap2 hari hani tak boleh jangka emosi qistina tu....kejap2 marah kejap2 marajuk..hani memang peninglah ..... sampai tahap dia kata dia malas nak layan qistina tu....


Tu sebab dah dua kali dia merengek2 nangis taknak gi rumah pengasuh tu...saya lak terpaksa bawak ke pejabat. Serba salah juga. tapi takde pilihan. Bahagian saya tu memang okay jer kalau nak bawa anak....dia boleh duduk bilik saya...main games dekat lappy...tak kacau sapa2 pun tapi masalahnya hani ni jenis selalu ke toilet untuk buang air besar atau kecil. Tu yang tak tahan tu....nak ke toilet tu jauh.....dan taknaklah ramai org tengok yang saya bawak anak ke pej.
sepanjang2 jalan tu....nanti bertembung dengan boss besar lain plak citernya....



Sekarang ni takde mood betul nak berblog....takde apa cerita menarik pun.....dan kalau ada cerita pun hal2 bermadu ni rasa macam malas nak cerita....takde mood....


Ada juga cerita 2hal kak aza tersimpan rapi dalam memori.....dan buat masa ni tak rasa langsung nak berbaik dengan dia.....memang pak hj suka saya tak berbaik2 sangat dengan dia....sebab dia tau satu hari nanti kalau berbaik mesti jadi gaduh.....sudahnya sekarang dah lain plak hubungan kami....


oklah...nak ke pejabat semula ni. Saya balik rumah ni sebanak jaga hani, dia ponteng hari ni...saja saya bagi ponteng sebab hari$ ni tak belajar ada sambutan maulidur rasul. Dia pun minggu ni baru habis ujian bulanan...bila tanya macamana jawab....insyaallah dapat 100% katanya...semua boleh jawab....kelakar jer budak ni..... Saya bagi dia duk umah teman ayah...adalah ayahnya kawan nak makan kedai nanti....boleh tolong2 ayah....oh yer...hari2 dalam kelas KAFA Hani kerap tido tau..lama pulak tu katanya ustaz tak marah.....apa2lah asalkan dia ke kelas KAFA....yerlah budak2 kan main lompat sana sini penat agaknya..ramai yg tido katanya....


Wassalam

No comments: