Thursday, January 6, 2011

Jika ini penyudahnya ~ Part 5

Assalamualaikum w.b.t


Petang barulah sms saya tu dibalas oleh pak hj


Saya terpelik juga dengan balasan dia macam tak paham bahasa;


"Tau apa yg suami ingin? Keluarga yang takwa! Isteris kena bantu kalaua hati tiada keinginan xbolih buat apa!"



Ternyata sms dia takmo kalah. Sentiasa nak menang sahaja.


saya malas nak layan dan saya pun sebenarnya malas nak bertekak


Disebabkan itu, saya balas lewat petang....perkataan pertama yang saya tertarik adalah "keluarga takwa"


......"""Keluarga takwa?""""terus apa yang pertama terlintas dalam kepala




"keluarga macam ni xde erti keluarga, xde kegembiraan malah sentiasa makan ati! Ckup keperitan selama ni, xde siapa ambil berat, serupa xde suami. hati dah tawar dan rasa terhina, diperbodohkan dengan status isteri tapi xmacam isteri. Xperlu bincang apa xpuas ati disini, nanti jd gaduh, kta masih ada anak sama lepas ni akan jumpa juga. cukuplah abg tau saya nak undur diri, nak tunggu abang lafaz cerai macam mustahil w.pun dah lama saya tengok akhlak dan tindakan abang memang xde hati kat saya langsung, seksa saya dalam diam."



tak lama nak tunggu dia balas



10 minit jer dia dah balas....



"ok, daftar dimana-mana mahkamah abang datang"



Okay.....dalam hati lega bila baca sms dia macam ni.



takde rasa sedih.



Okay...ia akan berakhir.


Full stop!


Happy?


Sedih?


Murung?


Depress?


Tekanan?


No...no


takde satu pun di atas


Saya


Takde


Rasa


Apa


apa


Pun..


Sebab


Dia


Bukan


Sesiapa


Dalam


Hidup



Saya


Lagi


Pergi


Jahanam


dengan


hidup


Kau


dan


Bini


Serta


Anak


Kau


'Kita jumpa di padang mahsyar nanti' <-- bak kata Isa Samad lepas menang jawatan naib Presiden lepas pemilihan UMNO beberapa tahun dulu ...hahahaaaa




Wassalam

6 comments:

dayangbest said...

saya akan doakan yg terbaik untuk akak

oren said...

sblm register kat mahkamah, selalu depa suh pi pej agama..ikuti kaunseling..dan kat sini mmg selalunya akan berbaik semula (pengalaman saya)..so, saya harap, akak buat keputusan yg tepat lps sesi kaunseling tu, samada nak teruskan bersama atau bercerai...

walaup apa yg terjadi, jgn berpaling lagi..insyaAllah, ALlah akan tolong akak..

Maryam said...

panjangnya episod untuk dapatkan perkataan "daftar mana-mana mahkamah" tu.

kak wa sedang strive for the best for your life and hani's. and as a reader, saya sentiasa mendoakan kebaikan untuk kak wa.

Anonymous said...

kwn ina dulu duk main tarik2 tali gini jgk dulu...last2 berpisah jgk...mmg air mata je lah 1 thn tu... terkini, 3 thn lepas dia tel, bgtau nak kawin...ina tanya dia betul2, laki tu ok x, kut pisang berbuah 2x,dia kata kali ni ok...ina kata fikir betul2 sbb better duk sorang jaga anak2 drp dpt suami x bertggjwb. Sbb suami dulu jenis org alim, terkebetulan org tabligh jgk (x semua org tabligh x bertggjwb) Dia kata dia yakin.. & alhamduliLlah mmg baik sungguh suami baru dia ni & dpt tau dr kwn lain (sbb dia pindah balik negeri dia),dia mmg bahagia. Allah x kan bg kita rasa sedih sampai bila2 ye x? Sbb bg ina, bukan nak dpt suami gaji besar2, biar keje biasa2 pun tp ada t/jwb sbg suami & ayah...
But if wa rasa dgn pak aji boleh bg kebahagian, teruskan...
Ina takut tersilap bg pendpt pd org, takut jd dosa. Sbb x baik memusnahkan rmhtangga org.. wa yg lbh tau psl pak aji, so wa yg kena decide. Sblm decide, mtk doa pd Allah, once dah buat keputusan, apa ujian/dugaan slps tu, bertawakkal betul2 pd allah & jgn menyesal.

Ina jarang komen (rasanya baru 2x) pasal wa & pak aji. Jenis x pandai susun ayat. Biasanya komen bab2 lain adalah.

Ina

Anonymous said...

Buat oren:
Mtk maaf byk2 sbb jarang sgt2 tinggal jejak lps baca. Tp boleh katakan hari2 bukak..tp takut nak tulis apa2, takut tersalah tulis..jgn kecik ati no..

Ina

Zareda Norman said...

salwa

tak salah untuk rasa sedih dan kecewa.. itu lumrah perasaan bagi seorang insan.. tapi jadikan kesedihan dan kekecewaan tu sebagai penguat semangat untuk terus melangkah, jangan kalah dengan perasaan dan kak zar yakin salwa seoarang yg tabah.

kak zar juga doakan semoga semuanya dipermudahkan buat salwa