Saturday, January 1, 2011

Jika ini penyudahnya, Part 2

Assalamualaikum w.b.t


Malam tu, usai solat maghrib saya terus turun bawak kereta ke surau presint 17 ni


Saya tengok dia ada dalam surau


Sedang solat sunat awwabin agaknya


Saya sms jer...


Menunggu dalam 5-10 minit, baru dia selesai


Masuk kereta terus duduk


Takde beri salam macam biasa pun


Duduk dan terus diam


Sambil pegang tasbih dan berzikir agaknya


Saya pun jujurnya takde mood nak bertanya


Walauapun dalam hati ada seribu satu perasaan nak diluahkan


Dan juga inginkan kepastian


Berdebar2 dalam hati saya nakkan kepastian dengan beberapa persoalah;


APA PENGAKHIRAN HUBUNGAN KITA NI?


KITA MEMANG TAKDE CHEMISTRY, TAK PERLU PERTAHANKAN DAH HUBUNGAN INI!


KENAPA BUAT SAYA MACAM TAK WUJUD?


APA ERTI ISTERI PADA ABANG?


Akhirnya saya hanya nak bagitau perasaan saya masa tu


Saya nak cakap kat dia....


SAYA TAK TAHAN LAGI


SAYA NAK UNDUR DIRI


SAYA NAK BERPISAH!


Tapi semuanya tak terluah


Semuanya tertelan di tekak jer


Tapi bila dah nak sampai ke Seri Petaling semacam saya dapat kekuatan


SAYa terus cakap, tapi perlahan jerlah


Saya tanya,


"Apa kesudahan hubungan kita ni?"


"Saya ni macam tak wujud"


"Abang memang dah takde apa2 perasaan pada saya kan?"


TAPI,


Semua persoalan tu dia buat tak dengar


Dia buat selamba


Dan takde satu respond pun atas rungutan2 saya tu


Senyap


Dan akhirnya kami sampai betul2 depan masjid Sri Petaling


Kereta puinyalah berderet dan berlapis2


Sampai nak masuk pun one way jer...


Dahlah keter besar2, semua pun baru balik dari keluar


Ada yang keluar 15 hari, 40 hari, 2 bulan, 4 bulan...memang ramai gila!


Nak tunggu bayan wapsi (bayan tangguh)


Keadaan yang agak sesak buatkan perbualan kami tamat dan tergantung macam tu jer!


Memang saya sedih....sangat-sangat


Samaada dia dengar atau tidak pun saya takde kepastian


Tapi takkan tak dengar, dia bukan pekak lagi pun! Stroke jer..telingan berfungsi dengan baik!


Wassalam

No comments: