Sunday, November 14, 2010

Gambar terpilih, sementara sedang mood rajin...

Asslamualaikum w.b.t



Sementara mood rajin datang ni dan kebetulan bersiaran dari lappy


Sebab hari ahad yang sangat indah ni pagi2 dah dapat sms boss no 3 suh buat press release


maka bersidanglah saya depan lappy buat 3 PR


Pastu dapat panggilan wartwan dok sibuk tanya cerita JPJ kena tangkap semalam


Jumaat baru ni saya cuti kecemasan hani muntah2 lagi


Dengan baju sekolah saya bawak ke klinik


Meeting kat jalan duta terpaksa tak hadir


Pastu awal pagi dah sms dato' ckp masuk lewat sudahnya register jam 7.30 pagi, dalam 9.30 pagi baru selesai dan dapat ubat


Alang2 pastu terus breakfast sebab nak kasi ubat kat hani


Lepas rehat jumaat rasa cam tak aci lak kerja half day....sms mohon cuti terus


Petang tu, kami ronda2 Bangi dengan tujuan nak carik sekolah swasta untuk hani


sampai Seri Ayesha tanya2 rupanya dah penuhlah utnuk sessi tahun depan


Buntu, tak tahu nak sekolahkan hani kat mana


Saya masih gigih nak sekolahkan swasta, sebab macam saya cakap sekolah ni banyak beza dengan swasta


dididik dua tahun di tadika swasta yang fee nya RM386 sebulan pastu masuk ABIM, dan sekarang sek keb saya dapat lihat perbezaannya....


Bagi saya saya tetap nak dia sekolah swasta....yang islamik....


Malangnya kebuntuan dah, nak hantar Seri Abim kat Sg Ramal dalam bolehker lagi?


Sepupu saya ada hantar anak sek keb Sek 1 Bangi, dua yg besar masing2 lelaki masuk Sains Muar dan perempuan masuk Tunku Kursiah kolej.....walaupun sek keb tapi berjaya juga...


Cuma bagi Hani saya masih berazam nak memilih sekolah swasta yang islamik, nak jadikan dia hafizah...


kalau ada idea bagitaulah yer...kalau tak rasanya kekal sekolah itu atau saya pindahkan dia presint 16 @ 18 jerlah kot....

Ni gambar masa malam yang saya rasa down gila tu....malam depavali yang kami ke Dataran merdeka tengah2 malam buta, jam 3 baru balik rumah.....dari pagi saya ambik hani sebab cikgu telefon katanya jari hani luka, terus bawak masuk office....petang terus bawak dia dan along ke bangi, maklu ebab pakai baju sekolah saya belikan sepersalinan baju anak indon ni siap dengan tudung sekali....kain tshirt jer...selesa baju ni, epang dgn tudung RM40 jer...




Gambar masa balik dari kursus di melaka dan singgah di JJ Seremban 2 jumpa Iza belanja dia makan Secret Resepi....hani sekarang dah tak malu langsung dengan kak Iza...sikit2 kak Iza, dah tu apa kak Iza cakap patuh lak tu....kak Iza suh makan habis, dia makan habis kalau amie suruh tak layan pun...


Ni gambar ni depan dataran pahlawan...malam saya ke Banda hilir nak jumpa pakwe lama tu...sementara tunggu dia sampai hani sakan berposing kat patung anak gajah ni....lepas Mr macho man sampai dia pelik2 tanya saya sapa ni, saya kata ni boss lama ammie...pastu dia komen tak handsomelah dia, muka dia tu macam pelik lah...ha'ah memang tak handsome pun, dan muka dia memang pelik sikit...tapi dulu saya suka dia bukan sebab wajah tapi kegigihan dan semangat dalam diri dia tu...




hani dan Miss Sinar, miss sinar ni kaki gelak....saya bagi hp kat miss sinar, masa ni saya kemaskan keter o macam2 gambar diorang ambik......ni kata hani cubaan diorang nak melompat dan tangkap gambar tapi tak jadi sebab BB tu kan ker auto focis dulu ...agak kelewatan dia snap...






Ni salah satu suasana kerja saya....sidang media, tapi ni selepas sidang media, ni baru2 ni masa pengambilan 22 orang pegawai boleh berbahasa Cina....tu miss sinar baju purple dan mr smart sebelah dia merangkap jurugambar kami....






yang dua oarng ni pun pegawai boleh berbahasa cina, yang kiri berbelang tu mak cina ayah melayu, yang kanan tu mak cina ayah India....betul2 satu malaysia....memang cantik kan dalam kombinasi dua kaum.....tapi diorang ni berkomunikasi dalam bahasa cina....so impressive....



yang pegang buku diary tu my boss, Dato' Ahmad Khusairi dato' yahaya, 43 tahun merangkap pegawai perhubungan awam SPRM....dia pun maknya orang Cina dan isteri dia pun cina convert islam....sedang borak2/temubual dengan wartawan...







Dan last...gambar ombak besar belakang hani tu menakutkan sungguh..sesekali dia datang besar punya saiz takut saya....hani nak jejak kaki ke air pun kena jerit dengan saya.....ada sekali ombak agak besar datang menghempas pastu dengan sebelah selipar hani dia tarik ke tengah...takutnya...phobia.....
nak2nya kawan saya punya suami dan dua anak pernah lemas kat pantai sini dulu.....so saya sentiasa terbayang hani kena hanyut ombak.....setelah beberapa kali ombak surut datang, akhirnya selipar hani yg sebelah tu datang agak dekat sikit cepat2 saya kejar....eiii terbayang kalaulah selipar tu adalah hani....menangis tak berlagu saya.....
Wassalam

2 comments:

Amir Syafiqah said...

Salwa,

Kalau dok area KL ni boleh ke ADNI.. My bos anta anak dia kat sini..Ada tahfiz jugak...Tapi agak mahal sikit (kalau anak sorang boleh tahan jugak).. lebih kurang RM600/month

Maryam said...

di bangi (dekat komuter UKM) ada SRI Al-Amin. saya tak pasti yuran dia berapa. dan tak pasti juga ada kekosongan atau tak.