Friday, November 19, 2010

Hani, sayangku tak terucap padanya.....

Assalamualaikum w.b.t


Hani ni makin besar makinlah boleh menjadi kawan baik yang sangat memahami saya


Dan dialah juga yang tau buruk baik saya


Yang selalu menjadi pengkritik paling jujur pada saya


Sungguhpun kadang-kadang kata2 dia tu dek kerana terlalu jujur menghiris hati saya


Dan sesungguhnya sampai hari ni pandangan ujur dia tentang penceraian saya dengan ayahnya menyebabkan hati saya begitu bungkam


Dia tak paksa saya berbaik


Dan dia juga tak paksa saya bercerai


Dia relax dan cool sahaja bila saya tanya pendapat dia


Dia kata okay kalau ammie nak cerai


Tapi kakak lagi suka kalau kakak ada ammie dan ayah..ada dua2


Jawapan standard dia dari mula saya berpisah sampailah hari ni....



Ni gambar terbaru sebelum balik kampung raya korban, suka sangat dia bila mula cuti sekolah ni semata-mata sebab cuti kali ni dia akan ke Penang...maklumlah tempat baru, bagi kanak-kanak apalah yang nak dirisaukan....lagi dia suka bila dia akan dapat jumpa sofiyyah dan zubair agaknya


malam sebelum balik kampung kami dua orang buat projek menampal batu2 berkilat ni pada tudung, nilah hasilnya. Tudung syria ni dah lama beli, rasanya dah 3 tahun kot...so kasi nampak baru, tampal sekuntum bunga ros di anak tudung....wahhh berseri2...


Anak dara ni makin lama makin kurus lah saya rasa...dulu lesung pipit dia biasa jer tak dalam sangat tapi lately ni agaknya maknya makin malas masak (ayah takde dah) badan anak pun makin kurus....makan kat luar pulak asyik makan beehun sup, keow teow sup...mana nak tambah berat....

Satu lagi tudung yang ditampal kilat2 ni....bertambah menarikkan?


pagi ni bangun awal, hani takde, saya dengan Along jer... so bolehlah kemaskan mainan dan buku2 dia sebab hani saya dah tinggalkan kat kampung hari raya haji ni...yerlah sebab rupanya cuti sekolah kat putrajaya ni dah mula dah..khamis jumaat dah tak perlu ke sekolah....so nak tak nak kenalah juga tinggalkan hani kat kg...ikut dia dia taknak....dan sanggup tu duduk kat rumah sensorang..saya paksa dia tinggal juga...dah besar kan, kena paksa tak de masalah...




Sebelum balik dah start enjin keter dan dah jalan tetiba teringat kot2lah nanti timbul pertanyaan pelik2 pasal hubungan saya-ayah dia, terpaksalah saya panggil dia kat tingkap keter....




saya cakap...kalau ada sesapa tanya pasal ammie ayah jangan bagitau perkara sebenar okay....pastu dia ajwab...."ye...ye..jangan risau....kakak tau nanti kakak rekalah apa2 citer"...


Subuh ni saya bangun mengemas dulu, kemas buku2 dia, sapu sampah pastu terjumpa catitan dia atas kertas....tergelak saya baca..ikutkan banyak catatan dia saya jumpa atas kertas2 kecil ni, macam2 ada yang dialog perbualan antara kartun binatang, orang lidi dsbg...




Tapi catitan kali ni macam ada persoalan dalam benak saya...apahal lak anak saya citer hal kawin dengan orang tua ni? Dah tu orang tu cikgu pulaka tu...takkan dia ada cikgu kat sekolahn yang dia minat????







"kamu tu memanglah boleh kawin dengan cikgu tapi kamu tu baru umur 7 tahun cikgu 53 tahun tak bolehla macam tu"




Cukup2lah mak kamu kawin orang tua...jangan kamu kut nak oiii....
Wassalam

3 comments:

Irfa said...

emm risau jugak tu kalau saya di tempat akak..TAPI..mgkin itu adalah salah satu imiginasi dia je kot..main-main

Pnut said...

Wa, pasai sekolah agama tu, dekat presint 15 kan ke ada sekolah agama. darul huffaz, mmg tahfiz,
cube check website dia...

http://www.darul-huffaz.com/

yuran dia boleh tahan juga...

kakLuna said...

alah...tu imaginasi je tu....buat drama..mcm perangai luqman jugak suka wat skrip,cuma x tulis je