Saturday, November 6, 2010

ikan bakar dan tempoyak patin

Assalamualaikum w.b.t

Saya dah berada di Balok kuantan. Hari ni nak ke taman balok perdana rumah miss conquer. Jam 12 mula makan. So pagi ni lepak2 jerlah kat sini. Kami duduk di Dd Rhu Beach Resort.

Malam tadi ke tanjung lumpur makan ikan bakar. Mujur ada gps. Tanya cik gps jerlah. Tapi tak bestlah makan dgn nasi putih jer sebab dah biasa makan style. Macam kat umbai dengan nasi lemak.


Pastu saya nak udang goreng butter takde pulak. Ketam goreng lada hitam pun takde menu tu. So order sotong goreng tepung. Tapi kuciwa juga sebab tepung dia macam tepung biasa campur telur jer. Takde perisa apa pun.


Yerlah xpatut compare kan sebab umbai dah popular kan. Mungkin ada keistimewaan menu sini saya tak cuba agaknya.


Tapi kalau balik nanti pasti akan singgah di temerloh nak nak dan nak sangat makan patin buah masak tempoyak. Semalam cuba kat rnr temerloh macam tak cukup sebab kepala jer yg tinggal xpuas betul pastu hani nak ratah ikannya saya dpt yang balance jer.


Hari ni plan nak ke trengganu tapi tulah 200 lebih km plak. Tengoklah nanti apapin harap perjalanan kami selamat pergi dan balik.




Wassalam

2 comments:

Zareda Norman said...

wa
tanjung lumpur tu selalunya bes.. boleh makan ikan frsh dan seafood macam macam ada.Agaknya kedai tak kena kot

dan ikan patin temerloh tu kat tepi sungai tu.. memang bes tp tanya dulu harganya sebelum makan kot tidak nanti pengsan tengok bilnyerr...

dayangbest said...

tuh laa
patut akak call saya, bleh saya bawak kedai mana yg ok :)

bila balik semula ke kl?