Friday, November 5, 2010

Sampai saatnya saya merasa sungguh down...down...down giler!

Assalamualaikum w.b.t


Malam tadi saya rasa takmo balik rumah


Saya rasa dalam sudut hati paling dalam sayu sedih giler macam looser


Sangat lonely walau hani ada disisi


Rasa macam takde sapa yang sayang walaupun saya dah sayang macam2 orang


Saya rasa selamanya hidup saya akan begini


Sunyi dan sepi dalam hati walau diluar sibuk dan busy


Rentetan siangnya yang panat giler dari siang di pejabat sampai ke petang


Membawa kepada petangnya tekanan lagi


Hasilnya malam saya kebuntuan


Siangnya, subuh sapie miss sinar dan sms cakap demam dan muntah...so sya benarkan dia cuti


Saya tau, kalau miss sinar takde memang kerja dia saya yang akan tampung


Dahlah miss conquer cuti kawin, nyonya malaysiakini (bekas wartawan, peg kontrak) pun cuti balik kg....


Mesyuarat semalam sambung hari ni, Mr handsome ada orang pinjam handome budak design and grafik, memang terer giler design2 ni


hari tu DPP Ahmad Kamal (kawan kak azwa) punya presentation agak low punya standard saya pi offer nak pinjamkan budak saya tolong design presentation KIK diorang sekali Tn kamal dah claim call saya nak pinjam budak tu...


SO dua hari gaklah Mr handsome berkampung kat Pendakwaan tolong group KIK diorang wat slide presentation...


Sudahnya saya plk yang kekurangan kakiktangan..sengal betul! Tapi takper lain kali minta tolong kat dia nak dapat butir kes nak buat press release ker senang ahhh


2 peg cina sudah di manfaatkan semaksimumnya....minta tolong carik blogger dan deal ngan hotel...tau2 jerlah hotel ramai chinese yang sales department, so bagi cina deal senang kowteam...so 25 nov dialog bersama bloggers akan dibuat di Legend Hotel....yeehaa situ sekali dengan The Mall kan boleh i cuci mata sambil cuci dompet...hari gaji kan tu?


So semalam, sebelum masuk bilik mesyuarat bincang dengan peg PTD pasal nak tambah slide utk presentatation tu tup2 cikgu sekolah hani called bagitau ada kecederaan berdarah pada tangan hani cikgu uh datang ambik...dia nangis2...


Serba salah..lepas cakap dengan hani dengan suara nangis2 terus decide gi sek ambil dia...sampai bilik guru tengok masih ada tangisan low jerlah...baju dah tukar cikgu kata penuh darah tudung dan baju...so terus bawak balik pejabat singgah petronas beli makanan dulu...eh makanan basah mecam mee goreng, laksa yg jual2 pagi2 tu sedap jugak tau...saya selalu beli nasi lemak...tp mahal sikitlah...



Meeting saya suh Mr Smart gantikan....sebelum tu dah berbincang dengan boss 2 suh dia ganti..sebab meeting ni pengarah2 bahagian yg masuk...atau ketua cawangan tapi boss 2 taknak...eiii geram saya....so Mr Smart lah yg masuk ganti saya....


Lepas ambik hani, kerja dah menunggu dah....uruskan pasal buat press release nak jawab tuduhan dalam harakah...pastu uruskan pasal temubual Awani dengan Prof Michel Girodo, yang akan berlangsung pagi ni di Studio Astro Awani...aduhh kalau miss sinar ada dia yg akan buat, dia takde sedeyyyy..letih rasanya...


Balik citer malam tadi....last week saya semula kembara ke bengkel sebab masa mak saya ada hari tu mas aalong bawak keter tu ter stop tiba kat presint 16....so petang semalam along dan sms push saya suh gi ambik kembara tu...saya malas sebenanya...


Pendek citer, kos baiki tu RM1011.00.....giler lah saya ingat rosak tu berkaitan dengan gear box dan tak kena apa2 kos...ekali dia keluar bill seribu, dalam hati menyumpah2....


patut boleh bayar monthly hampir 3 bulan keter tu....ni kos baiki dia jer dah lebih 5k...sedih betullah..seakan2 rasa menyesal tak let go jer kembara tu...



Saya bawak duit berapa jer, so terpaksa suh along gi ATM....keluarkan seribu...masa along takde tu bertekak dengan nasir tokey bengkel tu...


Nasir ni memang dah close dengan saya dah...yerlah dah berapa kali betul keter situ...merc lagi, ni hampir2 nissan pun saya nak hantar ketuk dan cat kat dia mujur claim insurans...


Dan dia pun ada tanya saya sikit2 pasal keter merc..sebab masa tukar bumper tu sy bagiatu dia carik yg paling murah asalkan ada...dia pelik lah saya bgaitau sebab keter ni org punya, tapi dia pelik sebab sblm ni suami saya ada bawak merc nak servis..apasal plk saya taknak buat betul2...


So saya cakaplah kami dalam proses nak divorce...sekali nasir ni macam prihatin pulak dan banyak cakap...hari tu saya ambik dia bawak ke kuarter sebab nak repair kemabara yg takleh jalan tu siap borak2 mesra bagitau dah beli tanah, tanya macamana ekarang saya dengan suami...hishkkkk...


So, semalam bertekak lah dengan dia, saya kata dia ni sajer jer tau saya tak pandai letak harga tinggi....saya siap dari duduk berdiri suh dia bagitau setaip satu dalam bill apa dai tukar...


Pastu saya cakap kenapa dulu masa repair pastu tukar gera box u tak naihatkan saya barang ni dah teruk ker apa2 ker...tiba2 dah macam2 kos pulak kena keluar....dia kata dia mana tau dia check gera box jer


Saya kata, saya mana tau teknikal, u yang tau u mekanik u patut nsihatkan saya apa kena tukar apa kena ganti..ni lepas baiki satu...u kata dah tip top tapi tak sampai sebulan macam2 berlaku...apa ni?


U ni tipu saya ker? Saya dah bagi u almost 5 k...lepas ni saya taknak hantar sinilah...doa kata ramai orang percaya dia sebab dia letak harga rendah dia bandingkan dengan cinalah apalah..saya kata alahh orang hantar dekat u sebab u PR bagus, u cakap boleh buat orang percaya.....kan?


Dia ni saya cakap suara tinggi siap berdiri marah2 dia, dia boleh senyum jer macam saya menyanyi kat dia....sakit ati saya...pastu dia mau cakap lagi terang itu ini...saya jawab..dahlah i letihlah, okaylah apa u cakap semua betullah..lepas ni i taknak hantar keter lagi kat u lah...jatuh miskin i setiap kali macam ni...


memang sakit jiwa okay.....sakit jiwa dengan kembara dan sakit jiwwa dengan nasir ni....


Balik ambik kemabar tu makan dan saya dan along naik kereta asing2 saya suh dia balik rumah dan saya kata saya nak round2 ....pastu sakit ati dia boleh minta duit nak pinjam lagik...aduuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh......siap demand RM200....malas nak citer panjang bagi jer terus...dalam hati meluap2 dah marah....


Terus saya bawak kereta ke depan masjid Putra dari bangi....dekat jambatan opanjang tu tengok orang dating....saya tak keluar keter, hani jer keluar....jiwa kacau betil..rasa tertindas dan sayu sangat....


Masa ni dalam keter ada CD mariah carey terus pasang lagu maria carey yang mendayu2 dan lagi rasa lonely....bergenang air mata....pastu tengok orang berpasang2 dengan anak2 lagi sayu.....sedeyyyyyy


pastu turun gak..call miss sinar....lepaskan rasa sedih kat dia....dia ler yg melayan saya.....eh sebelum tu call anak tiri saya lepaskan geram pada dia hal ayah dia ni....dia nasihat suh sabar....maghrib sebelum tu saya ada suh hani call ayah dia tanya hal merc bila nak ambik....so hari ni along akan datang ambik...


tapi yg saya sedih langsung dia tak tanya khabar anak, hani jer tanya dia....tanya macamana kakak nak pergi penang....dia menjawab soalan jer...langsung tak prihatin...


Memang saya geram, lagi geram sebab dia macam takde perasaan...tu yg tambah sebak berkumpul malam tu...


Lepas sejam dua kat situ, tengok jam dah dekat 11 malam....tapi hati taknak balik lagi...


Terus keluarkan GPS, set jalan tuanku abdul rahman KL...so kaedahnya saya kesanalah malam tadi...ronda2 lepak dalam keter depan dataran merdeka tengok gelagat manusia...


Agak2 sejam saya chow balik...hani dah lama hanyut....lepas tol sungai besi mata tak larat nak bukan...terus tido dalma kereta, sedar2 jam 3 pagi...terus balik rumah..bawak slow jer.....sampai rumah jam 4 pagi.....sedih masih ada...tapi hidup kena terus juga!


Okay pagi ni ke kuantan lah kita...bawak sentra sebab tak jadik bawak waja lepas fikir banyak kali....tak hantar repair lagi sebeanrnya sebab dah call nissan servi centre isnin baru sesuai...

Mr



Wassalam

No comments: