Friday, December 17, 2010

Assalamualaikum w.b.



Sebagai menghargai


Menghormati


Dan tanda setia kasih pada saya


Dan paling utama sebagai tanda terima kasih


Kerana sedia melapangkan masa


Dan mata


Membaca luahan hati saya yg tak seberapa


Maka


Saya akan tulis dan teruskan blog ini


Walaupun nyatanya cerita biasa saja


Saya berterima kasih atas nasihat2 berguna pembaca blog ini


Sebab dalam kepala saya semasa memandu, semasa termenung


Kata2 tertulis dalam komen blog itulah


Yang berputar2 bermain2 dalam kepala


Yang kadang2 bagi saya kekuatan kata2 dlm komen tu


Jadi pemangkin untuk saya berfikir


Jauh kehadapan


Sungguhpun saya tak balas komen


Walaupun hati nak balas tapi ikut kata fikiran


Saya taknak balas dengan nada beremosi


Sebab rata2 komen tu saya nak blas jer kata


Ko boleh lah cakap camtu pasal ko xde kat tempat aku


Tapi saya ikut fikiran saya pasang kemas2 dlm otak


Setiap komen dan bila driving bila kat office anytime ada masa


Saya ingat semula komen tu menusuk betul dalam kalbu


Yang sedar semua komen tu ada kebenaran


Saya yang malas nak fikir


Dan sesekali cuba nak nafikan, defensive sngat


Hakikatnya semua komen2 tu betul belaka


So lepas sya fikir dan sya analisis


Barulah rasa macam tenang


Taknak fikir hal hidup bernadu ni sangat


Cuma saya nak teruskan hidup seadanya


Kalau ada suami tp xpernah nak sms


Tak pernh nak tanya dah makan @ sihat ker


Waima kau sms kosong pun takper


Maka apalah ertinya saya


Hina sangatkah saya


Takde langsung nilaikah saya


Dan ironinya kenapalah bodohnya saya bertahan sekian lama


Bila saya memandu saya selalu berfikir hal rumahtangga


Masa sibuk kerja tak sempat fikir maslah


Tapi masa keseorangan memang terasa sangat


Kalau fikir saya akan menangis


Semua pengalaman hidup 10 tahun ini berputar2


Dan saya rasa macam bazirlkan masa 10 thn untuk sesuatu yang saya kejar tetapi


Ia lari semakin jauh


Dan saya makin letih dan takde tenaga


Patut dah saya berhenti dan cuba kejar sesuatu yang lebih pasti


Dan saya pilih berhenti seketika mengejar sambil berfikir


Ok tu jer pagi ni taip dgn BB lg xtau broadband takleh connect letih agaknya si along seharian guna broadband


Mujur hari ni dah dpt kerja baru. Subuh2 saya sms ada duit tak. Dia jawab ada 3 ringgit


Haaaaiiiii susah pulak ada anak remaja lelaki ni kuat belanja


Hani bahagia di kg sebab sepupu dia yg saya akan jaga tu dah ada di kg


Satu saya akan bawab sini yg girl 3 tahun dan 1 lg sek kat sek kakak saya mengajar di kg


Setel 1 prob


Lepas ni selain hani saya akan ada cerita sisi lain pulak


Sebab dah dapat anak instant 3 tahun ni


Yey yey. Best jugak jalan2 nanti bawak 2 anak


Gi joging @ jalan taman pun dengan 2 anak


Dan saya boleh gi shopping beli baju budak pompun yg cantik2 semula


Dan pastinya makin penat sebab kena masak dan belanja makin besar pastinya!


WWassalam

4 comments:

Cool said...

bazir apa nya 10 thn.. tu semua pengalaman hidup kak..

MA said...

Betul cakap Jiji...at least 10 tahun. Ada orang tu sampai 20-30 tahun baru "tersedar" - last-last dirinya di "buang" begitu sahaja. Lagi haruu...

Kurang-kurang Salwa ada kerjaya dan masih boleh start all over again. Look at the positive side of things - insya Allah jadi pemangkin untuk hidup bahagia.

oren said...

chaiyok kak..

Mutiara said...

I know you have a good head on your shoulders! Sometime it needs to be jolted to get it straight again.
All the best. You got yourself on landasan keretaapi letrik yg bagus.