Wednesday, December 1, 2010

Minggu ini yang sibuk

Assalamualaikum w.b.t


Isnin dan selasa minggu ni ada bengkel di MACA jalan Duta


Bengkel Pengurusan Strategik Media untuk pengarah2 SPRM


kami di unit komunikasi Korporat kena jadi peserta cum urusetia


Dua hari yang penuh dan sibuk dan letih ulang alik KL-Putrajaya


Rabu-jumaat ni pulak kena attend meeting audit nilai di Corus Paradise PD


Jumaat tengahari ni abis dan cadang nak ke Penang ambik hani, dah nrancang dah dgn iza dia nak ikut...


Tup2 petang tadi pak hj cakap (sms) dia nak ke penang, hari jumaat tu


bawak kawan jemaah nak balik nikahkan anak buah


Pelik, suh balik putrajaya taknak


Balik penang bawak kawan jemaah nak pulak


double standard ni, eh bukan,ni berdouble2 standarnya


Pastu dia kata dia nak ambik hani sama


Sabtu siang dia akan bawak hani interview ke madrasah


tak pasti boleh masuk ker tak madrasah


kalau lulu interview dan capai tahap bolehlah masuk


kalau tak lulus masuklah sekolah Putrajaya semula


Sabtu malam balik putrajaya, pak hj hantar hani sini


Pastu saya kena balik kampung hantar hani pulak...


Terbatallah cadangan nak jalan2 ke penang dengan iza jumaat ni...


entahlah dengan kerja yang sibuk ni


Rasanya elok juga hani duk madrasah


seminggu sekali @ 2 minggu sekali saya akan ke penang


harap2 3 tahun dah jadik hafizahlah


darjah 6 masuk swasta ambik periksa


pastu masuklah sekolah mana2 aliran agama


dan dalam dada dah ada al quran...


harap2 satu2nya mutiara hati ami akan jadi penghuni syurga dan jadikan quran cara hidup


amie ayah tak rasa didikan macam tu


Cerai tangguh fikir sekejap, kena selesaikan isu hani dulu...


walau dalam hati rasa marah dan benci dan geram


tapi apapun hidup kena terus


cita2 dan hasrat utk lihat hani jadi hafizah secepat mungkin harapnya termakbul


ikut dia katanya dah sedia walau dalam hati saya sedih dan sayu


Dia hilang kasih sayang ami buat sementara


Tapi dia dapat kasih sayang dan perhatian ayah, umi, Uda, Shakirah, Zubair, Sofiyyah dan Kak chik...


hilang satu berganti 7 orang..walau mereka tetap tidak sama seperti saya


Harap masa melawat hani saya dapat luangkan masa berkualiti...


Dan benda ni pun akan bergantung juga pada keadaan


Kalau tak ok nanti saya fikir dan tukar ke madarsah area sini


Bilik ni ada 2 katil queen


sedih dan rasa sunyi sangat


sebab tido sorang2....jenguk luar ada swimming pool dan pantai yg lawa...kalau hani ada bolehlah bawak dia sama...mesti dia suka sangat


saya tak sukalah asyik kena meeting, kursus dan apa2 lagi sedangkan kerja saya kat office sangat banyak tak terkata


kalau kerja luar sah2 kerja bertimbun tunggu


dan paling menjadi ketidakselesaan adalah makan dan makan...dah depan mata terpaksalah makan yer dak


hari tu kat legend hotel dah makan sakan


Pastu dua hari kat MACA pun kursus boleh tahan makan ..sebab yg attend tu semua boss2maka makan pun hebatlah sebab ramai JUSA dan dato'2 belaka...


Ni dua hari makan lagi....


Mak, kakak dan abang ipar serta anak2 buah ada kat rumah saya along konvo hari ni


Tuan rumah subuh2 dah gerak ke PD....mujur juga saya mohon pada urusetia tak nak datang semalam, subuh2 tadi saya gerak dari rumah...yerlah semalam dari KL sampai dah malam tak larat oii nak ke PD....dari check in jam 2 semalam jam 2 tadi baru saya check in...


Meeting Audit nilai ni 10 orang jer, kalau tak datang sangatlah ketara...wakil unit saya...


tulah rasa macam saya jer apa2 kena jadik wakil...macam terikat dah saya ni macam2 komitmen....letihnya....


entry rencam jer tp nak report juga perkembangan diri saya.....bizi sediakan report utk buku laporan tahunan pulak ni...cowwww


Update:

kebetulan dah ada di PD ni tadi saya cek dua2 rumah, rumah homestay di Taman Seri Pinang batu 4 dan rumah Aza Taman Bayu Batu 8 teluk kemang.


Boring kat bilik mengadap Pc tambah pulak perut lapar, jam 11 saya keluar...dalam hati teringin nak makan steamboat yang jual dalam van tepi pantai tu...kat batu 4


So walaupun solo saya berjalan juga bawa hati yang sunyi, lepas menyiasat 2 bijik rumah saya beli burger pastu gi kedai bundle dan beli steamboat...puas hati!


Rumah homestay sah dah disewakan sebab dah ada motor dan langsir satu rumah dan bertukar wajah.


Family yang duduk saya rasa sebab ampaian baju dia banyak dan besar...


Rumah aza pulak tinggal bontang jer...saya mengendap dari celahan pagar rumah (pagar jenis rapat dan tinggi..parking lot kosong dan peti surat ada dua surat....


satu rumah bergelap so maknanya memang dah lama takde orang duduk...


Saya raa tiku lipas dan semuat yang duduk kot?


Kesimpulan : Sia2 saya laburkan dekat 10k renovate rumah, pasang 2 aircond dan siapkan semua peralatan dalam rumah tu...memang sia2


Mulai hari ni aku takkan bagi apa2 sumbangan pada kau hj sidek!


Dan azam saya, anak masuk madrasah lepas ni buar dia yang bayar...saya nak buat tak tau!


Kalau Uda dan syakirah dia boleh bayar, apasala hani dia nak suh saya bayar pulak..pepandailah kau!


Kalau dia tak bayar dialah malu pasal dia yang duduk dekat situ dan dia yang tiap2 minggu ziarah anak....


Kalau susah2 sangat nanti, saya gi ziarah sendiri jer bawak keter dari sini...


takpun ambik teksi turun di butterworth, ambik hani duduk hotel pastu bermalam semalam, esok hantar dia saya balik putrajaya....


Alaaa penang bukan asing pada saya, 4 tahun duduk penang....takat pusing2 pulau tu takde sesat baratnya...dulu naik motor jer round island tu...

Wassalam

5 comments:

oren said...

mmg kalo pusing, sampai ke pantai jek penang nih..tp byk gak pembangunan naik sana sini..hikhikhik...

kakLuna said...

kalo mai penang habaq le ye

Irfa said...

kdg2 terpikir jugak..m'sia dikenali sebagai negara ISLAM..
tp hantar anak sekolah aliran agama kena bayar sendiri..yuran lagi mahal dr sekolah biasa..macam anak dara saya tu,yurannya semput jugak membayar tapi sebab tahu mmg tak mampu nak ajar sendiri saya gagahkan juga hantar dia sekolah agama..sbg ibubapa mesti nak yg terbaik utk anak2..

Amir Syafiqah said...

Salwa, sibuk nya dgn kerja luar.. Takut saya dgr. Kalau saya mmg tak mampu la kerja luar selalu.Asyik teringat anak je. Tu la jadi kuli bawahan je..hehehe

Amir Syafiqah said...

Oh ye.. Teringat Penang, saya dok sana 8 tahun. (1998 - 2006). Mesti dah banyak yg berubah...