Sunday, December 12, 2010

from umbai with love

Assalamualaikum w.b.t


Saya di umbai



Pagi2 dah bersiaran ditemani kokokan ayam



Desiran angin dan suasana sejuk dan sunyi jer



Enak utk tidur bergolek2



Mggu ni sibuk mmg xde online ke blog sangat



Tapi masih ada cerita nak saya khabarkan



Ustazah madrasah penang dah called



Hani tak dapat masuk sebab ada peraturan baru paling min 9 thn



Lega juga saya sebab dlm hati mmg risau fikir nak tggalkan dia sana



Ada masa setahun lagi utk saya didik dan manjakan dia



Hani okay jer tapi ayah dia plak pujuk dia



Ajak duduk dan sekolah di penang



Ikut hati nak jer bagi



Tapi fikir balik kesian kat hani



Yerlah geram juga kan



Ada ayah tp macam takde ayah



7 tahun sayalah tanggung segala2nya



Kalau dia duduk dgn ayah biar ayah dia yg tanggung



Tapi masalahnya saya xnak menyusahkan aza



Hani pun yaknak peraturan aza buat dia tertekan



Sya yg tua ni pun tension apatah lagi hani



Aza kan macam perfectionist pastu nak cakap dia jer org dengar



Yg hani xtahan tu aza kuat bebel. Dan zubair kuat ngamuk



So biar jerlah hani disisi saya setahun lagi



Cuma xtau nak pindah sekolah ker tidak?



Nanti nak survey alamin abim memang dah penuh xde chance



Dia xnak sek presint 9 pulak tu saya pun xnak jauh dr presint 17



Ok tamat citer hani



Ni citer saya plak



Minggu ni 9 disember hari anti rasuah sedunia macam2 program kami buat



Salah satu majlis tandatangan ikrar perangi rasuah o masy peniaga depan PM



Banyak pengalaman handle sidang media bila PM ada ni



Dan catitan sejarah peribadi juga untuk saya kali ini



Sebab dalam sidang media tu saya bertindak sebagai pemula bicara


Macam chairman lah


Lepas PM duduk, KP duduk dan diapit oleh menteri JPM dan 5 pengerusi dewan perniagaan


Dan pohak media semua dah standby maka saya bagi intro dia


Intro dan kemudian persilakan YAB PM mulakan majlis



Kecik jer peranan dia tp permulaan bagi sya



Selama ni pengarah saya dato' k dgn boss 3 jer jd pengerusi dan mereka yg akan control sidang media spya xkeluar soalan yg tak diingini




Tiba2 kali ni boss 3 arahkan saya.



Saya yg jenis mmg xkisah ambil risiko (mujur luna bagi terma ni merujuk pd saya) sahut cabaran tu



Ok jer sebenarnya.



Eh banyak nak citer pengalaman minggu ni



Tp letihlah taip dgn BB jer ni



Malam yg konsert tu ada sapa2 tgk tak kat TV1 satu siaran langsung



Saya rasa okaylah jugak



Malam tu pun saya belajar sesuatu



Memang utk malam tu xpanggil reporter



Tapi ramailah pulak reporter datang sebab



Media ni ikut TPM



Mana2 event tpm diorang memang ada



Sudahnya media gaduh ngan petronas sebab usherer petronas xbagi media masuk bawak kamera



Saya deal dgn peg unit pro petronas



Ex reporter NTV7 mujur jugak saya kenal dgn dia nama dia azeman said


Dan banyak juga benda2 blh share cerita



Dan banyak media kami dah lepaskan masuk dgn kamera mereka



Tapi yg gaduh tu reporter TV3 diorang dtg lewat



Kat filharmonic kalau dah mula xblh masuk keluar sesuka hati





Sebab xnak ganggu pemuzik orkestra tu



Ada mas dia utk masuk dan keluar



So sdg say syok tgk konsert ada panggilan dr petronas dr luar



Kata kecoh ada pertelingkahan



Saya keluar tengok usherer petronas tgh bertekak dgn PRO pejabat TPM



Aduiaiii dua2 tgh tinggi suara



Saya cuba mencelah tapi tak dilayan tersepit



Usherer tu terlampau ikut buku tetap xbenarkan masuk



Yg pro tpm pulak emosi kata dia dah cakap dgn dato' shamsiah yg media boleh masuk



Maslahnya ushere tiu bg masuk tp kamera kena tinggal


Gila ker kamera ratus ribu nak tinggalkan



Sudahnya setel juga sebab boss pro petronas datang


Lega


Tapi sempat sound usherer tu takkan TPM datang u nak ikut peraturan sama


Actually takde apapun bawak kamera


Sebab kamera video takde pakai flash takde bunyi click



Lainlah steel camera



Itupun ramai ambil gambar malam tu



Ahhh letihlah buat tmpat high class macam tu



Tapi belajar somthing yg sgt berharga


Mana2 pun kalau xpanggil media kena standby juga trutama kalau ada VVIP



Oklah sekadar catatan utk dibaca di masa depan



Panjang dah catatan perjalanan kerjaya saya di blog ni



Dulu hal siasatan pastu terselit pendakwaan dan skrg hal korporat comm pulak



Lepas2 ni tak taulah skop kerja saya macamana pulak kan



Adiosssss


Wassalam

3 comments:

Mutiara said...

Sounds like you are enjoying your work. Keep it up!

oren said...

bagi saya, biarlah anak dengan kita..tak usah pikir sgt dendam pada bapak dia yg tak bertanggungjawab..hat tu, pandai2 lah dia menjawab depan Tuhan..

biar kita susah payah jaga anak, insyaAllah, ada keberkatan atas apa yg kita buat...

nih saya cakap berdasarkan pengalaman..

byk benda yg saya kena korbankan sekarang (in term of kerjaya, social life)

tapi serius, bila gi shopping sorang2, siap leh rasa sunyi sgt2..nak makan mekdi pun tak selera, sanggup bungkus mkn kat umah walopun perut lapor giler..

MA said...

Saya sokong pendapat Oren. Kalau kita ikhlas "berkorban" kerana anak2 , ganjaran dia sgt besar. Saya juga berckp melalui pengalaman dan saya dah melihat byk hikmah di luar jangkaan yg pada masa dahulu tersembunyi.

Susah senang biar lah anak membesar di tangan kita. Itukan amanah Tuhan.