Wednesday, December 22, 2010

Perkembangan semasa

Assalamualaikum w.b.t


Ntah lately ni sangat busy.


tak cukup kaki dan tangan


xtaulah nak cakap macamana


boss 1,2 dan 3 kan takde last week


Pastu boss 2 dah masuk minggu ni tup2 kena pulak gi kursus


Last week kan ada kes teog beng hock


tiga2 boss takde, memang menjengkelkan


sebab semua kena buat sendiri


dan boss pandai bagi arahan jer dari vienna


pastu ada kekurangan sana sini boss pandai marah jer thru telefon


bengang giler gue...


Siap tengking bagai


awak buat kerja camana ni salwa?


kan saya cakap bla bla...


tak dato', saya hanya call editor jer....saya pun xtau camana boleh bocor semua reporter tau



Okay sekarang saya nak awak batalkan ajer....


tapi dato', kita kena jaga rapport...sya dah call semua dah...


dah..batalkan ajer...awak kena tengok angle lain....


Bengang toksah cakaplah


Program jam 3, suh batal jam 2...


Ni semua penangan dato atas lagi


malas ahhh ank citer.


Boss kalau ada pendirian teguh dia akan pertahankan tindakan dia


bagi justifikasi


saya dah implementtapi kena cucuk sikit goyah


Ingatlah kalau jadi boss teruskan A..kalau dari awal kita dah kata a


As long asa kita tau yang A tu bagus


Ni saya rasa tak sabar nak cakap dengan boss


Dato' jangan bagi saya keliru


Dato' dah bagi arahan macamni tetiba last minute dato' ubah...


yang nak jawab saya yang deal dengan orang luar pun saya!


Be fair lah dato'


Tapi dato' pulak balik vienna terus gi hong kong bercuti pulak!


hancur harapan nak luah perasaan


naik2 cuti dato' dah tukar jadi pengarah bahagian


boss kami 'mungkin' akan panggil orang luar sebab post ketua unit korporat comm adalah open post


merasalah dapat boss dari luar, dengarnya editor kanan dari salah satu online paper alternatif terkemuka....



Tapi takper, life must go on


Minggu ni boss 3 dah balik dari paris, boss 2 gi kursus pulak.


Ada banyak perkara juga minggu ni


ada beberapa interview diatur.


tadi essi interview dengan radio RTM.


25 disember nanti keluar suara saya insyaallah di radio 1 cakap pasal usaha2 pencegahan rasuah oleh SPRM....kelakar pulak rasanya!


Jumaat ni ada sessi interview TKP 1 dengan TV3


untuk siaran buletin utama 25 disember


tau2 jerlah hari cuti umum kan tak banyak story


so siap2lah mereka standby story


dan minggu lepas serta minggu ni asyik muka saya kena attend meeting


meeting pengarah2 pun saya kena masuk


satu peningkatan juga sebab tau2 jerlah pengarah gred jusa dan 54 kebanyakannya


saya ni gred berapa jer...maklumlah kami pun unit bawah pejabat KP jer


yang penting, saya ada keyakinan bercakap depan orang2 besar ni


Minggu ni meeting lagi, pembangunan pejabat baru dan pertambahan perjawatan


nak buat camana....dah semua boss takde


banyak belajar sepanjang 2/3 minggu ni


belajar buat decision, belajar agihkan tugas pada orang bawahan


dan macam2 belajar lagi


Dan paling tak suka melayan panggilan wartwan


sekarang bukan local punya reporter jer malah reuters yg menyampahnya


diorang ni base kat singapore


kalau tanya kita bukan nak elok2 memang jenis provokasi jer


Kita cakap no i cannot give u any comment at this moment


Balik2 dia cakap....no i have dateline very soon.....i just want to confirm bla bla...whether....bla2...


dah cakap no i'm not the spokeperson, you can refer to our official website....from our press stetement...


tapi jenis suka nak provokasi dan nak korek macam2 berkali2 call tak paham2 bahasa



kalau local punya paper sah2 dari malaysia kini malaysia insider....tak pernah putus asa nak dapat story!


sangat membebani perasaan..eventho saya dan miss sinar serta miss yip berpengalaman jadi reporter tapi dah masuk line korp comm ni terpaksa buat2 tak faham dengan kehendak reporter


dan minggu depan konon nak ambik cuti


tapi tak dapatlah jawabnya sebab saya jadi desk officer utk dua kunjungan hormat


satu dari APSA ntah bih kurang persatuan kawalana keselamatan asian


Dan satu lagi timbalan duta negara nigeria...


sangat2 balajar lah duduk kat unit ni...


masa pun sangat cemburu


Tetapi ada sesuatu berlaku dipajabat yang buat saya rasa jengkel sangat


berhubung dengan miss conquer


Dia datang pejabat sesuka hati tok nenek mak ayah dia jer


Tak faham sungguh...


tadi dia datang jam 3.30? gila apakah?


Masa minggu pertama naik lepas cuti sebulan kawin dia tak datang sebelah petang sekejap jer


masalahnya saya kalau nak cakap ada 3 boss atas saya


taknaklah nampak saya gila kuasa


Ada beberapa kali dia datang lewat saya sm dan call dia tak jawab


Last week dia ada meeting di dbkl jam 3 petang dari pagi langsung xmasuk office, apakah?


kalau saya bagitau boss atas saya, saya rasa bimbang apakah nanti dikatakan saya bias atau nampak macam saya cemburu


ebab miss conquer memang bagus dan teliti buat kerja cuma masalah kehadiran dia teruk


suka2 masuk lewat, adakah dia bermasalah bangun tido


Atau lepas kawin ni terlajak tido malam tak cukup tido?


sangat pelik kalau orang boleh ebrkeliaran dalam waktu kerja tanpa rasa bersalah?


dah 10 tahun kerja saya takde kebaranian nak buat begitu


Terfikir macamana miss conquer boleh berani sangat


Adakah mak dia bekas CC di SPRM pahang maka dia rasa dia okay langgar peraturan sebab dia tau takkan kemana kalau setakat buat kesalahan kecil macam tu



entahlah....kalau saya jadik boss saya rasa mau anak2 buah yang datang lewat,
kena bambu dengan saya!



Wassalam

1 comment:

MOKCIK AZWA said...

Salwa,

dua2 saya baca...hehhee..tapi nak tinggal komen kat sini..

pasal meeting dgn hod2 tu...akak pernah kena uuu...boss tak nak gi attend meeting tu..mokcik la jadi mangsa. mujur dari state lain ada yg sewaktu dgn mokcik...sudahnya kan masa nak mula meeting Tan Sri perasankan kami ni..

Lepas tu kan dia tanya sorang2..

"who are you?"
"Where's your YB?" (Di state boss kita dipanggil YB)
"What grade are you?"
"Go out!"

Kami2 yg mewakili boss masing2..melangut duduk kat luar bilik mesyuarat selama lebih 3 jam! Mesy. abis jam 10 malam huhuhu...

Tapi yang bagusnya...kita dah ada pengalaman berdepan dgn hod2 dan depa pun kenal kita..