Saturday, December 18, 2010

Nur Ruqayyah

Assalamualaikum w.b.t


Sekali lagi bersiaran dari kh


Saya balik juga minggu ni walaupun minggu depan nak balik juga


Sebab saya nak tengok 2 anak saudara yg mak dia nak letak kat kg tu


Mohd farouq iqbal dan nur ruqayyah nama 2 beradik tu


Yg farouq tu dah pernah tengok masa umur dia setahun


Cuma yg girl (yaya) tu baru nak tengok


So malam tadi dah jumpa dah keduanya


Saya focus pd yaya jer sebab saya akan jaga yaya ni utk setahun


Mula2 jumpa tu fisrt impression saya pada dia adalah rasa kesian


Sebab?


Nampak sangat macam xcukup makan


Macam kemaruk


Dia peluk balang biskut tak lepas


Walhal yg ada adalah sisa biskut yg dah pecah2


Bila saya balik bawa muffin dan bagi pada hani


dia nampak terus tadah tangan cepat2 kat hani


Lepas tu terus dgn lahapnya makan


Habis muffin terus peluk balang biskut bawa ke sofa pulak


Smbung makan sisa biskut


Aduhaiii kesian sungguh


Memang nampak kurang makan


Walhal kakak saya cakap baru lepas makan nasi


Saya agaklah sebab hidup susah jadi sentiasa tak cukup makan


Kesian kat budak dua beradik ni


Yaya ni comel tau keletah pulak tu


Pastu dengar cakap


Bila saya tengok dia macam kebulur peluk balang sikut sana sini


Saya suruh letak terus dia letak


Pastu nak tido senang jer


Suruh jer pergi kat sesapa terus dia oergi


Bagi satu bantal hisap jari dan bagi kain terus diam


Yerlah orang susah memang tak banyak cerita agaknya


Tak macam hani banyak songel


Dan hani dah terserlah dah sifat cemburu dia


Tak macam dijanjikan sebelum ni


Konon nak jaga adik nak mandikan adik


Adik dah depan mata baru dia rasa terancam


Tapi xper bagi masa lagi


So next week balik lagi ambil hani dan yaya pulak


Okay, nanti saya upload gambar diorang bila balik putrajaya


Wassalam

2 comments:

kakLuna said...

semoga kehadiran ruqayyah bg sinar kebahagiaan baru pd akak.


Dari Abu Hurairah ra berkata, bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, 'Barangsiapa menghilangkan kesulitan seorang mukmin di dunia, maka Allah akan melepaskan kesulitannya pada hari kiamat. Barangsiapa memudahkan orang yang tengah dilanda kesulitan, maka Allah akan memudahkannya di dunia dan di akhirat. Barangsiapa menutupi aib seorang muslim, maka Allah akan menutupi aibnya di dunia dan akhirat. Dan Allah akan menolong hamba-Nya selama hamba itu menolong saudaranya. Dan barang siapa yang menempuh suatu jalan dalam rangka mencari ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju surga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah satu rumah Allah, membaca kitab Allah dan mempelajarinya bersama-sama, kecuali ketentraman akan turun kepada mereka, rahmat akan memenuhi mereka, malaikat menaungi mereka, dan Allah memuji mereka di hadapan makhkluk yang berada di sisi-Nya. Barangsiapa yang terlambat amalnya, maka nasabnya tidak akan mempercepat (nasibnya)” (HR. Muslim)

Hanisumayyah said...

Terima kaih atas hadis ni...dalam maknaknya pada akak...