Wednesday, December 22, 2010

seketika bersama pak hj....

Assalamualaikum w.b.t



Tajuk tu ada yang meluat agaknya?


Apakan daya, nak juga saya catatkan di sini


kalau taknak baca, kat bawah ada entry baru jugak yer...baca yang tu jerlah okay?


hari isnin pagi tu, tiba2 pak hj ada sms saya, bunyinya begini....


"Di paya jaras ada madrasah abi dah hubongi, dia sedia terima, bagus kalau Hani belajar sini dulu"


saya pun balas


"Bila pulak tukar 'abi' ni? Tengokler dulu, 'abi' gi ler survey.


'Abi' jawab;


"Malam nanti gi yuran 170, pendaftaran 170"


Saya jawab balik,


"Bawakler 'umi' ni nak gak tengok


Abi jawab lagi


"Malam ni boleh datang damansara permai"


Gituler perbualan via sms kami


Malam tu lepas maghrib saya pun bertolak seorang diri ke Damansara


Dengan tak tau jalan.....hanya berbekalkan GPS ajer


Malah nak keluar putrajaya ke lebuhraya LDP pun blur


Pernah lalu sekali dua tapi orang lain drive memang tak ambik port langsung!


So dengan GPS segalanya boleh...yeyyyyyy


Makanya selepas drive dalam keadaan hujan maha lebat dan jalan maha jammed tak juga sampai2 dan tak nampak batang hidung signboard damansara pun


maklumler orang blur...memang cuak jer, awat tak nampak2 perkataan damansara nih?


Dahlah sesat barat, sungguh ada GPS tapi dalam keadaan hujan maha lebat kereta pulak bersusun, dengan manual pulak tu, tak boleh nak set semula GPS


Memang kebarangkalian termasuk ke lorong atau simpang lain sangat tinggi


GPS murah.... mencabar juga kadang tu....nampak macam suh belok simpang ni tapi sebenarnya simpang lain...kadang awal sangat belok kalau dah dekat2 sangat dan banyak simpang siur serta jalan bertingkat2....


so tersesatlah jugak tersalah masuk simpang kat satu jalan bertingkat dan banyak simpang tu siap dengan flyover ntah tak taulah kat mana tu...agak2 lepas jusco puchong kot, gituler



Terpaksa telefon talian hayat..ntah tak tau kenapa hati taknak telefon pak hj


telefon my best friend jer....dengan dia lagi senang bicara, dan senang faham


dan saya on the right track...no hal..just straight jer laluan sedia ada...


lebihs ejamlah jugak perjalanan tu...


Dah sampai tu kena set smula dan akhirnya jumpa jugak pak hj....


tak macam jumpa suami yang lama tak jumpa..macam kosong jer rasa


Kebetulan pulak masa tu hujan kan...


Saya cuba lah jugak bergurau, sajer nak bangkitkan perasaan cinta pad suami


Kalaulah perasaan tu masih ada


Saya raba2 dia...dalam hujan dan dengan tangan sebelah tu...nak tengok respond dia dan respond diri sendiri


Dia kata dah...dah..kan hujan tu....


Saya kata, eh hujanlah best....dia senyum jer



Dalam hati saya, hihshhkkk...sama2 kami dua2 ni macam takde perasaan dah!



Tapi takper....saya teruskan ajer perjalanan ke paya jaras nak tengok madrasah tu...


Gitu gini lepas tengok dan borak2 dengan ustazah maka dapatlah segala info saya nak, nanti saya cerita kat entry lain



sebab entry ni saya nak fokus pada citer kami suami isteri jer



balik tu, macam biasa, macam yang dia balik dari penang hari tu dia nak saya hantar dia terus ke surau di damansara permai tu...


masa tu dah jam 11 lebih...


saya memang ngantuk giler...plus dengan letih driving berterusan ari lepas maghrib...


Kan hujan dan jammed memang berganda letih plus carik lokasi pak hj tunggu tu makan masa jugak



so saya cakap kat dia saya ngantuk dan letih


Saya ajak dia balik rumah putrajaya jer


takmo pulak dah....satu kerja saya nak hantar dia semula



dan saya nak drive sorang balik putrajaya tengah2 malam buta tu! dlm renyai2



Saya cakap balik putrajaya jerlah....dia tanya abis tu macamana dia nak balik damansara, sapa nak hantar


Saya jawab, balik naik kembara jerlah...


pastu gitu gini baru dia setuju....


Baliklah kami ke putrajaya


tapi perut adalah lapar, kami singgah di presint 15 minum dan makan larut malam


Apa saya nak citer ni, mata saya mengantuk yang amat sangat sampai ada beberapa kali saya terlayang seketika macam tertidur....


Saya tak cakap dengan pak hj...saya cakap saya ngantuk sangat jer...


dengan harapan dia akan ambil apa2 tindakan bagi menyegarkan mata saya


Tapi non ado...terfikirlak nyesal beli manual tapi nasi dah jadi bubur xguna nak nyesal..kalo tak boleh suh dia bawak,kan


Sudahnya saya terpkasa hulur tapak tangan dan cakap, urutkan tangan saya, ngantuk sangatlah....


Dengan sebelah tangan dia urut jugaklah tapi bukan urut dia picit2 tapak tangan saya sampai rasa sakit sangat dan tersegar lah jugak



Ingatkan dari tapak tangan menjangkit ker nak urut apa2 bahagian lain macam dulu2


kami adalah pasangan yang sangat ceria meraba2 dalam kereta dari dulu lagi


Cuma lepas dah OKU saya jerlah yang aktif...tapi since saya drive saya rasa no hal kalau dia nak sekadar picit2 lengan saya ker...sebab memang ngantuk giler...bawak kereta pun seakan2 melelong....


tapi harapan meleset jerlah...dan saya pun tak rasa sakit ati sangat cuma rasa perhubungan kami ni dah tahap takleh perbaiki lagi kot....


malam tu sampai rumah, boleh dia cakap dia nak tido sejam jer pastu nak balik ke damansara...sebab takut jalan jam dan tersesat...


saya tanya nak bangun pukul berapa..katanya jam 3.30 dia nak balik



Aduaiiii sampai rumah pun dah jam 1 lebih


Apa jer yang sempat buat....


baru bercita2 nak tanam rasa cinta


nak belajar mengasihi suami semula...memang takde ruang lah


so saya ingat dia akan terlelap juga...lepas dia mandi dalam lebih kurang jam 3 agaknya saya terbuka mata


sebab saya terlelap...saya tengok dia dah siap mandi dan berpakaian duduk menyandar tepi dinding


kan kami tido atas toto jer takde katil bagai


Dia duduk menyandar sambil memandang saya tidur....dalam samar cahaya lampu luar


Saya tak tau apa bermain dalam fikiran dia sambil main tongkat sambil perhati saya


So saya pun bangun sebab saya tau dia dah siap nak balik ke damansara


Sebab kunci kereta kembara dalam sentra


Maka saya kena turun juga ambil kunci kembara sebab sentra saya parking jauh memang dia tak larat lah nak jalan jauh


kembara pulak parking kat luar, sentra kat basement


maka saya hantar kunci kembara kepada dia....jauh juga jalannya


Katanya minggu depan habis keluar 40 hari...sekejapnya saya rasa


lepas dia habis keluar saya tak tanya dia balik penang terus atau


balik rumah saya


saya dah tak kisah, mana2 dia nak balik sukaati dialah


No more pain!


so, hal hani masuk madrasah hanya akan ditentukan kemudian...


Sebab nak bawa hani ke paya jaras tengok madrasah tu dulu...


hani taknak tapi bila saya bagitau kat situ banyak kucing automatik dia nak pulak


Dia kan pencinta kucing tegar! sian dia asbab kucing sanggup masuk madrasah jauh dari ami


w.pun saya dah bagitau boleh jumpa dua minggu sekali


dan boleh call seminggu sekali jer


tapi xtaulah...siang tadi saya suh dia sms ayah dia bincang semula, tak taulah dia bincang ker tidak dengan ayah dia


Harap2 win-win situation lah


saya prefer madrasah sungai merab ni....ulang alik hari2..pak hj lak nak yang full time duk madrasah....


lagipun boringlah hani takde tapi yaya jer ada..anak orang disusukan anak sendiri mati kelaparan....



Wassalam

5 comments:

MOKCIK AZWA said...

Alahai...ingatkan boleh la ada adegan 'quickie' untuk memanaskan rasa cinta...hahaha

Kalau saya, saya pilih tahfiz kat Sg. Merab tu Salwa...dekat dengan kita. Akak tak berapa setuju hantar anak2 dok sendiri daripada mak bapa masa umur macam Hani ni...akak dah tengok perbezaan sikap anak2 yg dah terbiasa dok sendiri berbanding yg dok dgn mak bapa at least sampai umur 18 tahun..

Apa pun..all the best in your future undertaking..

Irfa said...

hehe..belum komen dah gelak..
kelakar je ayat2 kak wa psl raba2 ni..aduh!tersngatlah open akak ku ini

sama cam kak azwa..kat sg merab tu dekat sikit kan?

kami cuma bagi pendapat je..

Cool said...

lol lebi suka tau perkembangan akak dengan pak hj..

bg saya elok laa kalo ada peluang berbaik.. kadang bila hati tgh panas mmg rasa mls nak layan.. tp lama lama sejuk jugak kita...

cuma pak hj tu laa.. hish... kita dah lower down kita punya pride.. takmo bertindak..

takpe cuba lagi!

kakLuna said...

dah takde 'cas elektrik' ek?

Zareda Norman said...

kalau dah ada rasa nak berbaik tu, wpun tak ada cas elektrik dah, cubalah lagi sampai berjaya.

dan bab hani tu kak zar pun setuju dengan azwa. kesian kat anak sebab terpisah kasih sayang dalam usia muda sgt lg. tapi kak zar fikir salwa mes ada reason yang kukuh kan kenapa buat keputusan besar tu.