Friday, February 10, 2012

Macamana nak upload gambar dari Ipad?

Assalamualaikum w.b.t


Dah lah bengang dengan touch screen yg saya rasa melewatkan kadar taipan saya

Pastu nak masukkan gambar tak reti, eh tak boleh pulak

Dalam ipad ni banyak gambar rumah, progress rumah sebenarnya

Saya nak lah ambil dan letak ikut kronologi

Best jugak kalau dapat letak

At least sapa yg baca senang gambarkan

Abeh tu xaktif dekat icon image tu

Camno nak import gambarnya....

Kena plak buka lappy...tapi gambar rumah takdelah pulak

Camana nak transfer gambar dari ipad ke lappy?

Sudah..masalah negara...

Diorang cakap kalau samsung galaxy tab boleh cucuk pen drive

Tak,an dah ada ipad nak beli samsung plak

Tapi tula kan ipad ni memang betul2 untuk baca dan applikasi lain jerlah

Nak buat kerja2 macam saya ni editing, grafik apa semua tu memang susahlah

Kalau nak baca sana sini senanglah

Tapi pun masih susah jugak sebab ipad 2 ni macam ta baoer user friendly

Ni pandangan orang ukan IT lah macam saya ni

Macam saya ni baca paper secara online, bukan yg online biasa tu

Saya baca yg sebijik macam paper biasa tu

Guna e browse

So agak susah juga

So nampaknya nak kena patan balik guna lappy jugaklah nampaknya....

Bukan ta bersyukur ada ipad, syukur sangat

Sekarang sambil makan, sambil tggu traffic light merah sempat gak baca2 email

Tapi selalu baca thru blackberry jer

Rasanya blackberry lagi user friendly

Cuma display dia kecik

Saya setakat masuk meeting, ambik nota apa2 yg jenis short tu

Memang blackberry sahaja

Budak2 saya kat court or event mana2 memang saya suruh buat story gna BB jer

Then saya edit dalam email ipad atau bb hatta saya ka maa pun

Memang sangat2 krg guna pen utk menulis dah sekarang

Masuk meeting saya jus bawak ipad takpun dengan bb pun jadik

Malas nak bawak buku2 dah...

Boss baru ni mula2 hari tu dia pelik tengok saya asyik belek bb jer

Dia ingat kot saya ber sms ker apa ker

Pastu dia tanya, apa kau buat tu salwa

Bila saya tunjuk baru dia terkejt...lah senangnya korang ni,

Then sapa2 yg catit tu terus email @ copy paste kat group bbm

Senang sangat zaman ni

Kau nak dengan tanak buat kerja jer...

Eh, balik2 citer hal kerja jer....

Oy yer...Modd berblog dah datang so bersedia dengan sau entry sehari

Bila mood sudah kelaut tercampak, maka saya memang lupa pd blog

Sekarang sampai takde cerita nak diceritakan

Oh yer, semalam dah booking tiket air asia untuk ke kb

Pergi 8 mac balik 10 mac

Tiket promo, RM53 on way, all in RM 169 dengan tax, pick a seat...bolehlah....

Dari naik bas sampai bengkak kaki saya hari tu

Saya ni takdelah pakar sangat naik flight sorang2 ni

Tapi tulah first time booking online secara sendiri

Pernah tengok pak hj booking, so semalam tetiba teringat terus buka AA

Sapa yg tau saya, kan tau saya ni jenis nak buat pastu redah jer

Semalam macam tulah, bukan laman web AA ta dirancang terus booking jer

Dari try and error jadi real

Suker sangat

Rasanya ni kali ke berapa naik flight dah tak terbilang dah...

Naik kali pertama secara berseorangan kali ketiga kot

Pertama dulu ke penang, kursus bina negara

Pastu ke JB, bawak kes di mah sesyen JB

Kali ni ke KB

Beza kali ni sebab. Aik kat LCCT

Tapi dah dua kali ke LCCT masa ke hong kong so takde masalah dah...

Saya suka cabaran, so no hal....

Tinggalkan kereta kat putrajaya sentral, pastu transit kat nilai, naik bas ke lcct

Sampai sana nanti cariklah teksi terus ke hotel di KB

Esoknya tengok hani

Nanti april kot baru ambik hani, na bawak dia nak flight jugak

Dia dah terlupa rasa naik flight, sebab naik dulu gi kuching dia umur 3 tahun

Tak ingat dah...

Lepas ni saya nak bawa dia jalan2 ke indonesia dulu....

Nak jalan berdua jer....

Mesti best...

Saya jalan bukan jenis shopping sana sini

Saya tak suka jalan ke sau tempat ntuk kali pertama tu khusus untuk shopping

Saya jalan betul2 untuk jalan, menikmai alam dan keadaan masyarakat di sana

Tu sebab saya tak sesuai jalan dengan orang atau group

Sebab nanti kehendak berbeza, saya menderita

Hani lagilah memang anti shopping ni....

So kita pergi berdua sahaja tu langkah terbaik

Lepas tu next trip nak ke hong kong, disneyland

Kalau dia berjaya hafal quran ( nanti saya tetapkanlah juz nya)

Saya akan hadiahkan dia jalan2 ke disney,and hong kong

Ada masa lagi nak kumpul dana.....

Heheeee...sungguh best berangan2.....

Lagi best kalau berangan ada suami yg menemank sessi jalan2 ni

Bab jalan, sangat best jalan dengan pak hj..serius..

Semua dia buat, saya enjoy sahaja....

Tapi tu semua kenangan..

Kalau dapat suami lagi, saya berdoa ciri tertentu pak hj tu mesti ada dalam diri orang tu

Wah...berangan lagi.....free katanya...

Wassalam

7 comments:

Irfa said...

emm suka dengar perancangan jalan2 akak n hani..mesti seronok kan.

dr kl sentral ada bas terus ke lcct

atau pun

park keta kat putrajaya dan turun kat klia terminal dan ambik bas ke lcct pun boleh juga

lagi senang naik taxi terus ke lcct.hehe

Zareda Norman said...

perancangan penting.. plan baik baik.. sure hani seronok nak ke disneyland tu

MA said...

1. Parking aje terus kat LCCT tu...tgk rates dia kat sini http://lcct.klia.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=30

2. To upload gambar from ipad - I found this solution (btw I tak suka use ipad to blog sbb leceh) -
"on your blog, click settings and choose the email&mobile option.
at the bottom theres an email posting address.remember the add(fill in the space given)

now from your ipad, go to the photo you want to post then email it to that email address.
your email will post immediately if you opt the settings - Publish emails immediately
your email will be saved in draft if you opt the settings - Save emails as draft posts"

3. Nak transfer gambar from ipad to lappy and vice versa, kena sync melalui itunes (guna wayar putih tu).

Hanisumayyah said...

Ya allah...tak pernah perasan wayar putih tu boleh cucuk kat pc....adoi, lembapnya....apasal tak perasan kat plug tu boleh tarik wayar tu dan cucuk ke pc....adoiiii....mali..malu..malu....hahahaha

Btw tq MA....sigh....kalau dah bkn it background tu bnda depan mata ada pun kata takde......hahaaaa

MA said...

No worries - kita semua belajar dari pengalaman... Nak senang, cuba google aje apa masalah kita dgn Apple devices ni, semua ada solution esp dalam Youtube. I pun godek2 mendalah ni thru Youtube tutorial, if you notice Apple device mmg tak de bagi manual pun. Semuanya online tutorial...

Lagi satu - go through all the menu dalam Settings and try satu per satu..

MOKCIK AZWA said...

Salwa,

Di Bandung pun sudah ada Trans World.. ala ala Disney world..pasti seronok bawa Hani ke situ. Saya pun first time pergi, suka tengok scenery, shopping setakat untuk buah tangan (ye la dah sampai takkan tak bawa balik apa2 kan hehehe).

dayangbest said...

akak,

download apps Blogger dari appstore
bleh add gambar direct dari ipad