Sunday, February 19, 2012

Prudential

Assalamualaikum w.b.t

Semangat nak berjaya jer tak cukup

Semangat tu kena diiringi sama oleh unsur lain

Emosi, jasmani, rohani dan spiritual

Saya joint prudential asalnya bukan sebab satu unsur di atas pun

Tapi semata-mata rasa kasihan dengan en joe

Agensi manager saya tulah, yg saya kenal dr 2006, blog reader saya nilah, sama macam anda semua juga...

Kasihan sebab dia tak putus asa ajak itu ini dari 2006 lagi

Sampailah saya ambil exam, lulus dan akhirnya ada kod number agent sekarang ni

Sampailah sekarang saya dah ada semangat

Semangat yang didorong bila melihat kejayaan orang lain

Semangat bila melihat ramai orang dapat dibantu saat2 mereka perlukan bantuan

Berdasarkan kes-kes sakit/kemalangan yang di claim oleh client ejen lain bwh en joe

Saya tau dan dapat lihat pentingnya persediaan sebelum malang menimpa kita

Sementelah orang kita memang sangat kurang saving nya utk kecemasan

Dari kelas-kelas yang saya hadiri setiap rabu malam di bangi dan sabtu pagi di shah alam

Banyak cerita dan ilmu baru, yg saya rasa perlu share dengan anda semua

Balik citer pasal semangat tadi

Semangat boleh datang dan boleh pergi

Macam-macam faktor penentu semangat untuk turun dan naik

Itulah yang jadi pada saya, mula2 semangat sangat, pastu semangat hilang....

Saya jenis kalau buat sesuatu tu (yang saya minat) memang saya sungguh-sungguh

Kalau saya rasa saya tak mampu buat sungguh-sungguh automatik semangat saya akan jadi lemah

Macam tu lah jadinya dengan prudential ni, tiba2 hilang semangat

Saya berusaha dan bersemangat mula2 nya sebab saya rasa saya boleh maju

Terutama lepas dapat boss baru di unit saya ni

Untuk tahun 2012 ni, saya jangkakan beban tugas saya akan menyusut pastinya

Rupanya tak...langsung tak menyusut, brtambah2 lagi

Makanya, bila mencuba dan mencuba pastu rasa masa takde maka semangat mula terbang

Keinginan mula menyusut

Dan saya rasa saya tak berupaya, takde daya

paling buat saya gusar adalah harapan en joe

Memang dia yang kuat bagi semangat

Memang dia yang banyak bagi dorongan

Makasaya rasa bersalah kalau saya hampakan harapan dia

Sebelum itu berlaku, saya fikir baik saya undur diri

Kadang saya rasa macam saya beri harapan palsu

Maka sya pun bbm dia ( en jo)

Saya kata, "en joe salah pilih orang ni, saya takmampu sebenarnya...

Saya dah takde daya, letih saya taknak bagi en joe harapan palsu

Saya hanya tunjuk yang saya boleh, sebenarnya saya memang tak mampu

Saya rasa amat letih dan saya memang tak berdaya nak kejar semua benda satu masa

Saya kata lagi, isnin- jumaat memang saya tak boleh nak selitkan langsung pasal prudential

Saya ada customer dah tu nak urus diorang saya tak mampu

Sebab saya takde masa yang cukup

Bayangkan hampir setiap hari bekerja saya pulang selepas maghrib

Balik tu badan memang amat letih yg teramat

Otak rasa tak boleh nak dijana dah, hanya nak rehat jer

Jam 9 pun mulut saya dah menguap-nguap

Malahan ke kelas rabu malam tu, kejap2 saya menguap, asyik kena tegur dgn penceramah

Maka saya cakap kat en joe, cukuplah, saya tak nak hampakan dia..

Tapi en joe seperti yang dkenali bukan seorang yang mudah berputus asa

Saya cuba tarik diri, lagi dia tarik saya hampiri dia

Tarik serapat mungkin untuk ikut jejak dia yang berjaya

Saya serba salah, saya sekarang tak boleh bergantung pd semangat semata- mata dah

Saya kena masukkan faktor keinginan, kesungguhan, tak kenal erti kalah

Tak perlu menoleh ke belakang langsung

Walau pun hidup saya sangat packed sekarang ni, saya kena tempuh juga untuk berjaya

Saya dah ada beberapa customer ni, nak submit kes jer tak sempat, ni senarainya

Yang nak ambil medical card - yazid, azizi

Yang nak ambil pru bsn ummah -salwa ( kakak ipar ), saya, hani, anna, laila, norwandi, hasimah

Yang nak ambik investment - azmi

Allah mudahkan saya sebenarnya, saya cuma kena kerja Kuat lagi

Saya kena korbankan sabtu ahad saya, kalau orang berehat sabtu ahad, saya kena kerja

Itu jer, takkan nak berjaya tak buat apa-apa kan?

Dikesempatan ni saya nak bagitau satu produk namanya PruBsn ummah

Polisi ni adalah berbentuk saving + protection

Satu polisi yang memberi jaminan untuk anda megerjakan haji

Konsep asas simpanannya sama dengan tabung haji tetapi bezanya ia beri perli dungan dan saving pada masa sama

Katalah kita simpan di tabung haji, bila duit kita cukup sahaja baru kita boleh ke mekah kan?

Dan kalau apa- apa berlaku pada kita bila duit kita dah cukup atau semasa proses mencukupkan duit tu, takde jaminan yang kita akan dapat mengerjakan haji kan?

Tetapi dengan prubsnummah, jika berlaku apa-apa pada kita, samaada dalam tempoh simpanan atau selepas simpanan cukup

Contohnya kita sakit, hilang upaya kekal,atau kematian(minta dijauhkan sebelum ke mekah lah ) maka pru bsn akan mengupah badal haji untuk kita

Malah pru bsn akan memberi wang khairat kematian, manfaat hilang upaya

Juga jika simpanan kita telah cukup, dan kita hendak mengerjakan haji, pru bsn akan memberi tambahan RM2,000 bagi perbelanjaan tambahan kita di mekah

Selan itu, simpanan kita di pru bsn ini juga tidak boleh dikeluarkan sewenwng-wenangnya

Ia hanya boleh dikeluarkan atas dua sebab sahaja, iaitu umrah dan haji

Itupun dengan bukti surat samaada dari tabung haji atau agent yang membawa kita mengerjakan umrah

Jadi, bila kita ambil polisi ni, jaminan haji pasti ada, samaada kita hidup atau mati, sihat atau sakit

Dan pastinga semua kelebihan yang ada ini tidak ditawarkan oleh Tabung haji

Malahan bila seseorang dah meninggal dunia, ia mengambil proses yang lama pula untuk keluarkan wang berkenaan untuk dicairkan

Adakalanya kena melalui amanah raya pula

Melalui pru bsn ia mudah dicairkan hanya dengan menggunakan nama waris yang dinamakan dalam polisi berkenaan

Tu sebab saya dan hani walaupun kami berdua dah tolak secara bulanan gaji saya, saya ambil juga polisi ni bulan ni

Untuk mak saya pun rasa nak ambil, tapi mak saya dah lebih 60, tak bolehlah ambil

Paling tidak saya boleh kerjakan umrah berdua dengan hani bila cukup duit tu, saya dah beh buat kiraan dah,, sebab duit tu macamanapun tak boleh dikeluarkan.....so senang nak buat kira2

Saya rasa sapa tak ambil polisi ni rugi, sebab takkan sebagai orang islam kita takde keinginan nak kerjakan hami kan?

Dan simpanan melalui pru bsn ini untuk saving+ protection boleh dibuat serendah RM50

Dan jika anda rasa saving dah cukup, anda nak surrender, bolehlah keluarkan semula wang tersebut sebanyak mana simpanan yang dah dibuat tu

Kardah simpanan prubsn ummah ni boleh dibuat secara auto debit ( dari bank anda) atau melalui potongan kad kredit sahaja)

Itu ajer

Jika berminat (cewaaah), nak close presentation dah ni.....hubungilah puan salwa muharam,
019 6996901, saya akan ke tempat anda dengan bersemangatnya untuk terangkan lebih lanjut lagi polisi ni

Dengan hanya RM50 ( apalah sangat ) anda dijamin mengerjakan haji, kalau dalam familiy tu ada 4 orang baru RM200, kalau tak mengerjakan haji pun, umrah pastiya....

Macam saya dan hani, saya simpan setiap sorang 100, jika apa2 berlaku pada kami berdua dalam masa terdekat selepas ambil polisi ni insyaallah pahala haji dapat juga sebab prubsn akan mengupah badal haji untuk kami walaupun simpanan tak cukup atau tak cukup...

So, saya rasa kalau tak ambil polisi ni, macam sengaja menolak kebaikan, saya dengar banyak kali dah nama produk ni tapi baru jer minggu lepas saya faham dengan sebenarnya pasal produk ni, dan rasa nak sangat kongsi kebaikan polisi ni kat pembaca blog ni....

Dan kalau nak share kan dengan kawan-kawan dialu-alukan, kalau ada kawan-kawan anda berminat nak gau lebih lanjut, saya sedia setkan appoinment dengan mereka tapi weekend atau malam sahajalah...

Setakat shah alam, kelang, kl, nilai, selangor saya sedia redah jer....insyaallah

Wassalam

1 comment:

Irfa said...

sy ni bila dengar je teringin nak join tapi mslh nga tak konsisten..last2 burn camtu je :(