Friday, June 23, 2006

Tertangkap orang yang cuba tolong orang

Assalamualaikum w.b.t

Friday, June 23, 2006



Semalam kami telah menangkap seorang yang cuba menolong melepaskan kawannya yang melakukan kesalahan di Bawah Akta Imeg*esen, beliau menyogok wang R*su*h, RM 700.00 kepada Peg Imigrsn (PI). Kesian pulak tengok muka dia dalam lock up tapi nak buat macamana, dah tugas kami. Memandangkan kes ini sangat simple dan tak banyak saksi saya pun menawarkan diri kepada OC untuk jadi IO (Investigation Officer) sekadar untuk cukupkan kuota IP (Investigation Paper) saya tahun ni (SKT).



Pada malam sebelumnya (hampir 12.00 mlm) apabila anak buah maklumkan tangkapan semasa sertai ops bersama JP* saya dah aturkan pegawai yang akan terlibat untuk esoknya, so senang punya kerja lah. Jadi semalam sehari suntuk saya cuba menyiapkan IP yang tersangatlah simple itu, tapi tak siap juga, pasal peg PI yang incharge malam tu ada court case semalam so hari jam 3.00 petang dah mnta dia dtg ke pejabat. Isnin ni ada court case lagi, saksi semua tak refresh memory, sapina pun ada tak serve sebab cadangannya masa hari bicara nak serve. Ptg ni juga ada mesy pemantauan IP, banyak lagi kes anak buah diorang tak hantar lagi ni, memang kena bambu lah jawabnya. Asyik jawapannya siapkan "fact of case & compile IP". Hai susah betul nak push orang suruh buat kerja cepat.


Nampaknya, minggu depan minggu yang sibuk, ada bicara, ada kes charge baru, ada latihan menembak dan minggu depan juga cadang nak cat sendiri rumah baru... macamana nak atur ni?


Suara hati dan pemikiran siti detik 6/23/2006 02:29:00 PM 2 cetusan hati
Cerita tentang; Periuk nasi


Wassalam

No comments: