Tuesday, July 20, 2010

Apa nak dijeleskan saya ni?

Assalamualaikum w.b.t



Sorrylah ek...


Orang kalau dia pandang negatif isu poligami memang salahkan isteri kedua!


yang baca blog saya ni semua isteri yang tak bernombor lagi....


Kalau akan datang bernombor pun jadik isteri pertama lah ek?


So, kesian sangatlah dengan kak aza tu ?


Saya pun kesian...


Tapi kesian lagi kat saya diri saya ni....


Dah macam ni pun saya tak angkuh, tak eksyen dengan laki, tak ugut laki, tak meninggi diri, mengalah dengan suami


Tu sebab gaduh macamana pun saya tetap juga dicari pak hj


tak kisahlah saya ni hidung tak mancung pipi tersorong2 ker


Tapi orang tu dia setiap kali gaduh, laki dia yg mengalah...dah terbiasa macam tu...dah 12 tahun dia ingat yang laki dia sayang dia dan sanggup mengalah apa sahaja....[sejarah dia lari dari rumah dah gaduh dengan pak hj kalau rajin cariklah entry lama2]


Laki yg pergi pujuk...laki dia yg balik pada dia semula...sampai letihlah laki dia tu....kadang pak hj buat bidalan....patutlah laki dia mati [dulu] tak tahan dapat bini macamni....[selalu dah cakap, bukan masa gaduh ni, selalu dah pak hj luah kat saya]


lama-lama dah sedap dah tanam dalam kepala yang aku sentiasa betul, laki aku mesti akan balik pujuk...walaupun dalam hati menggeletek nak suami balik, sayang kat suami. tapi ego tak nak mengalah, sanggup biar anak2 tak hubungi ayah....


tapi taknak ngaku...tetap jugak keraskan hati, hati kering....jeles bukan isu lah. dah 10 tahun kawin, apa jadahnya nak jeles! Dah 10 tahun kongsi batang pun! Malah dah sama2 mandikan suami, cebokkan suami, nak jeles ka?


Ni apahal nak jeles saya dok putrajaya...konon happy sangat saya dok kat tenmpat yg namanya jer gah ni....100x lagi baiklah saya dok kat umah sendiri kat seremban ni [sy kat seremban malam ni...best tido sejuk, atas katil..nyamannnnn


Dengan family jauh....duduk dua beranak jer....kawan2 pun seketul dua jer [bujang lak tu], dengan kerja banyak...[sekarang ni tak larat nak citer hal kerja~ sakit jiwa gak melayan kerja ni~makin hari makin lah banyak-banyak-banyak]


Tu nak jeles? Haihhh....ko tu yg dok umah 24 jam, belek anak, dengan rumah teres dua tingkat lengakp segala2nya, makan pakai cukup...


cakap! Cakap! Cakap kat saya, dengan dok umah, anak 3, sorang 10 tahun, sorang 6 tahun, sorang dua tahun...keter dua bijik, laki selalu takde, mak kakak dekat..apa masalah besarnya? hujung bulan dapat gaji [pencen laki mati] seribu lebih, laki bagi lagi duit lauk......


kalau nak banding kakak atas saya kat kg, jauh langit dnegan bumi lah masalah kak aza dengan kakak saya yg umur 38 tahun tu....


dengan laki penagih dadah..takde rumah lagi...dok menumpang rumah mak, laki dah kena halau dengan mak saya, kena tampung hutang laki dengan ahlong, kena black list nama lak dengan bank [kes keter dia laki tak bayar], pastu anak 4 nak urus..makan pakai hutang, bela mak sendiri lagi....tekanan dari adik beradik yg tak support dia sebab taknak cerai dengan laki...ahhhhhh masalah kak aza ni hujung kuku jer.....



tapi cara dia handle masalah macamlah apa.....ah malaslah citer...citer kat sini pun sama jer..masalah sama....saya ada bilang tak yang pak hj dah lama warning saya jangan layan kak aza, takkan dia terima pendapat orang, tetaaappplah dia betul...tapi saya ni jer nak cuba dan cuba lagi....mana tau lembut hati dia.....tapi berdasarkan sms dia tak nampak lgsung dia akan beralah.....



yang dia nak jeles kata pak hj spend banyak masa sini....hah ni yg banyak sangat spend masa dengah saya....


Sekarang ni, Pak haji keluar 40 hari...sebelum keluar 40 hari tu dia keluar 10 hari, terus sambung jer...sebelum keluar 10 hari tu dia ada jorr di Seri Petaling 3 hari...


Berapa lama dah dia takde kat rumah saya da!


kalau dia ada pun, secara automatik, kak aza mesti tau yang laki dia tu dok rumah sorang2, saya ni kan ker kerja....


Balik dah petang sangat dengan ambik hani, cari lauk lah apa lah.....sampai rumah pak hj dah bersiap2 nak ke surau kat bawah ni....balik pulak dah jam 9 atau 10 malam....


Dalam pada tu saya pun dah letih dengan bertenet sekejap, layan anak buat homework, gosok baju....masak makan


Apa ker halnya nak dijeleskan pak haji dok dengan saya kat sini....for sure kak aza boleh bayangkanlah...


Secara logiknya dia yang patut dicemberukan oleh saya


tapi saya tak pernah perbesarkan isu ni...


dia dok rumah 24 jam


Dia lengkap segala2nya....mak dok dekat [anytime sponsor duit kalo nak], kakak tak kawin ada depan mata yg sedia nak jaga anak dia bila2 masa [malah berebut2 anak lagi]


Dia apa takde kat rumah, pentik jari mak bagi, kipas rosak mak belikan baru, aircond takde, kakak sponsor, lauk takde, gi jer rumah mak...siap bawak bekal balik lagi, tak datang rumah mak, mak datang pulak...


tapi isunya dia tak bersyukur!


Seab dia sentiasa nampak apa saya lebih dari dia...


yang dia nampak saya ada duit boleh buat semua termasuk tanggung laki


Dia ingat saya suker apa????


Dah. buat tambah dosa jer pagi2 ni.....

Wassalam

5 comments:

Jiji said...

orang dah sakit ati, bak kata akak laa tak cukup ilmu.. rumput hujung bukit jugak yang lawa.

Jiji said...

kena snappp sekali dengan kak aza ni, rasa ni kes pendam perasaan, mentality laki-aku-sure-bersenang-lenang-kat-sana tgh bermaharajalela@!~

dia pandang akak sudut lain, dia tak nampak (atau jenis hati gelap) yang pak hj bnyk luangkan masa dengan dia..

alar kak dah selalu pak hj lebihkan sana.. so dia pon take things for granted.

tp jangan la pasal ni pulak akak gaduh ngan dia.. bazir tenaga je.

Luna said...

'kita marah sbb kita sayang org tu, apa yg dia buat,memberi kesan kpd kita. kalo kita x sayang mesti kita x rasa apa'

ini kata2 yg saya selalu dgr dan ada ketika dan situasinya, saya pegang.

mcm saya dgn kerani sy skrg ni, sy dh malas nak marah coz sy pun x berasa nak sayang dia mcm adik lagi.sbb dh byk kali tegur,tak mau jalan.

payarumput21 said...

Salam wa..

hahaha.. teringat kata mak akak.. "haaa??? gaji k.ngah rmxxxx. Banyaknye... abah ko sampai mati pun tak pernah pegang duit banyak tu..

Yang dia tak tau.. hutang kak ngah berlambak.. kete lagi, rumah sewa.. anak2 sendiri nak bagi makan.. duit bulan2 antar kat mak.. and adik2 yg dah keje.. ada laki.. pun still hello2 kat kak ngah mintak duit.. cukup bulan abis gitu je.. BUT YANG DIA NAMPAK YANG RMXXXXX TU JE...

agaknya mcm tu la kak aza.. rasa mcm org tu lebih baik jeee pada dia.. sebabnya.. kita tak pernah nak merungut.. hehehe..

Zareda Norman said...

salwa
yerlah kita ni sellau nampak rumput di halaman orang lebih hijaunya dari rumput di halaman sendiri.. gitulah kak aza rasa agaknya..