Wednesday, July 14, 2010

Dah masuk 36 tahun, terasa sangat bezanya fizikal mental!

Assalamualaikum w.b.t


Sejak akhir-akhir ni rasa sangat yang saya sudahlah sangat berusia, eh nak cakap apa ek, takde.... saya rasa sangat yang umur saya ni dah melewati peringkat untuk main-main, satu peringkat yang mana saya perlu serius.


Yelah, sejak akhir-akhir ni, asyiklah bercampur dengan mereka yang muda belia, perangai saya pun jadi macam lain pulak.


Mujur juga belia-belia ni agak matanglah jugak walaupun gaya hidup mereka banyak yang saya rasa tak berapa sesuai dengan jiwa saya...


Yerlah beza saya dengan mereka ni lebih 10 tahun, kan banyak bezanya tu...saya 10 tahun dulu, masih juga sama macam hari ni, masih juga ulang alik kerja, weekend duduk rumah atau balik kampung...


Tapi budak2 belia ni, weekend mesti diorang ada je aktiviti....gi dating, gi karaoke, go bowling, swimming, window shopping, gi shooting secara grouping dengan dslr masing-masing pastu ada lak yang gi panjat bukitlah....


Beza sangat dengan aktiviti saya. Duk rumah masak-masak, rehat-rehat...hmmmm, bila duduk-duduk dengan diorang lagi topik diorang kadang 'jauh' sangat dengan dunia saya.....tapi tetaplah saya pun join sekali borak, walhal bukan ada pengalaman sangat tu semua.


Saya 10 tahun dulu, masih juga sama macam hari ni, maksudnya gaya hiduplah...bezanya 10 tahun dulu hani takde, dan pak hj pun takde. Eh..baru nak kenal....


1 September ni genaplah 10 tahun saya mula melapor diri kerja di BPR/SPRM. Masa tu umur 26 tahun....lebih/kurang usia mereka-mereka yang sepejabat dengan saya sekarang ni....cuma gaya hidup saya takdelah sama dengan mereka.


Masa tu tak berkerata, motor cabuk jer...tapi budak2 ni semua dah berkereta, masuk kerja 2, 3 hari dah booking keter dah...semua pakai keter baru....


Kadang-kadang rasa gap juga...heheheee yerlah sampai sorang pegawai baru Cina sampai kata saya ni jenis yang 'konsevatif'...yerlah dah dia tengok agaknya hari2 saya pakai baju kurung....


Puncanya dia kata gitu, lepas dah berapa bulan dengan dia, masa berborak ada sekali tu bila miss sinar terbagitau dia yang saya ni second wife punyalah dia terkejut...sampai terkeluar ayat katanya, eh puan...saya tak percayalah...u nampak berfikiran konservatif takkan u sanggup jadi isteri kedua? Apakah???



Gambar bawah ni miss sinar dan miss conquer minum apa ntah, peristiwa berlaku hari ni, almaklumlah saya takde....saya ke bicara di sban lagi.....diorang gedik2 minum barbican ni, pastu gedik2 tag saya kat FB dengan kata2 ala2 gini..."kalo pn salwa ada abihlah kita kena ceramah", "tak sabar nak tunggu reaksi pN salwa tengok kita weng2"....dll...nampak sangat saya ni dah jadi....[tafsir sendirilah].



Gelak saya kat budak2 ni...kadang rasa jiwa muda pun ada...ni sebahagian gambar budak2 pejabat saya...kalo jumpa kat mana2 diorang tu nanti nanti buat2 tak kenal lah ek....ada sorang lagi lelaki takde dalam gambar ni....pun muda jugak 25 tahun gitu...


Bawah ni mai, 25 tahun [kanan] dan As, 28 tahun [kiri]




Yang ni masa sambut harijadi saya....hehehee...gelak saya mas apotong kek, tak pernah2 org raikan harijadi saya weyyy....klakar! Glenn, 25 thn [kanan] yip, 25 tahun [tengah-peg. kontrak, wartawan Malaysiakini yg kata sy konservatif] As [kiri].

yg bawah ni Kimah, 23 tahun [PA pengarah] dan glenn sekali lagi...


Mereka semua muda2 dan lawa2 jugaklah...saya jer yang sudah agak tua....mana tak rasa ada gap....tapi saya belasah jer....asalkan ada kawan sudah....seronok kerja dengan diorang ni...group kecik senang urus w.pun kerja agak banyaklah jigak...miss yip sekarang takde kena gi kursus asas 3 bulan w.pun hanya peg kontrak....

Oklah....sekadar update jer ni, takde benda nak citer...buang masa jer...

No comments: